INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rodinná firma rokuJiž 17. srpna 2018 proběhne uzávěrka přihlášek do tradiční soutěže Equa bank Rodinná firma roku, kterou pořádá Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR). Soutěž probíhá v kategoriích Malé firmy a Střední firmy.

Firmy se mohou do soutěže hlásit samy, ale nominovat je může i veřejnost na webu www.rodinnafirmaroku.cz. Zkušenosti společnosti LIKO-S, a.s. – vítěze soutěže z roku 2014 – potvrzují, že ocenění může rodinné firmě přinést celou řadu výhod – především pak v oblastech lidských zdrojů a propagace společnosti.

Soutěž Equa bank Rodinná firma roku si klade za cíl upozornit na důležitost rodinného podnikání pro ekonomiku i ocenit lidi, kteří za rodinnými firmami stojí. Rovněž má ambici pomoci rodinným podnikům se zviditelnit v očích veřejnosti, což potvrzuje i Libor Musil, předseda představenstva LIKO-S, a.s., která soutěž vyhrála v roce 2014: „Ocenění představuje pro každou firmu dobrou marketingovou a PR příležitost prodat svůj příběh a svoje produkty bez toho, aby musela vynaložit horentní sumy na propagaci. Na přirozené marketingové a mediální pokrytí, které ocenění přineslo, bychom v běžných cenách museli vynaložit okolo milionu korun.“

Soutěž v tomto ohledu těží ze zájmu široké veřejnosti, která považuje otázku rodinného podnikání za významné celospolečenské téma a jeho podporu vnímá pozitivně. Obecně s sebou nese rodinné podnikání stále onen prvorepublikový statut, kdy zákazník očekává osobní přístup a zvýšenou péči v duchu myšlenky „náš zákazník, náš pán“. Navíc statut rodinné firmy představuje pro partnery rodinné společnosti nezanedbatelné výhody, které se například vítězi soutěže z roku 2014 podařilo ve své komunikaci akcentovat.

„Podařilo se nám více přiblížit našim obchodním partnerům, jaké výhody pro ně rodinné podnikání představuje. Začali především vnímat ta hlavní pozitiva, tedy že u rodinného podniku je vysoká předvídatelnost budoucího vývoje, zakotvenost v regionu, vysoká odolnost proti ekonomickým otřesům i čitelná firemní kultura. S odstupem několika let od vítězství v soutěži mohu prohlásit, že tyto atributy jsou nyní naší významnou konkurenční výhodou,“ říká Libor Musil.

Vysoké umístění v soutěži Equa bank Rodinná firma roku ale může oceněným společnostem pomoci i v oblasti lidských zdrojů. Kvůli současné nízké míře nezaměstnanosti je pro firmy napříč obory stále obtížnější najít potřebné zaměstnance. Ti si mohou vybírat z velké řady nabídek a benefitů, kterými se je zaměstnavatelé snaží přilákat. Pomyslnou miskou na vahách tak často může být například firemní kultura nebo prestiž značky, kterou právě dobré umístnění v soutěži Equa banka Rodinná firma roku pomáhá zvyšovat.

„Po našem vítězství se zvedl zájem o zaměstnání v naší společnosti. Pokud lidé vidí firmu s oceněním, které jí udělí odborná porota, tak to svědčí o tom, že v té firmě se věci dělají dobře. Zvláště pokud se jedná o ocenění rodinné firmě, která má už ze své podstaty dobrou vnitřní kulturu,“ říká Musil.

Stejně jako minulý rok probíhá i letos klání o titul Rodinná firma roku ve dvou kategoriích: Malá firma (firmy do 50 zaměstnanců s obratem do 10 mil. EUR) a Střední firma (firmy do 250 zaměstnanců s obratem do 50 mil. EUR). Vítěze obou kategorií vybere odborná porota složená ze zástupců organizátora a partnerů soutěže, a chybět nebude ani tradiční Cena veřejnosti. Slavnostní vyhlášení výsledků proběhne 10. 10. 2018 v Praze na Dni podnikatelů ČR.

Do soutěže Equa bank Rodinná firma roku může rodinnou firmu nominovat každý. Stačí k tomu pouze na webu www.rodinnafirmaroku.cz vyplnit 3 klíčové údaje o nominované společnosti – jméno firmy, IČO a důvod pro nominaci. Pořádající AMSP ČR následně nominované společnosti osloví s žádostí o doplňující údaje, které jsou nutné pro uzavření nominačního procesu.

Celé znění podmínek pro účast v soutěži je k dispozici na www.rodinnafirmaroku.cz. Generálním partnerem je Equa bank a partnery soutěže jsou společnosti Škoda Auto, Deloitte, Amway a LeasePlan.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3