INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Společnost Coface Czech představila vítěze 9. ročníku prestižního ekonomického žebříčku Štiky českého byznysu. V kategorii celorepublikových výsledků zvítězily společnosti, které vládnou hodnocení i ve svém kraji. Absolutním vítězem je brněnská společnost TESCAN a.s., druhé místo získal budějovický VISCOFAN CZ s.r.o. a třetí příčku obsadily plzeňské ETD TRANSFORMÁTORY a.s. Žebříček Štiky českého byznysu založila společnost Coface Czech počátkem roku 2005 s cílem identifikovat české podniky rostoucí s dobrými výsledky hospodaření a dobrou úrovní likvidity a finanční stability.

Martin Růžička, country manager skupiny Coface v České republice k projektu Štik uvedl:"Pro 9. ročník Štik českého byznysu jsme vycházeli ze záznamů naší databáze o cca 700 tis. firem, které jsou registrované v obchodním rejstříku. Nicméně kvůli nízkému počtu zveřejněných účetních závěrek bylo dále jen zhruba 80 tis. firem vhodných k dalšímu zpracování podkladů z pohledu finanční analýzy, která je nutnou podmínkou pro sestavení žebříčku štik. Dále jsme použili vstupní kritéria jako velikost obratu, předmět činnosti a po výpočtu indexu 1000 jsme výběr zúžili na 2500 firem. Z těchto firem jsme nakonec vybrali a sestavili žebříček 140 nejlépe hodnocených firem ve 14 krajích České republiky."

„Výsledky úspěšných štik ukazují, že ryze české společnosti v uplynulých náročných letech dokázaly směle konkurovat nadnárodním společnostem. Za období 2009 až 2011 rostl průměrný zisk českých štik ročně o 50 %, kdežto u štik z řad nadnárodních společností to bylo jen o 14 %. České štiky by se však od svých nadnárodních kolegyň měly učit stabilitě a udržitelnosti svého podnikání. Pokud totiž srovnáme čísla za jednotlivé roky, vykazují nadnárodní společnosti mnohem stabilnější vývoj. Rentabilita tržeb nadnárodních společností byla ve sledovaných letech 2009 až 2011 relativně konstantní a průměrně dosahovala 8 %. Naproti tomu rentabilita českých společností během těchto let výrazně rostla a z 6 % v roce 2009 se vyšplhala až k 11 %, průměrně tak činila více než 9 %," řekl David Borkovec, partner poradenské společnosti PwC Česká republika.

„Na výsledcích letošního žebříčku je zajímavé srovnání počtu zastoupených zahraničních a tuzemských společností v jednotlivých krajích. Z celkového počtu 14 krajů bylo 7, kde v top 10 bylo více českých než nadnárodních společností, 4 kraje naopak s převahou zahraničních a 3 kraje se shodným poměrem. Lze tedy s nadsázkou říci, že české firmy s mírným náskokem zvítězily a to je pro rodinnou podnikatelskou kulturu, kterou sledujeme, potěšující. Zajímavé bude srovnání tohoto poměru v budoucích letech," doplňuje Petr Laštovka, partner společnosti EMUN PARTNERS.

Přehled výsledků 9. ročníku Štik českého byznysu podle kategorií:

ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU V KATEGORII CELOREPUBLIKOVÝCH VÝSLEDKŮ

Výsledky žebříčku ovládla společnost TESCAN a.s., ryze česká firma patřící mezi světové dodavatele přístrojové techniky a vědeckých zařízení. Společnost vytvořila celosvětovou prodejní síť a dodala více než třináct set mikroskopů uživatelům v téměř 60 zemích světa. Zvítězila v celorepublikovém hodnocení i v Jihomoravském kraji.

Druhé místo patří společnosti VISCOFAN CZ s.r.o., která je současně i vítěznou štikou Jihočeského kraje. Společnost je součástí španělské skupiny Viscofan Group, největšího světového výrobce umělých střívek určených zejména pro masný průmysl.

Na poslední hodnocené příčce pak najdeme společnost s více než 90-ti letou tradicí, ETD TRANSFORMÁTORY a.s., dnes již jediného výrobce výkonových transformátorů na území ČR a SR s úplným vlastním know-how a odpovídajícím výrobním zázemím a certifikovanými zkušebnami. I tato společnost obsadila ve svém (Plzeňském) kraji první místo.

