INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

LIKO-STřetí ročník soutěže Equa bank rodinná firma roku má svého vítěze. Stala se jím společnost LIKO-S, která se zaměřuje na výrobu a montáž halových objektů, montovaných budov, zámečnickou práci na zakázku a specifickými akusticko-izolačními realizacemi. Na druhém místě se umístila firma Dvořák - svahové sekačky s.r.o., která vyvíjí, vyrábí a servisuje svahové sekačky. Třetí místo získala společnost LASKI, s.r.o., jež se zabývá výrobou komunálních strojů. Historicky první Cenu veřejnosti získala též společnost LIKO-S, a.s. Veřejnost tím potvrdila kvality této rodinné firmy. Slavnostní vyhlášení vítězů proběhlo 13. listopadu 2014 u příležitosti Dne podnikatelů České republiky.

Ocenění Equa bank Rodinná firma roku 2014 se uděluje již třetím rokem malému či střednímu podniku s rodinnou tradicí. O vítězi rozhoduje odborná porota složená ze zástupců Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR), Equa bank (generální partner), společnosti LeasePlan (partner soutěže) a mediálních partnerů magazínu Profit, portálu Businessinfo.cz a Trade News. Novinkou letošního ročníku je hlasování veřejnosti, ve kterém mohl každý podpořit některou z deseti firem z užšího výběru a zároveň vyhrát hodinky tradiční české značky PRIM. Navíc dostane vedení běžného účtu zdarma včetně neomezeného výběru ze všech bankomatů v ČR. Hlasování veřejnosti se zúčastnilo přes 1 500 hlasujících.

„Význam rodinných firem stále roste. Už dnes vytváří v Evropě více než polovinu HDP a jsou důležitou součástí ekonomiky. U nás se zatím jedná spíše o menší podniky, ale jejich význam stále roste. Rodinné firmy dokáží flexibilně reagovat na ekonomické výkyvy, a proto tvoří zdravé jádro hospodářství. Jedním z úkolů asociace je představovat vzory a ukazovat na úspěšné příběhy a já mám osobně vždy velkou radost, kolik příkladů v rodinných firmách každoročně najdeme,“ uvedl Karel Havlíček, předseda představenstva AMSP ČR, která soutěž každoročně vyhlašuje.

O vítězi 3. ročníku soutěže Equa bank rodinná firma roku rozhodla odborná porota na základě souboru ekonomických, ale i neekonomických kritérií, jako je například růst obratu v posledních deseti letech, příspěvek k zaměstnanosti v regionu (počet zaměstnanců), počet generací vlastníka zapojených do podnikání, politika sociální odpovědnosti (CSR), aj.

„Do soutěže se nám opět přihlásily desítky rodinných firem a bylo těžké mezi nimi najít vítěze, protože za všemi přihlášenými společnostmi stojí tvrdá práce a inspirující životní příběh. Nakonec porota vybrala firmu LIKO-S, a to nejen na základě ekonomických kritérií, ale také ocenila neutuchající úsilí, s jakým se majiteli firmy podařilo z malé firmy, která koupila halu cukrovaru, vypracovat na jednoho z evropských lídrů ve své oblasti. Porota ocenila také způsob řízení firmy a pokrokovou firemní filozofii,“ objasnil volbu poroty David Řehoř, ředitel rozvoje obchodu firemního bankovnictví Equa bank.

„Druhé místo přisoudila porota společnosti Dvořák - svahové sekačky a třetí místo obsadila firma LASKI. Obě společnosti dosáhli výrazných úspěchů nejen v Evropě, ale také na náročných zahraničních trzích několika kontinentů,“ vysvětluje volbu poroty Vladan Jesenský, obchodní ředitel LeasePlan Česká republika.

LIKO-S získala i Cenu veřejnosti

Historicky prvním vítězem hlasování veřejnosti se letos stala společnost LIKO-S, která získala téměř čtvrtinu všech hlasů. Na druhém místě se u veřejnosti umístila společnost Reko s.r.o. a na třetím Proxima s.r.o.

Pro vítěznou společnost LIKO – S, a.s. je charakteristické, že ji vlastní jedna rodina, která se podílí na přímém řízení firmy. Kromě kvalitní práce dává svým zákazníkům ještě něco navíc - nabízí osobní angažovanost svých pracovníků. Zásady firemní kultury má LIKO-S popsány v sedmi základních principech. V minulosti přišel LIKO-S s novinkami, které změnily celé odvětví. V přístupu ke klientům klade společnost vysoké nároky na efektivní komunikaci a snaží se překonávat zákazníkovy představy a přání. Společnost vznikla z ničeho před 22 lety a dnes zaměstnává 200 zaměstnanců. LIKO-S má obchodní zástupce v řadě evropských zemí a ve světě.

„První místo v soutěži je pro nás obrovskou satisfakcí za 22 let naší historie a potvrzením toho, že důraz, který klademe na naši firemní filozofii a hodnoty, které nás spojují, a ze kterých jsme nikdy neuhnuli, jsou správné. Je skvělé, že  tato soutěž oceňuje české firmy, které nikdy neztratily svůj morální kompas a mohou být pro ostatní příkladem. Nejlepší je ten, kdo je nejtvrdší sám k sobě, kdo se dokáže podívat dál, než ostatní, kdo je o 5 minut dříve tam, kde ostatní dorazí o pět minut později," říká Libor Musil, předseda představenstva firmy LIKO-S, a.s.

1. místo LIKO – S, a.s.

Rodinná firma, která staví na přesně definovaných firemních hodnotách a ve svém oboru je lídrem na trzích ČR, SR, Maďarska a Chorvatska. Společnost se zabývá stavbou montovaných hal, výrobou a montáží interiérových příček a dalšími aktivitami.

2. místo Dvořák - svahové sekačky s.r.o.

Dominantním produktem firmy je patentem chráněný výrobek - rádiem řízená svahová sekačka,  která byla úspěšně uvedena již na trhy čtyř kontinentů.   

3. místo LASKI, s.r.o.

Společnost vyváží specializované stroje do téměř 50 zemí Evropy, Asie, Austrálie a je největším producentem komunální techniky na evropském kontinentu.

Vítěz hlasování veřejnosti: LIKO – S, a.s.

Rodinná firma, která staví na přesně definovaných firemních hodnotách a ve svém oboru je lídrem na trzích ČR, SR, Maďarska a Chorvatska.

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3