INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Hospodářská komora hl. m. Prahy (HKP) realizovala společně s občanským sdružením Peppermint projekt s názvem „Vzdělávací a motivační program pro uplatnění osob opouštějících dětské domovy na trhu práce v hlavním městě Praze". Do programu se zapojilo 50 účastníků z dětských domovů Dolní Počernice, Praha - Klánovice, Planá, Krompach, Ledce a Kralupy nad Vltavou. Tři desítky nejúspěšnějších dětí získaly certifikát za úspěšné absolvování programu a 20 nejlepších bude v rámci projektu zaměstnáno.

Jak uvedl ředitel HKP Zdeněk Kovář, do projektu se zapojila řada firem, například stavební podniky Lekosta a SP, s.r.o., správcovská firma Centra, a.s., Zahradnictví Míka a další. Ve společnosti LL Carpenter se dva brigádníci z dětského domova seznamovali s taji automechanického řemesla. V Hospodářské komoře hl. m. Prahy vykonávaly 2 dívky administrativní práce.

Primárním cílem projektu spolufinancovaného z ESF, rozpočtu hl. m. Prahy a státního rozpočtu ČR je především pomoc klientům projektu eliminovat problémy spojené se vstupem do profesního života.

Projekt je postaven na užší spolupráci mezi dětskými domy a týmem spolupracovníků, jenž se na projektu aktivně podílí. Dle vypracovaných učebních osnov a tematických plánů v každém z vybraných dětských domovů probíhala výuka s důrazem na praktická cvičení a hry. Nechyběly ani znalostní testy či otázky, jakožto výstupy z pravidelných vyučovacích hodin. V závěru vzdělávací fáze programu se uskutečnily takzvané „job kluby", v jejichž rámci svěřence z dětských domovů čekal několikadenní pobyt mimo standardní prostřední, zaměřený na rozvoj dalších klíčových dovedností. Hlavní důraz byl kladen na psychologická a motivační cvičení. Aktivně a v časovém předstihu byli vyhledáváni a oslovováni potenciální zaměstnavatelé jednotlivých klientů programu. Snahou realizátorů projektu přitom bylo minimalizovat období mezi opuštěním prostředí dětského domova a nástupem do zaměstnání.

S klienty projektu i jejich zaměstnavateli je minimálně po dobu zkušební lhůty udržován kontakt. Odborní pracovníci projektu jsou připraveni podat pomocnou ruku při řešení problémů s ubytováním, jednání s úřady atd.

Projekt „Vzdělávací a motivační program pro uplatnění osob opouštějících dětské domovy na trhu práce v hlavním městě Praze" tak lze považovat za výjimečný, a to především z hlediska komplexní součinnosti mezi jednotlivými subjekty. Děti mají jedinečnou příležitost zúčastnit se projektu, který jim nejenže pomůže v další fázi života, ale zároveň zvýší pravděpodobnost spočívající v úspěšném uplatnění na trhu práce.

(red)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

   
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3