INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Po roce 1990 se floristika stala nejvíc postiženým oborem. Levné dovozy květin především z Izraele a Holandska prakticky z roku na rok zlikvidovaly domácí konkurenci a jeden skleník a fóliovník za druhým se stávaly nadbytečnými. Velká zahradnictví krachovala a drobní producenti květin se tímto oborem již neuživili. Obdobné to bylo i se zeleninou a tak dovozy narůstaly a s pádem a likvidací domácích producentů začaly postupně růst i ceny dováženého zboží.

Po roce 2000 dokonce ceny dovážených květin přerostly úroveň cen domácí produkce z roku 1992, kdy docházelo k prudkému útlumu a konci českého zahradnického průmyslu. Postupně se formoval svaz floristů a nabíral na druhém dechu. Do roku 2002 růst produkce dosahoval meziročně 10 – 15 %, v posledních letech není již tak výrazný – v roce 2006 dochází k růstu produkce o 4,1 %, v roce 2007 o 4,5 % a v roce 2008 o 5,0 %, vždy oproti předcházejícímu roku. Pozitivní skutečností je, že růstová tendence je založena zejména na zvyšování intenzity výroby. Tuzemská květinářská produkce podle Svazu květinařů a floristů ČR dosáhla v roce 2008 hodnoty 1,8 mld. Kč a od roku 1997 zaznamenává vzestupný trend. Produkce ozdobných květin podle ČSU dosáhla v roce 2008 hodnoty 2,6 mld. Kč, což činí 4,05 % z celkové rostlinné produkce. (do roku 1990 to bylo přes 10 %) a v roce 2007 činila ještě jen 2,95 . V rámci rostlinné produkce se tedy jedná o podstatný narůst podílu a menším zemědělcům dává alternativní možnosti se tomuto oboru věnovat a zahrnout do svého portfolia činností.

Předseda svazu floristů Jiří Horák připomíná mimo jiné, že spotřeba květin činí průměrně okolo 900 Kč na jednoho obyvatele za rok. Tuzemská produkce se dostává nejen do obchodní sítě stále ve větším množství, na populárních farmářských trzích lze získat krásné doma vypěstované květiny za ceny nižší než jsou dnes nabízené květiny z dovozu ve velkých řetězcích jako je OBI, Hornbach a další. Kvalitou jsou přitom české květiny srovnatelné a co je hlavní, neputují mnohdy stovky kilometrů z původních míst, kde se vypěstovaly.

Svaz českých floristů se svou činností dokázal patřičně zviditelnit i ve světě , takže 17. Mistrovství Evropy ve floristice - EUROPA CUP se letos koná v ČR v Havířově počátkem září. Na další výstavy zvou floristi především na 40. Mistrovství floristů ČR - Děčínská kotva, na Havířov v květech, Zelený svět a další. Ostatně žádná ze zemědělských výstav v regionech se dnes už neobejde i bez prodejní výstavy květin, samozřejmě tuzemského charakteru.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3