Nejdůvěryhodnější značky českých spotřebitelů byly oceněny na slavnostním galavečeru pořádaném skupinou Atoz Marketing, který i tentokrát proběhl v nádherných prostorách Pražské křižovatky – kostele sv. Anny. Hosty jím opět provedla moderátorka Jolana Voldánová.Program, který je spojen s dosud nejrozsáhlejší nezávislou anketou zaměřenou na spotřebitelskou důvěru, si v rámci českého prostředí už stačil vybudovat silnou pozici.
Spotřebitelská důvěra je jednou z nejdůležitějších hodnot každé značky, a přitom ještě před rokem program, který by v České republice značky na základě spotřebitelské důvěry ocenil, chyběl. A právě to se organizátoři projektu rozhodli změnit. Po startu programu Důvěryhodné značky v minulém roce tak spotřebitelé poprvé získali šanci vyjádřit důvěru a podporu svým oblíbeným značkám.
4000 spotřebitelů hodnotilo bezmála 600 značek
Do rozsáhlé ankety vedené agenturou STEM/MARK se zapojilo 4000 respondentů. Reprezentativní vzorek českých spotřebitelů hodnotil téměř 600 značek v 60 kategoriích. V anketě bylo letos zastoupeno více kategorií zaměřených na obchodníky, celkem dvanáct, ale zahrnuty byly nově i kategorie spotřebního zboží, služeb, financí a automotive. Díky plánovanému rozšíření tak měli spotřebitelé tento rok možnost hodnotit své favority i v kategoriích, jako jsou například banky, pojišťovny, automobily či cestovní kanceláře. Jednotlivé značky byly do hodnocení zařazeny na základě prodejů ve svých kategoriích.
Tradičním a českým značkám Češi stále důvěřují
I letos se potvrdilo, že Češi dávají při výběru rychloobrátkového zboží přednost českým značkám s mnohaletou tradicí. Tuzemské značky byly celkově zvoleny coby nejdůvěryhodnější ve více než polovině kategorií. Z FMCG můžeme jako příklad uvést dnes už klasickou značku Kofola, která si stále udržuje své přední postavení před nápojovými giganty, jakými jsou Coca-Cola či Pepsi. Světové lídry v oblasti alkoholu porazila letos v této kategorii stálice české scény – tradiční značka Božkov. A tuzemským značkám dá přitom spotřebitel přednost i při výběru mléčných dezertů a jogurtů, kde na plné čáře zvítězily Pribináček a Mlékárna Kunín.
U čisticích prostředků potvrdili spotřebitelé opět nejvyšší důvěru v tradiční značku Savo, zatímco v ostatních drogistických a kosmetických kategoriích stále vedou spíše zahraniční značky jako Nivea, Ariel, Colgate nebo Vichy.
V oblasti obuvi a automobilů zabodovaly české značky Baťa a Škoda, úspěch slaví i Samsung, který porazil konkurenci jak v kategorii mobilních telefonů a tabletů, tak i mezi televizemi. Svou pozici obhájily rovněž Alza.cz, která letos vyhrála hned ve dvou kategoriích – v kategorii širokosortimentních e-shopů a prodejců elektra, a Dr. Max mezi lékárnami. Své vítězství obhájily také Lidl Česká republika jako Nejdůvěryhodnější maloobchodní řetězec, dm drogerie markt mezi drogeriemi, OBI Česká republika v kategorii hobbymarketů a značka Shell Czech Republic, která byla zvolena Nejdůvěryhodnější sítí čerpacích stanic. České značky spotřebitelé podpořili i v kategoriích dodavatelů energií, cestovních kanceláří a financí, kde zvítězili hráči jako ČEZ, Čedok nebo Česká spořitelna.
Využití ocenění a rozsáhlá podpora vítězů
Mnoho vítězů loňského, prvního ročníku využilo ocenění ve své komunikaci. Logo Nejdůvěryhodnější značka se objevilo na obalech produktů (jmenovat můžeme například vítěze kategorie sýrů – značku Král sýrů). V marketingových kampaních jej využily například řetězce Lidl či Kaufland pro značku K-Classic nebo značky Vitana a Nivea.
I přes poměrně krátkou dobu svého působení na trhu si program už stihl vybudovat silné postavení, k čemuž bezesporu přispěla též velká pozornost médií, která mu byla už od počátku věnována. Díky rozsáhlé komunikační kampani se Nejdůvěryhodnější značky objevily nejen v rádiích, v tisku, na internetu a sociálních sítích, ale rovněž v čekárnách lékařských ordinací a na reklamních obrazovkách v MHD, kde spoty vítězů mohly sledovat miliony cestujících.
