INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

TK MZe - Predseda a ministr 13-11-14Zástupci Asociace českého tradičního obchodu se sešli na jednání s ministrem zemědělství Marianem Jurečkou nad problémy českého maloobchodu a podpory českých potravin. Na jednání, kterého se zúčastnili členové předních českých maloobchodních aliancí a odpovědní zástupci ministerstva, AČTO představilo své priority z titulu svého dalšího působení na trhu, zejména pak hledání podpory pro podnikání českých obchodníků a podpory prodeje českých potravin. Z jednání vyplynulo, že tradiční čeští obchodníci i ministr mají na problematiku podobný názor a shodnou se zejména v otázce nutnosti podpory prodeje kvalitních českých potravin.

„Nabízíme naši spolupráci v přípravě nezbytné legislativy regulující maloobchodní prodej a při podpoře lepšího tržního postavení českých kvalitních potravin a jejich prodeje v rámci i tradičních českých obchodů“, zdůraznil na jednání s ministrem Zdeněk Juračka, předseda AČTO. Zároveň však upozornil, že v současnosti chystaná legislativa, např. nutnost uvádět měrné ceny, značení nebalených potravin a podobně může pro mnoho tradičních drobných obchodníků znamenat natolik zvýšené náklady, že dojde k oslabení zejména venkovské obchodní obslužnosti a uzavření některých prodejních jednotek.

„Považujeme rovněž za nutné si již konečně uvědomit při hodnocení tržní sféry, že mimo zahraniční řetězce existuje a dělá dobré služby i ryze český maloobchod. Naše asociace se svými cca 7 000 prodejnami má pro příklad 25% podíl na prodeji potravin u nás. A to snad již stojí za respektování našeho specifického postavení a hledání oboustranně výhodné spolupráce. Problém vidíme i v silné inflaci značek na českém trhu, které negativně ovlivňují chování zákazníka, který je zmaten při hledání zejména pravého původu zboží“, pojmenoval další nešvary Zdeněk Juračka.

Doplnil jej Jiří Štorch, člen představenstva AČTO a předseda Družstva ESO Market: „Nedáváme horentní sumy na propagaci toho, že jsme tu doma, protože naše obchody jsou skutečně české a jsou tu doma, protože prodáváme 80 % českých produktů zejména z našeho regionu“.

Otevřené vyjádření ze strany AČTO nalezlo pozitivní ohlas u ministra zemědělství Mariana Jurečky, který sám deklaroval podporu českému maloobchodu, představil kroky k definici českých potravin i plány na zpřehlednění a sjednocení značek kvality českých výrobků. I v tomto bodě se se zástupci AČTO shodl. Ministr poté vyzdvihl fakt, že jsou to právě české tradiční maloobchody, které mají ve svém sortimentu největší podíl českých potravin. Obě strany se tak v závěru shodly na další spolupráci, což deklarovaly na závěrečné tiskové konferenci.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3