V Křižíkových pavilonech Výstaviště Praha-Holešovice byl slavnostně zahájen V. ročník Festivalu Exportu CZ - projektu, který si klade za cíl na jednom místě představit obchodní potenciál, kulturní zvyklosti i gastronomické a turistické zajímavosti z celého světa. Za zúčastněné země představilo své novinky ve formě úvodních slov celkem 10 velvyslanců aktivně reprezentovaných zemí - Indonésie, Demokratické republiky Kongo, Maroka, Mexika, Pákistánu, Peru, Súdánu, Španělska a Ruské federace. Pátý ročník Festivalu Exportu CZ pořádá sdružení CzechInno ve spolupráci se svými partnery.
Základní myšlenkou organizátorů akce, je nabídnout maximum aktuálních informací, užitečných kontaktů a možností k networkingu mezi českými a zahraničními firmami a institucemi, které reprezentují jejich zájmy. V rámci slavnostního zahájení vystoupili zástupci za Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR dále náměstek ministra pro řízení sekce EU a zahraničního obchodu Vladimír Bärtl, za Ministerstvo zahraničních věcí ČR náměstek ministra pro řízení sekce mimoevropských zemí, ekonomické diplomacie a rozvojové spolupráce Martin Tlapa a za Českou exportní banku její generální ředitel Karel Bureš. První festivalový den byl dále krom slavnostního zahájení a otevření festivalových expozic věnován aktualitám ze zastoupených teritorií ve formě čtyř kontinentálně seskupených odborných workshopů, v jejichž rámci mohli účastníci moci jak vyslechnout prezentace, tak i získat možnost diskuze s odborníky na mezinárodní obchod z celkem 12 zastoupených teritorií. Na druhý den Festivalu dopoledne pak bylo možné si v rámci elektronického systému sjednat krátké obchodní schůzky s ostatními účastníky Festivalu a zapojit se tak do organizované série B2B setkání.
"Již pátým rokem nabízíme českým firmám celý svět na jednom místě, letos je naším cílem rozšířit záběr i na netradiční exportní a investiční destinace v rámci EU. Chceme atraktivní formou představovat teritoria, s kterými není příliš zvykem obchodovat, která však skutečně mají co nabídnout. Cílem je dosažení pozitivního obchodního efektu pro obě zúčastněné strany" uvedl k předseda sdružení CzechInno David Kratochvíl.
Celým Festivalem se prolíná již tradiční doprovodný program složený z expozic českých i zahraničních firem a institucí nabízejících své produkty a služby včetně ochutnávek exotických pokrmů a nápojů, jako například moldavská, chilská a španělská vína, indonéská káva, mexické guacamole nebo pákistánské birjani. Pokud se týče oborového zaměření, je cílem Festivalu propagace a internacionalizace inovací všeho druhu, na české straně se tak návštěvníkům představují nejmodernější a na celém světě aplikovatelné technologické novinky jako 3D tiskárny, drony s termovizí nebo unikátní systémy pro využití solární energie. Celá akce bude dnes pokračovat sérií organizovaných B2B setkání - jakýchsi "business speed datingů" a doprovodným programem na expozicích, podrobné informace o účelu a programu akce včetně fotogalerie jsou k dispozici na webové stránce www.czechinno.cz a www.festivalexportu.cz.
(tz)