Partneři programu Důvěryhodné značky 2016:
- výzkumná agentura:
STEM/MARK - odborný partner:
Nielsen Czech Republic
- partner e-mailové komunikace:
Email kampaně - B2C mediální partneři:
Evropa 2, Frekvence 1, BBC, Mediapharma, Bus TV - B2B mediální partneři:
Zboží&Prodej, Svět Balení, Pharma Profit, Media Guru - partneři ceremonie:
Nadace Dagmar a Václava Havlových Vize 97, Wau Studio, Tisk Centrum - speciální partner ceremonie:
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK PRODUKTŮ A SLUŽEB
KATEGORIE |
ZNAČKA |
DODAVATEL |
Alkohol |
BOŽKOV |
Stock Plzeň-Božkov |
Balené vody |
MATTONI |
Karlovarské minerální vody |
Banky |
ČESKÁ SPOŘITELNA |
Česká spořitelna |
Cestovní kancelář |
ČEDOK |
Čedok |
Cukrovinky a bonbony |
JOJO |
Nestlé Česko |
Čaje |
PICKWICK |
Jacobs Douwe Egberts CZ |
Čisticí prostředky |
SAVO |
Unilever ČR |
Čokoládové cukrovinky |
ORION |
Nestlé Česko |
Dámská hygiena |
ALWAYS |
Procter & Gamble Czech Republic |
Dekorativní kosmetika |
AVON |
Avon Cosmetics |
Dermokosmetika |
VICHY |
L'Oréal Česká republika |
Dětská výživa |
SUNAR |
Hero Czech |
Dodavatelé energie |
ČEZ |
ČEZ |
Doplňky stravy na imunitu |
CENTRUM |
Pfizer Česká republika |
Džusy a ovocné nápoje |
RELAX |
MaspexX Czech |
Energetické nápoje |
RED BULL |
Red Bull Česká republika |
Hračky |
LEGO |
Lego Trading |
Jogurty |
MLÉKÁRNA KUNÍN |
Lactalis CZ |
Kancelářská technika |
HP |
HP Inc Czech Republic |
Káva |
NESCAFÉ |
Nestlé Česko |
Koření |
VITANA |
Vitana |
Koupelová a tělová kosmetika |
NIVEA |
Beiersdorf |
Malé spotřebiče |
ETA |
ETA |
Maso a uzeniny |
KOSTELECKÉ UZENINY |
Kostelecké uzeniny |
Mléčné dezerty a pudinky |
PRIBINÁČEK |
Savencia Fromage & Dairy Czech Republic |
Mobilní telefony a tablety |
SAMSUNG |
Samsung Electronics Czech and Slovak |
Osobní automobily |
ŠKODA |
Škoda Auto |
Pet food |
PEDIGREE |
Mars Czech |
Pivo |
PILSNER URQUELL |
Plzeňský Prazdroj |
Pneumatiky |
BARUM |
Continental Barum |
Počítače |
LENOVO |
Lenovo Technology |
Pojišťovny |
ČESKÁ POJIŠŤOVNA |
Česká pojišťovna |
Prací prostředky |
ARIEL |
Procter & Gamble Czech Republic |
Přípravky na klouby a kosti |
GS CONDRO |
Green - Swan Pharmaceuticals CR |
Přípravky na mytí nádobí |
JAR |
Procter & Gamble Czech Republic |
Sirupy |
JUPÍ |
Kofola ČeskoSlovensko |
Slané pochutiny |
BOHEMIA |
Intersnack |
Sušenky a oplatky |
ZLATÉ |
Mondelez Czech Republic |
Sycené nealko nápoje |
KOFOLA |
Kofola ČeskoSlovensko |
Sýry |
KRÁL SÝRŮ |
Savencia Fromage & Dairy Czech Republic |
Tabákové výrobky |
CAMEL |
JT International |
Telekomunikační služby |
T-MOBILE |
T-Mobile Czech Republic |
TV, audio, video |
SAMSUNG |
Samsung Electronics Czech and Slovak |
Ústní hygiena |
COLGATE |
Colgate - Palmolive Česká republika |
Velké spotřebiče |
WHIRLPOOL |
Whirlpool CR |
Víno |
TEMPLÁŘSKÉ SKLEPY ČEJKOVICE |
Templářské sklepy Čejkovice |
Vlasová kosmetika |
HEAD & SHOULDERS |
Procter & Gamble Czech Republic |
Zahradní technika |
MOUNTFIELD |
Mountfield |
SEZNAM NEJDŮVĚRYHODNĚJŠÍCH ZNAČEK OBCHODNÍKŮ
KATEGORIE |
ZNAČKA |
DODAVATEL |
Čerpací stanice |
SHELL |
Shell Czech Republic |
Drogerie |
DM DROGERIE |
dm drogerie markt |
E-shop s potravinami |
ITESCO |
Tesco Stores ČR |
Hobby market |
OBI |
OBI Česká republika |
Lékárna |
DR.MAX |
Česká lékárna holding |
Privátní značky |
K-CLASSIC |
Kaufland Česká republika |
Prodejce elektra |
ALZA.CZ |
Alza.cz |
Prodejce nábytku |
IKEA |
Ikea Česká republika |
Prodejce obuvi |
BAŤA |
Baťa |
Prodejce oděvů |
H&M |
H&M Hennes & Mauritz CZ |
Prodejce potravin |
LIDL |
Lidl Česká republika |
Širokosortimentní e-shop |
ALZA.CZ |
Alza.cz |