INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Letos už podruhé odletí zástupci českých firem do Íránu vyjednat nové obchodní kontrakty. Navážou na úspěch dubnové podnikatelské mise Hospodářské komory ČR, během níž se podařilo například společnosti Energo-Pro získat zakázku za 15 milionů eur (405 milionů korun) na dodávku dvou vodních turbín pro íránskou vodní elektrárnu Khoda Afarin nebo opavskému výrobci důlních strojů Ostroj podepsat memorandum o dodávce důlního dobývacího komplexu v řádu desítek milionů eur. Podnikatelé doprovodí náměstka ministra průmyslu a obchodu ČR Eduarda Muřického do Íránu ve dnech 6. – 11. října.

Firmy během mise navštíví v Teheránu 16. mezinárodní strojírenský veletrh TIIE a setkají se během podnikatelských fór v Teheránu a v druhém největším íránském městě Mašhadu se svými protějšky. Podnikatelskou misi povede předseda Zahraniční sekce Hospodářské komory ČR a zástupce frýdecko-místeckého prodejce elektronického a elektrického vybavení pro letiště TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS Ilja Mazánek.

Podnikatelské misi budou předcházet také dvě významné akce. V druhé polovině září Hospodářská komora pořádá pro podnikatele seminář zaměřený na interkulturní odlišnosti s Íránem. Akce se zaměří na kulturní a sociální odlišnosti a pomůže českým podnikatelům osvojit si zásady, které by měly dodržovat při jednání s íránskými byznysmeny. „Peršané jsou velmi hrdý národ, jsou to zkušení obchodníci a české firmy často podceňují při rozvíjení obchodních aktivit znalost jejího historického a kulturního kontextu,“ vysvětluje Ilja Mazánek.

Obchodování s Íránem bude také ústředním motivem konference, kterou chystá EGAP ve spolupráci s Hospodářskou komorou během letošního Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně. Účastníci načerpají informace o posledním vývoji po zahájení uvolňování sankcí, o výhodách a možných překážkách obchodování s Íránem, získají informace ohledně pojišťování exportu, převodu finančních prostředků a zazní také zkušenosti českých i íránských firem.

Hospodářská komora ČR usiluje o prohloubení obchodních vztahů s Íránem dlouhodobě. Íránský trh s 80 miliony spotřebitelů a podnikatelů je obrovskou příležitostí pro české firmy, jejichž technologická vyspělost a technická dovednost má v Íránu stále dobrý zvuk. Tento potenciál je potřeba využít a konkrétními projekty naplnit prostor, který Hospodářská komora ČR jménem české podnikatelské sféry v minulých třech letech připravovala a budovala. Proto Hospodářská komora ČR letos spustila pod názvem Brána do Persie komplexní program podpory pro české firmy, které se zajímají o rozvíjení obchodu s Íránem. Více na www.branadopersie.cz. Do programu jsou zapojeny již desítky firem.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3