INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Hospodářská komora České republiky startuje nový komplexní program na podporu českých firem se zájmem o rozvíjející se íránský trh. Na semináři s názvem „Obchod s Íránem po uvolnění sankcí“, který dnes HK ČR spoluorganizovala, to oznámil předseda Zahraniční sekce HK ČR Ilja Mazánek. Brána do Persie, jak se program nazývá, se plně rozběhne 1. března 2016, jeho součástí bude kromě celé řady podnikatelských fór a kulatých stolů i podpora podnikatelů v oblasti exportních dokumentů či speciální informační web, zástupci českých firem se budou moci zúčastnit i plánované podnikatelské mise do Íránu, která se uskuteční v dubnu letošního roku.

„Íránský trh s 80 miliony spotřebitelů a podnikatelů představuje pro české firmy obrovskou příležitost. Navíc technologická vyspělost a technická dovednost českých firem má v Íránu dlouhodobě výborný zvuk. HK ČR situaci v Íránu od počátku náznaků o uvolňování sankcí sleduje a připravuje pro české firmy vhodné podmínky k navázání obchodních vazeb. V návaznosti na proces rušení sankcí vůči Íránu jsme se proto rozhodli přijít s komplexním asistenčním programem pro české firmy se zájmem o obchodní příležitosti v Íránu,“ vysvětluje Mazánek.

Podoba programu Brána do Persie:

V dubnu letošního roku HK ČR naváže na své aktivity v oblasti podpory rozvíjejících se vztahů s Íránem další podnikatelskou misí do této země. Čeští zástupci firem doprovodí náměstka ministra zahraničí Martina Tlapu. Díky smlouvě s Íránskou obchodní, průmyslovou a důlní komorou navíc HK ČR zajistí vhodné íránské podnikatelské protějšky pro jednání s účastníky podnikatelské mise HK ČR.

Součástí programu Brána do Persie bude i organizace podnikatelských fór, a to především u příležitosti návštěv íránských ústavních činitelů v ČR, která jsou zpravidla doprovázena bilaterálními jednáními mezi českými a íránskými firmami.

Nedílnou součástí programu pak budou organizované kulaté stoly a semináře o Íránu s cílem podělit se o aktuální, relevantní a praktické informace týkající se procesu rušení sankcí a rozvoje vzájemného obchodu.

Účast na veletrzích

Firmy dostanou v rámci programu příležitost účastnit se veletrhů a výstav v Íránu. HK ČR dále podnikatelům nabízí kontaktní servis, vydává dokumenty nezbytné pro realizaci exportu, zejména tzv. Osvědčení o původu zboží. Při účasti na veletrzích a výstavách v Íránu mohou české firmy využít tzv. ATA karnet, vydávaný HK ČR, který je nezbytným dokumentem pro bezcelní přepravu vzorků a ukázek výrobků.

V následujícím měsíci bude rovněž spuštěn internetový portál s privátním přístupem pro zájemce o program Brána do Persie, kde firmy obdrží kompletní servis týkající se obchodování s Íránem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3