INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Podle výpočtů MF ČR by stát měl zrušením daňový výjimky na stravování získat přes 5 mld. Kč ročně. Toto je ale čistě účetní pohled, který vychází z předpokladu, že všechny firmy poskytující stravování svým zaměstnancům, jej budou i nadále poskytovat v plné výši, a to i přes zvýšení nákladů o 32 procent. „MF ČR přitom nepředstavilo žádnou seriózní studii skutečných dopadů zrušení daňového zvýhodnění stravování na jednotlivé subjekty a státní rozpočet (RIA). Jsme zásadně proti tomuto návrhu, který v důsledku poškodí všechny – podniky, zaměstnance, restaurace, poskytovatele stravenek a dle našeho názoru i stát. ", uvedl předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček. „Asociace vítá daňovou reformu, je to krok správným směrem, nicméně stravenky a paušály pro drobné živnostníky nejsou cestou ani pro posílení státního rozpočtu, ani pro podporu podnikání, konečně ani pro posílení růstu zaměstnanosti. Ve všech aspektech to bude mít negativní dopad", dodal současně Havlíček.

Jak jsme již informovali v naší tiskové zprávě, na tuto změnu doplatí všichni – stát, zaměstnavatelé i zaměstnanci. Pro stát půjde o negativní dopad do rozpočtu přibližně o 7 mld. Kč, firmám se zvedne daňové zatížení, což je v rozporu s tím, co vláda deklarovala (nezvyšovat daně), pro firmy zaměřené na poskytování služeb v oblasti pohostinství přinese tato změna zásadní snížení tržeb a v jejich důsledku ztrátu pracovních míst (odhad až 10 tisíc), a pro zaměstnance bude navrhovaný paušál znamenat směšnou částku v hodnotě 10 Kč/den. Malé a střední firmy, na které by tato změna dopadla nejcitelněji, nemají po obtížném období krize a propadu zakázek rezervy na kompenzaci.

Podle studie Institutu oceňování majetku VŠE by samotné zrušení daňového zvýhodnění stravování (bez zavedení zaměstnaneckého paušálu) mělo celkově negativní fiskální dopady ve výši 0,9 mld. Kč ročně. Podle studie společnosti MAZARS by zrušení daňového zvýhodnění stravování a zavedení zaměstnaneckého paušálu připravilo státní rozpočet o 9 mld. ročně (obě studie jsou k dispozici na www.stravovani-v-ohrozeni.cz).

Tento výčet navíc nebere v úvahu transakční náklady legislativního charakteru. Diskutabilní je i tzv. „stejný metr na všechny", když dnes si může každá firma vybrat, zda využije možnosti podpořit stravování zaměstnanců či ne, tedy žádnou diskriminaci zde neshledáváme. Výjimky stejně nebudou všechny zrušeny, tedy ponechme i tuto, tím spíše, když tím nikoho nezatížíme.

Pokud mluvíme o rovných podmínkách, pak požadujeme naopak zavedení stravenek i pro živnostníky. Živnostníkovi nezaplatí nikdo dovolenou, nemocenskou ani stravování.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Leden 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3