Špičky v oblasti právní ochrany z celého světa se sejdou na 22. Kongresu RIAD v Praze. „Kompetentní zákazníci s vysokými požadavky pravděpodobně změní pravidla hry na trhu s právními službami. A pojišťovny právní ochrany mají nejlepší předpoklady vyhovět potřebám této nové generace internetově vyspělých, samostatných zákazníků," uvedla Marie-Emmanuelle Schiltzová, nově zvolená prezidentka asociace RIAD, jedna z pozvaných hostů na 22. Kongres RIAD – Mezinárodní asociace pojišťoven právní ochrany.
Hostující řečník na kongresu RIAD, profesor Richard Susskind, autor knihy The End of Lawyers? – Rethinking the Nature of Legal Services (Konec právníků? – Přehodnocení povahy právních služeb), poznamenává, že celosvětový ekonomický pokles zvyšuje touhu zákazníků „zajistit si více právních služeb za nižší cenu," a stále více vede ke zjištění, že mnohé současné pracovní postupy jsou „neomluvitelně neefektivní" a dodává, že „pokud pojišťovny právní ochrany mají chuť na změnu, dokážu si je skutečně představit v úloze řízení právního procesu".
V této náročnější a cenově uvědomělejší atmosféře dokázaly pojišťovny právní ochrany rychle uvést na trh novou generaci právních služeb. „Naše inovace vycházejí od zákazníků. Když naši zákazníci zaznamenají mezery na trhu, vytvoříme flexibilní a transparentní řešení," vysvětlil Bas van Harten, ředitel právního odboru DAS Nizozemsko, který rovněž promluví na kongresu.
I když profesor Richard Susskind potvrzuje, že „právnický svět se přizpůsobuje pomaleji než většina ostatních sektorů", pojišťovny právní ochrany vytvořily zeštíhlené řídící procesy. „Inovativní pojišťovny standardizují a ‚balíčkují' nabízené služby, tak aby klienti obdrželi větší hodnotu. A inteligentní právní produkty v oblasti pojištění právní ochrany pomáhají zlepšit dostupnost spravedlnosti," dodala Marie-Emmanuelle Schiltzová.
Dnešní zákazník nakupující právní služby vyžaduje větší efektivitu a kratší odpovědní lhůty. Zákazníci chtějí mít zejména větší kontrolu nad svým případem.
„Proto jsme vytvořili nové předplacené produkty jako další logický krok vedle stávajících pojistných řešení. Pro tyto předplacené produkty jsme určili počet událostí a fází – naši zákazníci velmi oceňují tuto transparentnost i to, že předem znají náklady spojené s jednotlivými fázemi právního procesu. Nabízíme také rostoucí počet řešení typu 'vše pod jednou střechou'. Patří mezi ně základní notářské produkty, daňové poradenství a dokonce i zprostředkování rozvodu za paušální poplatek," uvedl Bas van Harten.
„Naší předností v oblasti standardních právních procesů je, že dokážeme nabídnout cenově výhodná řešení. Určité právní služby pojišťovny mohou být o 50 % levnější než u tradiční právní firmy, přičemž jsou přinejmenším stejné nebo dokonce vyšší kvality," uzavřel Bas van Harten.
22. Kongres RIAD je u mezinárodních pojišťoven dobře známou událostí. Letošní ročník se koná v Praze ve dnech 4. a 5. října 2012 a sejde se na něm přes 170 špičkových zástupců pojišťovacího a právního sektoru, a rovněž akademičtí pracovníci, politici a zástupci spotřebitelů.
RIAD je Mezinárodní asociace pojišťoven právní ochrany, která byla založena v roce 1969 v Římě jako „Rencontres Internationales des Assureurs Défense", aby jako nezávislá organizace prosazovala zájmy odborníků na právní ochranu z osmi evropských zemí. Od té doby se asociace značně rozrostla a dnes zastupuje více než 60 podniků ze 17 evropských zemí, Kanady, Jižní Ameriky, Jihoafrické republiky a Austrálie. Členové RIAD poskytují odborné služby v oblasti pojištění právní ochrany, zejména právní poradenství, zastupování pojištěnců mimo soud i u soudu a hrazení nákladů soudního řízení. Jejich příjmy z pojistného činí více než 2,65 miliard eur. Tím, že usnadňují přístup k právu a spravedlnosti, přispívají k prosperitě svých pojištěnců.
Více informaci o kongresu: http://congress2012.riad-online.eu/
(tz)