INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Naši exportéři dobývají v posledních měsících Čínu s nebývalou intenzitou. Meziročně jsme vykázali za první čtvrtletí nárůst vývozů do nejlidnatější země planety o 34 %, což překračuje míru exportu do ostatních destinací více jak pětinásobně. Novým trendem se začíná stávat expanze čínských podnikatelek. Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR) předkládá u příležitosti Česko-čínské obchodní konference analýzu vzájemných obchodních vztahů.

 

Konference proběhne 18. 5. 2017 v Grandior Hotel Prague, pořadatelem je Českomoravská asociace podnikatelek a manažerek (ČMAPM) a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, za podpory Obchodní unie pro východní a střední Evropu. Početná čínská delegace, ve které dominují čínské podnikatelky, probíhá na bázi praktických B2B setkáních.

 

AMSP ČR současně předkládá nejnovější analýzu vzájemného obchodu mezi českými a čínskými subjekty. Z ní vyplývá, že v prvním čtvrtletí roku 2017 jsme dosáhli naprostého rekordu exportů do Číny. Zatímco do všech zemí rostly naše vývozy v období leden-březen 2017 tempem 6,1 %, tak do Číny byl nárůst exportů 34 %!

 

Celkový export do Číny za uzavřený kalendářní rok 2016 dosáhl 46 897 mil Kč, což odpovídá růstu 2,8 %.  Se započtením reexportů přes Německo jsme přesáhli hranici nepřímých vývozů do Číny již přes 100 miliard korun. Dominantní postavení v našem vývozu do Číny drží stroje a dopravní prostředky, ve kterém exportujeme 62 % našeho celkového vývozu do Číny, následuje průmyslové a spotřební zboží. Z jednotlivých položek to jsou zejména součásti motorových vozidel, obvody, rozvaděče, čerpadla, zdviže, buničina, pneumatiky, hračky, kočárky, tříkolky, telefonní přístroje.

 

 Za první čtvrtletí 2017 roste rovněž import čínských produktů, a to o 3,9 %, čímž se otáčí negativní trend z minulého roku, kdy import produktů z Číny klesnul o 8,2 % a dosáhnul 431 miliard korun. Nejvíce dovážíme stroje a dopravní prostředky (73,8 %), následuje průmyslové a spotřební zboží. Z jednotlivých položek to jsou zejména stroje na automatické zpracování dat, telefonní přístroje, integrované a elektrické obvody, monitory, tiskárny, hračky.

Celkové obchodní saldo mezi ČR a Čínou je záporné a za posledních 5 let se stále zvyšuje. Zatímco v roce 2011 bylo negativní saldo mezi vývozem a dovozem s čínskými partnery ve výši 305 miliard korun, v roce 2016 to bylo již 384 miliard korun.

 

Karel Havlíček, předseda AMSP ČR k tomu dodává: „Tempo růstu exportu do Číny zatím letos předčilo všechna očekávání. Začíná se projevovat vysoká míra podpory vzájemného obchodu a investic, ale daří se nám i díky výborné kondici našich producentů a exportérů. Zajímavá je i struktura obchodních partnerů, čím dál více se v čínském byznyse začínají prosazovat ženy, které u nás vyhledávají obchodní příležitosti. To je zajímavá šance pro naše podnikavé ženy, jejichž počet v posledních pěti letech roste nebývalým tempem.“

 

Kateřina Haring, prezidentka ČMAPM ČR k tomu dodává: „Byly jsme velmi potěšeny zájmem o spolupráci ze strany čínských podnikatelek, které nás oslovily a navštívily v září loňského roku, kdy jsme se domluvily na pokračování našeho jednání a uspořádání první Česko-čínské obchodní konference v květnu 2017 v Praze. Konference se zúčastnilo přes 70 podnikatelek a podnikatelů, kteří diskutovali o dalších možnostech,  příležitostech a prohlubování  obchodní spolupráce mezi ČR a Čínou. Současně probíhala velmi zajímavá a  konkrétní B2B jednání, nejen v oblasti průmyslu a nových technologií, ale také o předání zkušeností v oblasti poskytování sociálních služeb a péče o seniory.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3