INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Potravinářská komora ČR a Agrární komora ČR se důrazně ohrazuje proti nepravdivým a silně zavádějícím komentářům některých opozičních poslanců a představitelů Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR k projednávanému zákonu o významné tržní síle.

Argumenty, že zákon o významné tržní síle zapříčiní zvýšení spotřebitelských cen, zhroucení maloobchodu a naruší volný trh, používá Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR přibližně od roku 2007, kdy se začalo diskutovat o narovnání pokřivených dodavatelsko- odběratelských vztahů hovořit. Samotný zákon o významné tržní síle platí od 1. února 2010 a rozhodně se nezdá, že by za pětiletou dobu jeho platnosti došlo ke zvýšení cen či ke zhroucení maloobchodu, potažmo řetězců. Navíc, již několikrát jsme upozorňovali, že budou-li v obchodě uplatňovány skutečně přiměřené obchodní přirážky, pak může naopak dojít ke zlevnění potravinářských výrobků pro spotřebitele, protože v současné době se obchodní přirážky pohybuji od 50 % (základní potraviny) až po 100 – 150 % u výrobků s vysokou přidanou hodnotou

Nicméně, i přesto nacházejí tyto zvětralé a hlavně naprosto neopodstatněné argumenty obchodníků pochopení i u opozičních poslanců, kteří podporují zrušení zákona. Je s podivem, že poslancům, kteří by měli hájit především zájmy českých občanů a podnikatelů, nevadí, že jsou čeští zemědělci, zpracovatelé a potravináři pod extrémním tlakem řetězců, ať už jde o kvalitu či cenu výrobků.

Musíme se tedy ptát, jestli těmto našim zástupcům skutečně vadí, že se díky stávajícímu zákonu o významné tržní síle zkrátila doba splatnosti faktur a vymizely vratky pekařského zboží. A je něco špatného na tom, když dodavatel požaduje od odběratele fakturu s jednou cenou bez různých narozeninových, regálových, rekonstrukčních a podobně nesmyslných bonusů, které obchodní řetězce s neobyčejnou invencí vymýšlejí?

A znovu těmto poslancům i představitelům Svazu obchodu a cestovního ruchu připomínáme, že navržená úprava zákona o významné tržní síle v ČR je plně v kontextu právní úpravy ve většině evropských zemí a například vzorem pro novelu zákona o významné tržní síle byla právě právní úprava této oblasti ve Francii. Navíc tato úprava rozhodně není ani v rozporu se současnými představami EK, která otevřeně prohlásila, že nekalé praktiky v dodavatelsko-odběratelských vztazích chce řešit na evropské úrovni.

Možná by se tedy Svaz obchodu a cestovního ruchu měl místo opisování téměř 10 let starých prohlášení zaměřit více na současné dění v Evropě. Kupodivu si totiž nehorázné chování řetězců nechtějí nechat líbit  nikde v Evropské unii.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3