INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Problémem České republiky je skutečnost, že nemá vlastní ekonomicko-hospodářský výhled. Dalším negativním faktem je i velmi silné napojení na Evropu, která škrtá především v zahraničí, nikoliv u sebe. I takové byly závěry diskusního fóra s názvem „Ekonomika zítřka", které pořádala Okresní hospodářská komora Mladá Boleslav za účasti prezidenta Hospodářské komory České republiky Petra Kužela a ředitele Institutu ekonomických studií fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a člena NERVu Michala Mejstříka. „Český byznys zaznamenal první ekonomickou krizi v letech 2008 – 2009. Hlavním rozdílem mezi krizí minulou a současnou je však skutečnost, že čeští podnikatelé v průběhu první krize peníze ještě měli, i když se strachem ohledně toho, co bude. Nyní už ale peníze nemáme," řekl úvodem prezident HK ČR Kužel.

Podle ekonomického odhadu Hospodářské komory České republiky se inflace do roku 2015 vyšplhá na hranici 4-5 %. „Toto číslo je bohužel nevyhnutelné. ČNB se trápí a tvrdí, že se to stát nemůže, přitom Euro oslabuje a to proto, že se snaží zachránit Řecko, bude se snažit zachránit i Španělsko a troufám si říct, že v brzké době i Itálii. My se ale doma nebavíme o tom, že nás se nikdo zachránit nesnaží. Neříká to ani vláda. Pojďme začít říkat, že je u nás dobře a pojďme se spojit se sousedním Německem, kam mimo jiné míří až 80 % našeho vývozu," upozornil prezident Kužel stejně jako i na to, že nová Exportní strategie počítá se zástupci z řad podnikatelů, kteří mají konečně možnost prostřednictvím Řídící rady ovlivňovat nejrůznější rozhodnutí. Česká proexportně orientovaná ekonomika však potřebuje řadu systémových prorůstových opatření.

HK ČR delší dobu varuje před tím, že export již za dva roky ekonomiku sám neutáhne. Průmyslová výroba klesá a stavebnictví krachuje. „Je potřeba, aby členové NERVu zazvonili klíči a nastartovali stavebnictví. Mladí lidé odchází do zahraničí, kam co nevidět zamíří i firmy. DPH se neustále zvyšuje, stát v rámci balíčku nesmyslně uškrtil dopravní infrastrukturu, vnitřní spotřeba klesá, domácnosti i firmy se bojí, co bude zítra. Hospodářská komora České republiky navrhuje stavět byty pro mladé, dalším naším návrhem je mimo jiné i projekt Rašínova karta, který s úspěchem již šestým rokem podporuje malé firmy v Maďarsku a právě Hospodářská komora byla tím, kdo navrhl platbu DPH až po zaplacení faktury, což by bylo jedno z dalších prorůstových opatřeni, které by pomohlo," pokračoval prezident Kužel. Řeč byla i o legislativní zátěži ČR ze strany Bruselu, neefektivním čerpání EU fondů či o hospodářském výhledu pro nadcházející tři roky.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3