INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Problémem České republiky je skutečnost, že nemá vlastní ekonomicko-hospodářský výhled. Dalším negativním faktem je i velmi silné napojení na Evropu, která škrtá především v zahraničí, nikoliv u sebe. I takové byly závěry diskusního fóra s názvem „Ekonomika zítřka", které pořádala Okresní hospodářská komora Mladá Boleslav za účasti prezidenta Hospodářské komory České republiky Petra Kužela a ředitele Institutu ekonomických studií fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy a člena NERVu Michala Mejstříka. „Český byznys zaznamenal první ekonomickou krizi v letech 2008 – 2009. Hlavním rozdílem mezi krizí minulou a současnou je však skutečnost, že čeští podnikatelé v průběhu první krize peníze ještě měli, i když se strachem ohledně toho, co bude. Nyní už ale peníze nemáme," řekl úvodem prezident HK ČR Kužel.

Podle ekonomického odhadu Hospodářské komory České republiky se inflace do roku 2015 vyšplhá na hranici 4-5 %. „Toto číslo je bohužel nevyhnutelné. ČNB se trápí a tvrdí, že se to stát nemůže, přitom Euro oslabuje a to proto, že se snaží zachránit Řecko, bude se snažit zachránit i Španělsko a troufám si říct, že v brzké době i Itálii. My se ale doma nebavíme o tom, že nás se nikdo zachránit nesnaží. Neříká to ani vláda. Pojďme začít říkat, že je u nás dobře a pojďme se spojit se sousedním Německem, kam mimo jiné míří až 80 % našeho vývozu," upozornil prezident Kužel stejně jako i na to, že nová Exportní strategie počítá se zástupci z řad podnikatelů, kteří mají konečně možnost prostřednictvím Řídící rady ovlivňovat nejrůznější rozhodnutí. Česká proexportně orientovaná ekonomika však potřebuje řadu systémových prorůstových opatření.

HK ČR delší dobu varuje před tím, že export již za dva roky ekonomiku sám neutáhne. Průmyslová výroba klesá a stavebnictví krachuje. „Je potřeba, aby členové NERVu zazvonili klíči a nastartovali stavebnictví. Mladí lidé odchází do zahraničí, kam co nevidět zamíří i firmy. DPH se neustále zvyšuje, stát v rámci balíčku nesmyslně uškrtil dopravní infrastrukturu, vnitřní spotřeba klesá, domácnosti i firmy se bojí, co bude zítra. Hospodářská komora České republiky navrhuje stavět byty pro mladé, dalším naším návrhem je mimo jiné i projekt Rašínova karta, který s úspěchem již šestým rokem podporuje malé firmy v Maďarsku a právě Hospodářská komora byla tím, kdo navrhl platbu DPH až po zaplacení faktury, což by bylo jedno z dalších prorůstových opatřeni, které by pomohlo," pokračoval prezident Kužel. Řeč byla i o legislativní zátěži ČR ze strany Bruselu, neefektivním čerpání EU fondů či o hospodářském výhledu pro nadcházející tři roky.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3