INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

socrObjem, kvalita, včasnost dodávek i ceny poskytovaných produktů. To jsou rozhodující kritéria pro navázání spolupráce mezi lokálními dodavateli a obchodními řetězci. Právě na téma „Jak se stát úspěšným lokálním dodavatelem do obchodních řetězců“ uspořádal Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR seminář, který se uskutečnil v rámci letošního 45. ročníku veletrhu Země živitelka. Svaz tak reagoval na neustále se zvyšující zájem spotřebitelů o nákup lokálních potravin tuzemského původu.

„Cílem bylo seznámit drobné i větší tuzemské pěstitele, chovatele a další producenty potravinářských výrobků s možnostmi spolupráce, které jim nabízejí obchodní řetězce působící v České republice. Jednotliví obchodníci se snaží reflektovat preference svých zákazníků a k jednání s lokálními dodavateli jsou vstřícní. Rozhodujícími kritérii pro navázání takové spolupráce je především objem, kvalita, včasnost dodávky a cena poskytovaných produktů,“ uvedl Radek Sazama, ředitel Komory obchodních řetězců SOCR ČR, a dodal: „Na semináři jsme se také snažili uvést na pravou míru řadu nepřesných a zavádějících informací, které o vztahu obchodních řetězců k lokálním dodavatelům kolují. Ty se totiž negativně promítají do reputace řetězců a poškozují je v očích nejen potenciálních obchodních partnerů, ale také samotných zákazníků.“

O zkušenosti ze spolupráce s obchodními řetězci se na semináři podělili zástupci společností Antoni CZ, Zemcheba, Mlékárna Mláka nebo České houby. Na toto téma diskutovali i zástupci jednotlivých řetězců (MAKRO Cash & Carry, Tesco, Penny Market) a také Hana Šťastná, ředitelka Regionální agrární komory Jihočeského kraje.

Ze statistik SOCR ČR vyplývá, že obrat s českými dodavateli potravin dosahuje v rámci jednotlivých řetězců až 77 %. Export lokálních českých produktů přes jednotlivé řetězce činí přes 16 miliard korun ročně. Velcí obchodníci dávají v Česku práci bezmála 80 000 lidí, ročně na daních odvádějí do státního rozpočtu přes 20 miliard korun a do rozvoje obchodní sítě, včetně infrastruktury, investovali dalších více než 350 miliard korun.
Svaz na semináři rovněž připomněl, že v rámci zajištění kvality služeb se řetězce snaží motivovat a stabilizovat pracovní kolektiv, mimo jiné i formou průběžného navyšování mzdových prostředků. „V obchodě je zapotřebí usilovná a poctivá práce mnoha lidí. S tím jde ruku v ruce podpora jejich aktivit a rozvíjení jejich osobností. Obchodníci nabízejí příležitost všem, kteří mají chuť učit se novým věcem a rozvíjet své schopnosti i kariérní růst. S tím souvisí i nárůst mezd, který mezi lety 2015 až 2017 stoupl v průměru o 20 %. Objem vyplacených finančních prostředků jen v loňském roce dosáhl zhruba 20 miliard korun,“ připomněl Radek Sazama.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3