Kontrolní hlášení, elektronická evidence tržeb, změť zákazů a dalších regulací. Pro všechny podnikatele to bude znamenat další administrativní zátěž a zvýšené náklady, pro některé možná i konec jejich podnikání v podobě pověstného hřebíčku do rakve. Na negativní dopady těchto opatření zejména na živnostníky, kteří přitom zaměstnávají zhruba 260 000 lidí, má upozornit satirická kampaň Vítězný únor 2016. Připravila ji Strana soukromníků České republiky.
První ze série opatření vlády dopadne na podnikatele symbolicky 25. února. „Jde o první den, kdy se budou podávat kontrolní hlášení DPH. Toto datum již jednou do rozvoje soukromého podnikání zasáhlo. Šlo o rok 1948. Tato shoda nás inspirovala ke kampani, kterou jsme nazvali Vítězný únor 2016. Do jisté míry jde o nadsázku, nicméně to nic nemění na tom, že současná vláda opravdu připravuje či realizuje kroky, které těžce dopadnou na podnikatele. Přitom platí, že čím menší podnikatel je, tím ten dopad bude tvrdší,“ říká předseda Strany soukromníků Petr Bajer.
(tz)