INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Letos už podruhé odletí zástupci českých firem do Íránu vyjednat nové obchodní kontrakty. Navážou na úspěch dubnové podnikatelské mise Hospodářské komory ČR, během níž se podařilo například společnosti Energo-Pro získat zakázku za 15 milionů eur (405 milionů korun) na dodávku dvou vodních turbín pro íránskou vodní elektrárnu Khoda Afarin nebo opavskému výrobci důlních strojů Ostroj podepsat memorandum o dodávce důlního dobývacího komplexu v řádu desítek milionů eur. Podnikatelé doprovodí náměstka ministra průmyslu a obchodu ČR Eduarda Muřického do Íránu ve dnech 6. – 11. října.

Firmy během mise navštíví v Teheránu 16. mezinárodní strojírenský veletrh TIIE a setkají se během podnikatelských fór v Teheránu a v druhém největším íránském městě Mašhadu se svými protějšky. Podnikatelskou misi povede předseda Zahraniční sekce Hospodářské komory ČR a zástupce frýdecko-místeckého prodejce elektronického a elektrického vybavení pro letiště TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS Ilja Mazánek.

Podnikatelské misi budou předcházet také dvě významné akce. V druhé polovině září Hospodářská komora pořádá pro podnikatele seminář zaměřený na interkulturní odlišnosti s Íránem. Akce se zaměří na kulturní a sociální odlišnosti a pomůže českým podnikatelům osvojit si zásady, které by měly dodržovat při jednání s íránskými byznysmeny. „Peršané jsou velmi hrdý národ, jsou to zkušení obchodníci a české firmy často podceňují při rozvíjení obchodních aktivit znalost jejího historického a kulturního kontextu,“ vysvětluje Ilja Mazánek.

Obchodování s Íránem bude také ústředním motivem konference, kterou chystá EGAP ve spolupráci s Hospodářskou komorou během letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Účastníci načerpají informace o posledním vývoji po zahájení uvolňování sankcí, o výhodách a možných překážkách obchodování s Íránem, získají informace ohledně pojišťování exportu, převodu finančních prostředků a zazní také zkušenosti českých i íránských firem.

Hospodářská komora ČR usiluje o prohloubení obchodních vztahů s Íránem dlouhodobě. Íránský trh s 80 miliony spotřebitelů a podnikatelů je obrovskou příležitostí pro české firmy, jejichž technologická vyspělost a technická dovednost má v Íránu stále dobrý zvuk. Tento potenciál je potřeba využít a konkrétními projekty naplnit prostor, který Hospodářská komora ČR jménem české podnikatelské sféry v minulých třech letech připravovala a budovala. Proto Hospodářská komora ČR letos spustila pod názvem Brána do Persie komplexní program podpory pro české firmy, které se zajímají o rozvíjení obchodu s Íránem. Více na www.branadopersie.cz. Do programu jsou zapojeny již desítky firem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3