INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Podle aktuálního průzkumu německých zahraničních hospodářských komor v 16 zemích střední a východní Evropy obhájila Česká republika v tomto regionu opět pozici nejatraktivnější země pro podnikání. Na druhou stranu však nebyla transparentnost při zadávání veřejných zakázek v žádné zemi bývalého socialistického bloku hodnocena tak špatně jako v České republice.

Již pošesté za sebou zvítězila Česká republika v hodnocení jednotlivých zemí střední a východní Evropy, na němž se podílelo téměř tisíc převážně německých podniků působících v tomto regionu. Také další tři příčky zůstaly ve srovnání s loňským rokem beze změny: pomyslná stříbrná pozice patří opět Polsku, bronz Slovinsku a čtvrté místo obsadilo Slovensko.

Oslovené podniky hodnotily v rámci průzkumu také hospodářskou situaci a investiční klima dané země. V tomto bodě hrála důležitou roli mimo jiné transparentnost při zadávání veřejných zakázek, kde Česká republika skončila na posledním místě – za Kosovem a Albánií. Jedna z posledních příček patří České republice také z hlediska spokojenosti místních investorů se stavem korupce a kriminality. Hodnocení těchto faktorů se v České republice oproti loňskému roku výrazně zhoršilo.

Navzdory stabilizaci konjunkturálního vývoje v celé Evropě nehodnotila většina oslovených podniků hospodářskou situaci ve své zemi na začátku roku 2011 o mnoho lépe než před rokem: téměř každý druhý respondent posoudil celkovou situaci jako špatnou a jen každý sedmý respondent jako dobrou. Výjimku představují odpovědi z Polska, Estonska, České republiky a Slovenska, které vyzněly převážně optimisticky.

Znatelně se naopak v celém regionu zlepšila očekávání pro letošní rok. V celkovém průměru očekává 38 % oslovených firem zlepšení a jen 18 % opětovné zhoršení hospodářské situace. Ještě optimističtěji se dívá většina podniků v téměř všech zúčastněných zemích na další vývoj své vlastní obchodní situace. To se projevuje také v plánování podnikatelských aktivit: Jinak než ještě před dvěma lety chce většina firem v regionu opět více investovat a přijímat více zaměstnanců.

Celkově konjunkturální průzkum pro rok 2011 potvrdil, že nejdůležitějším investičním kritériem pro investory v regionu je pracovní síla. Většina respondentů považuje za důležité především vzdělání, kvalifikaci, dostupnost, náklady a produktivitu svých zaměstnanců. Pro byly mnohé důležité také politické a strukturální rámcové podmínky, jako především daňová soustava a veřejná správa, ale také přístup k infrastruktuře a dotacím.

Plné znění konjunkturálního průzkumu v zemích střední a východní Evropy je v německém jazyce zdarma ke stažení pod následujícím odkazem:

http://tschechien.ahk.de/landesinfo/konjunkturbericht-moe/

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3