Za prvních sedm měsíců letošního roku vzrostl český vývoz do Německa v meziročním srovnání o 1,7 %. Agentura CzechTrade zaznamenala zvýšený zájem tuzemských firem o podporu při založení tamní pobočky nebo vyhledání partnera pro akvizici v Německu.
Podle průzkumu CzechTrade a Asociace malých a středních podniků a živnostníků (AMSP ČR), který se uskutečnil mezi českými exportéry do Německa, předpokládá letos 69 % z nich další nárůst vývozu k našemu západnímu sousedovi. „V následujících měsících očekáváme nadále vzestupný trend vývozu. Podle našeho průzkumu 42 % exportérů plánuje kvůli poptávce německých partnerů zvyšovat své výrobní kapacity,“ komentuje aktuální vývoj generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
V letošním roce mnohem více tuzemských firem žádá informace o možnostech založení prodejní pobočky v Německu. „Roste i kapitálová síla exportérů. Aktuálně pracujeme pro firmy v potravinářském, strojírenském nebo obalovém průmyslu, které chtějí koupit německou konkurenci. Chtějí tak dosáhnout synergií ve výrobních kapacitách, rozšířit sortiment a zejména se rychleji dostat k jejich zákazníkům v Německu a západní Evropě,“ konstatuje Adam Jareš, ředitel německé kanceláře CzechTrade v Düsseldorfu, která je dlouhodobě nejvytíženější zahraniční pobočkou agentury.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu, řízená Ministerstvem průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb. www.czechtrade.cz
(tz)
Ilustrace Pixabay.com