INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Od 1. ledna do 31. března 2011 prošlo ekonomickým hodnocením, tzv. iRatingem 1959 mimopražských firem – žadatelů o finanční podporu z Operačního programu Podnikání a inovace. Za stejné období minulého roku to bylo 1221 firem.

Od počátku, tj. od 1. března 2009, iRatingem prošlo už 14 317 firem. Tak vysoké číslo je důkazem toho, že firmy mají zájem ucházet se o finanční pomoc z EU v rámci OPPI, který vypsalo Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR na léta 2007 – 2013 pro všechny kraje ČR kromě Prahy.

Z hlediska statistického sledování došlo ve sledovaném období k velice zajímavým zjištěním. Zatímco v roce 2009 nebylo více než 10 % společností schopno zcela a správně vyplnit žádost o ekonomické hodnocení, už o rok později jich byla pouhá 2,08 %. Dokazuje to skutečnost, že propagace, kterou Hospodářská komora hl. m. Prahy vyvíjí směrem k potenciálním žadatelům o podporu z OPPI, se nemíjí svým účinkem.

Dalším zajímavým momentem je stále se zvyšující procento firem žádajících o finanční podporu z fondů EU, které dosáhnou na nejlepší výsledný stupeň. V posledních měsících tvoří toto procento dokonce přibližně 54% z celkového počtu všech žadatelů. Tento jev teoreticky ukazuje na posun v záměrech společností jak využít peněz z fondů EU. Zatímco v roce 2009 společnosti převážně žádaly o finanční příspěvek proto, aby se za každou cenu udržely „nad vodou" a peníze z projektů povětšinou rozmělnily bez většího efektu, v dnešní době žádají společnosti, které mají zdravou ekonomiku i bez finanční podpory, ale peníze z projektu zcela cíleně využijí pro svůj další rozvoj a získání konkurenční výhody.

Je tedy evidentní, že ekonomické hodnocení jako jedna z podmínek schválení projektové žádosti, bylo zcela adekvátním krokem MPO ke zvýšení úrovně žadatelů o podporu v rámci OPPI. Na základě získaných údajů můžeme konstatovat, že tento cíl se daří naplňovat.

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3