INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

I třetí ze série krajských exportních konferencí, která se tentokrát uskutečnila ve Zlíně, zaznamenala výrazný zájem podnikatelů z kraje. Zájemců o export především z řad malých a středních podniků dorazilo více než tři desítky. Konference primárně určené právě na podporu exportních aktivit malých a středních firem v průběhu roku proběhnou ve všech krajích ČR. Akce pořádá Hospodářská komora České republiky ve spolupráci s Ministerstvem zahraničních věcí ČR, na projektu spolupracují i zástupci bankovního sektoru, pojišťovnictví a právních služeb.

„Stává se již tradicí, že projekt Krajských exportních konferencí, které pořádáme s MZV, slaví u regionálních podnikatelů úspěch. Těší mě, že jich do Zlína dorazily opět minimálně tři desítky. Na konferencích se nám daří držet velice zajímavý interaktivní formát, o kterém si troufnu říci, že zástupcům firem z regionu opravdu prakticky nastíní cestu a možnosti, jak zahájit či prohloubit svou exportní aktivitu,“ uvedl viceprezident HK ČR Bořivoj Minář.

O konkrétních službách a nástrojích ekonomické diplomacie podnikatele informoval náměstek ministra zahraničních věcí Miloslav Stašek. „Ministerstvo zahraničních věcí ČR je v podpoře českých exportérů velice aktivní, aktuálně posilujeme zahraniční zastoupení v mimoevropských trzích s cílem usnadnit českým podnikatelům přístup do těchto teritorií. Zároveň jsme s HK ČR a dalšími partnery zpracovali Mapu globálních oborových příležitostí – pro exportéra je to vlastně první krok, pomocí kterého jednoduše zjistí, zda existuje potenciál pro vývoz jeho výrobku do konkrétní země,“ uvedl Stašek.

Kromě zástupců HK ČR a MZV ČR na akci vystoupili i další zástupci partnerských bank a pojišťoven, které poskytují exportérům nezbytné služby při jejich exportních aktivitách – EGAP, ČEB, KUPEG a ČSOB. „Necílíme jen na velké exportéry, neméně intenzivně se zaměřujeme na podporu malých a středních podniků, cílem je nejen poskytnout finanční služby či záruky, ale také pomoci minimalizovat rizika spojená s exportem do konkrétního teritoria,“ informovala například Dagmar Dvořáková, expertka ČSOB na exportní financování.

Právní aspekty spojené s úspěšným exportem firem do zahraničí přiblížila i zástupkyně Rozhodčího soudu při Hospodářské a Agrární komoře ČR Marie Moravcová. Předsedkyně Krajské hospodářské komory Zlínského kraje a členka představenstva HK ČR Ivona Huňková podnikatele informovala o aktivitách Kontaktního centra pro východní trhy, které funguje v rámci služeb krajské komory.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3