INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Podle výpočtů MF ČR by stát měl zrušením daňový výjimky na stravování získat přes 5 mld. Kč ročně. Toto je ale čistě účetní pohled, který vychází z předpokladu, že všechny firmy poskytující stravování svým zaměstnancům, jej budou i nadále poskytovat v plné výši, a to i přes zvýšení nákladů o 32 procent. „MF ČR přitom nepředstavilo žádnou seriózní studii skutečných dopadů zrušení daňového zvýhodnění stravování na jednotlivé subjekty a státní rozpočet (RIA). Jsme zásadně proti tomuto návrhu, který v důsledku poškodí všechny – podniky, zaměstnance, restaurace, poskytovatele stravenek a dle našeho názoru i stát. ", uvedl předseda Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR Karel Havlíček. „Asociace vítá daňovou reformu, je to krok správným směrem, nicméně stravenky a paušály pro drobné živnostníky nejsou cestou ani pro posílení státního rozpočtu, ani pro podporu podnikání, konečně ani pro posílení růstu zaměstnanosti. Ve všech aspektech to bude mít negativní dopad", dodal současně Havlíček.

Jak jsme již informovali v naší tiskové zprávě, na tuto změnu doplatí všichni – stát, zaměstnavatelé i zaměstnanci. Pro stát půjde o negativní dopad do rozpočtu přibližně o 7 mld. Kč, firmám se zvedne daňové zatížení, což je v rozporu s tím, co vláda deklarovala (nezvyšovat daně), pro firmy zaměřené na poskytování služeb v oblasti pohostinství přinese tato změna zásadní snížení tržeb a v jejich důsledku ztrátu pracovních míst (odhad až 10 tisíc), a pro zaměstnance bude navrhovaný paušál znamenat směšnou částku v hodnotě 10 Kč/den. Malé a střední firmy, na které by tato změna dopadla nejcitelněji, nemají po obtížném období krize a propadu zakázek rezervy na kompenzaci.

Podle studie Institutu oceňování majetku VŠE by samotné zrušení daňového zvýhodnění stravování (bez zavedení zaměstnaneckého paušálu) mělo celkově negativní fiskální dopady ve výši 0,9 mld. Kč ročně. Podle studie společnosti MAZARS by zrušení daňového zvýhodnění stravování a zavedení zaměstnaneckého paušálu připravilo státní rozpočet o 9 mld. ročně (obě studie jsou k dispozici na www.stravovani-v-ohrozeni.cz).

Tento výčet navíc nebere v úvahu transakční náklady legislativního charakteru. Diskutabilní je i tzv. „stejný metr na všechny", když dnes si může každá firma vybrat, zda využije možnosti podpořit stravování zaměstnanců či ne, tedy žádnou diskriminaci zde neshledáváme. Výjimky stejně nebudou všechny zrušeny, tedy ponechme i tuto, tím spíše, když tím nikoho nezatížíme.

Pokud mluvíme o rovných podmínkách, pak požadujeme naopak zavedení stravenek i pro živnostníky. Živnostníkovi nezaplatí nikdo dovolenou, nemocenskou ani stravování.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3