"Výsledky letošního a minulých ročníků soutěže potvrzují, že v České republice existuje celá řada úspěšných společností, které dokáží udržitelně růst i v současných složitých ekonomických podmínkách. Není náhodou, že nejúspěšnější firmy svou podnikatelskou činnost spojují s vysokým stupněm inovací, díky čemuž jsou schopny dobývat exportní trhy. Vzhledem k omezené velikosti české ekonomiky a slábnoucí domácí poptávce budou mít minimálně ve středně dobém horizontu tyto faktory stále větší význam. Svou účastí na soutěži bychom rádi podpořili úspěšné české společnosti a jejich majitele a povzbudili je v dalším rozvoji," komentoval výsledky soutěž," Ivan Jakúbek, Vice-President Enterprise Investors pro Českou republiku a Slovensko.

ŠTIKY ČESKÉHO BYZNYSU V KATEGORII KRAJSKÝCH VÝSLEDKŮ

JIHOČESKÝ KRAJ:

- 1. místo = VISCOFAN CZ s.r.o.

- 2. místo = AGRA GROUP a.s.

- 3. místo = Duropack Bupak Obaly s.r.o.

JIHOMORAVSKÝ KRAJ

- 1. místo = TESCAN a.s.

- 2. místo = AGROSERVIS TRADING a.s.

- 3. místo = Heat Transfer Systems s.r.o.

KARLOVARSKÝ KRAJ

- 1. místo = BÖHM PLAST, spol. s.r.o.

- 2. místo = JSP International, s.r.o.

- 3. místo = Sokolovská uhelná, právní nástupce, a.s.

KRÁLOVÉHRADECKÝ KRAJ

- 1. místo = PORFIX CZ a.s.

- 2. místo = WIMEX s.r.o.

- 3. místo = Sněžka, výrobní družstvo Náchod

LIBERECKÝ KRAJ:

- 1. místo = BENTELER MASCHINENBAU CZ s.r.o.

- 2. místo = KNORR – BREMSE Systémy pro užitková vozidla ČR, s.r.o.

- 3. místo = Fehrer Bohemia s.r.o.

MORAVSKOSLEZSKÝ KRAJ

- 1. místo = ČEZ Logistika, s.r.o.

- 2. místo = Démos trade, a.s.

- 3. místo = ELVAC IPC s.r.o.

OLOMOUCKÝ KRAJ

- 1. místo = VÁPENKA VITOŠOV s.r.o.

- 2. místo = OP papírna s.r.o.

- 3. místo = Železárny – Annahütte, spol. s.r.o.

PARDUBICKÝ KRAJ

- 1. místo = 2 VV s.r.o.

- 2. místo = Iveco Czech Republic, a.s.

- 3. místo = FORMPLAST PURKERT, s.r.o.

PLZEŇSKÝ KRAJ

- 1. místo = ETD TRANSFORMÁTORY a.s.

- 2. místo = STÖLZLE – UNION s.r.o.

- 3. místo = Ponnath ŘEZNIČTÍ MISTŘI, s.r.o.

KRAJ PRAHA

- 1. místo = Logica Czech Republic s.r.o.

- 2. místo = Expeditors International ČR s.r.o.

- 3. místo = Petr Durdík

STŘEDOČESKÝ KRAJ

- 1. místo = Targray CZR, s.r.o.

- 2. místo = Cembrit a.s.

- 3. místo = J+ K Mělník, s.r.o.

ÚSTECKÝ KRAJ

- 1. místo = MEVA - TEC s.r.o.

- 2. místo = GPD a.s.

- 3. místo = STEBAL Spedition, s.r.o.

KRAJ VYSOČINA

- 1. místo = I: Kamenická stavební a obchodní firma s.r.o.

- 2. místo = Krahulík – MASOZÁVOD Krahulčí, a.s.

- 3. místo = Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, a.s.

ZLÍNSKÝ KRAJ

- 1. místo = TOSHULÍN a.s.

- 2. místo = D PLAST a.s.

- 3. místo = KOVAR s.r.o.

SKOKAN ROKU

Společností s nejlepším řízeným výjimečným růstem činnosti firmy za poslední tři sledované roky (2009 – 2011) a tedy firmou s titulem skokan roku 2012 je společnost LESKO-Velkoobchod nápojů, s.r.o. se sídlem ve Zlíně, která se od roku 1998 zabývá velkoobchodním prodejem nápojů, potravin a tabákových výrobků převážně v regionu Zlínského kraje.

"Štiky jsou pro mě každoročně pozitivní záležitostí, a to zejména v kontextu záplavy zpráv o klesajícím HDP, krizích a podobně. Vítězové letošního ročníku dokazují, že tvrdou prací lze růst těmto zprávám navzdory. Také ale jasně ukazují na trend, kam naše (české) firmy musejí bezpodmínečně směřovat – a to k vyšší přidané hodnotě a produktivitě, mnoho jiných konkurenčních výhod totiž nejspíš nenajdeme," říká Pavla Břečková, členka představenstva AMSP ČR.

O SOUTĚŽI:

Žebříček Štiky českého byznysu je otevřený pro všechny firmy registrované v Obchodním rejstříku ČR vyjma firem, které mají obor podnikání v oblasti zbrojní výroby nebo v oblasti výroby a distribuce paliv.

Dalšími kritérii zařazení do žebříčku jsou dosažené ekonomické výsledky po sobě následujících 3 let (např. v roce 2012 se vyhlašují výsledky za roky 2009-2010-2011), obrat vyšší než 10 milion EUR ročně v každém hodnoceném roce, alespoň jeden kladný hospodářský výsledek a schopnost společnosti dostát svým závazkům. Žebříček je sestavován z dat obsažených v unikátní databázi informací o firmách, kterou kompletuje a aktualizuje Coface.

Pro umístění v žebříčku je rozhodující hodnota Indexu 1000 Coface, který je počítán na základě pěti ekonomických kritérií: nárůstu obratu, ROE (tj. hospodářský výsledek po zdanění k vlastnímu kapitálu), ROA (tj. hospodářský výsledek po zdanění k celkovým aktivům), běžné likvidity a míry zadluženosti. Za každé z těchto pěti kritérií lze získat až 200 bodů, a maximum tak je 1000 bodů.

Soutěžní kategorie 9. ročníku:

Štiky českého byznysu v kategorii celostátních výsledků

- Vyhodnocuje se 1. – 3. místo.

Štiky českého byznysu v kategorii krajských výsledků

- Vyhodnocuje se 1. místo v každém kraji.

Skokan roku

- Hodnotí se řízený výjimečný růst činnosti firmy za poslední tři sledované roky. Vyhodnocuje se první místo.

Dalšími partnery 9.ročníku Štik českého byznysu jsou:

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR - Záštita

Emun Partners – Hlavní partner

Enterprise Investors – Partner

PwC Česká republika - Partner

Krajíček & Associates – Partner

Hotel Grand Majestic Plaza - Partner

Pořadatelem soutěže je Agentura Helas s.r.o.

(tz)

Slovo ke dni

  • Záchrana řízkem Hudera a syn

    Znáte to. Jste soustředění na svoji práci, letíte za splněnými KPI. A pak zapomenete na to zásadní. Dotankovat energii. Ne autu, ale sobě. A vzpomenete si na to dávno po poledni. To je pak štěstí, když vyrážíte na vánoční setkání s výjimečným člověkem. Tomáš Hudera rozhodně nasytí vaši duši. A jak tak uklidňujete myšlenky, v té lahodné vůni vznášející se prodejnou a jídelnou se najednou rozpomenete, že jste od sedmé ráno nejedli, že vám žaludek dělá nespokojené kotrmelce a úpí hlady. Jak se říká, líná huba, holé neštěstí. Nedalo mi to. Ptám se, jestli náhodou nezbyl nějaký řízeček. Tomáš se na mě podívá, zdvihne obočí a povídá: A to jsi mi to nemohla říct před půl hodinou, když jsme si volali, zrovna řízky většinou nezbývají. No, já si na ten hlad prostě nevzpomněla, krčím rameny. Pokývá Tomáš souhlasně hlavou a dodá, že se mu to občas...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3