INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

dig pod 1Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR vyhlásila v rámci Roku digitálního podnikání 2019 soutěž pod názvem Digitální firma roku. Veřejnost vybrala v pěti kategoriích favority, kteří byli oceněni na největší akci AMSP ČR v roce – na galavečeru Dne podnikatelů České republiky v pražském hotelu Ambassador.

Absolutní vítěz potvrzuje nejpřipravenější segment na digitalizaci, a to zemědělství. Generálními partnery soutěže jsou společnosti ABB, ČSOB, Mastercard, ŠKODA AUTO a ŠKODA Financial Services.

Klíčové výstupy z nezávislých průzkumů zveřejňované v průběhu roku 2019 napovídají jasně o rozdílech ve vnímání a praktickém využívání digitalizace v podnikání v jednotlivých segmentech. Například nejhůře jsou na tom s digitalizací řemeslníci, plná polovina z nich si neumí pod digitalizací řemesla nic představit, a přitom jde například o využívání dronů, 3D tiskáren nebo obsluhu chytrých budov a domácností, což znamená například propojení instalatérského řemesla s IT technologiemi.

O mnoho lépe jsou na tom obchodníci, tři čtvrtiny z nich využívají elektronické platební metody, internet věcí (síť pro propojování a vyměňování dat), online marketing a cloud úložiště.

Služby táhnou online rezervace/objednávky, sociální media nebo cloudové služby. 60 % podnikatelských subjektů ve službách investovalo v loňském roce do účetních systémů a kyberbezpečnosti. Jako nejdůležitější cílovou skupinu za 5 let vnímají firemní zákazníky, mladé lidi do 25 let a seniory.

U průmyslových firem víme, že 66 % z nich si dokáže pod pojmem Průmysl 4.0 představit konkrétní činnost, nejvíce si tento pojem spojují s automatizací a robotizací. Malé a střední podnikatelské subjekty v průmyslu mají již plně automatizováno zhruba 10 % výrobních linek a 26 % firem plánuje v následujících pěti letech robotizovat svoji výrobu. 26 % firem rovněž shledává nedostatečně kvalifikovanou pracovní sílu jako překážku digitalizace jejich podnikání.

Digitálními favority však jsou zemědělci. Dokonce 80 % podnikatelských subjektů v zemědělství využívá moderní technologie – mezi ty nejvyužívanější patří navigační systémy, mapové systémy a meteostanice, dálkové řízení klimatu v halách nebo výroba krmných směsí či hnojiv, digitálně řízené stroje, senzory pro rostlinnou i živočišnou výrobu, žvejkometry pro sledování zdravotního stavu dobytka, digitálně řízené dojení, digitalizace pozemku a záznam osevního postupu apod.

V každé kategorii soutěže Digitální firma roku 2019 vybírala veřejnost svého favorita ve dnech 1.-15. října 2019, celkem hlasovalo 2033 osob. Vítězové v jednotlivých kategoriích jsou:

KATEGORIE INOVACE V ŘEMESLE

Josef Voborník – VIDEOPODLAHY

Technický a poradenský servis, návrhy funkčních řešení za pomocí digitální techniky, zviditelnění podlahářského řemesla. Dohled nad dodržováním technologických postupů. To vše s podporou videí, fotek a odborných článků na základě převážně vlastních zkušeností.

https://www.videopodlahy.cz/

KATEGORIE INOVACE V OBCHODU

Retailys.com s.r.o. – E-commerce omnichannel systém

Společnost Retailys se zabývá vývojem stejnojmenného e-commerce systému na tvorbu a správu e-shopů i účtů na globálních tržištích (Amazon, eBay). V současnosti je jedinou firmou na trhu, pomáhající online obchodníkům prodávat zboží po celé Evropě.

https://www.retailys.cz/

KATEGORIE INOVACE VE SLUŽBÁCH

UOL, a.s. (UOL Účetnictví) – Vedení on-line účetnictví

UOL je dodavatel klientského zpracování účetnictví, daní a mezd. V rámci jejich služby klient získává přístup do online rozhraní svého účetnictví, takže má v reálném čase přehled o svém podnikání. V roce 2017/2018 otevřeli 15 poboček v ČR a 3 pobočky na Slovensku. Účetnictví je zkrátka baví.

https://www.uol.cz/

KATEGORIE INOVACE V PRŮMYSLU

JHV-ENGINEERING s.r.o. – Chytrá výroba a údržba

Patří ke špičce v konstrukci a výrobě komplexních automatických výrobních linek pro celý svět. Zákazníkům přináší výraznou přidanou hodnotu díky zkušenostem, nezaujatému pohledu a chuti inovovat. Při práci se řídí mottem „Síla v jednoduchosti“, jelikož dělat věci složitě umí každý.

https://www.jhv.cz/

KATEGORIE INOVACE V ZEMĚDĚLSTVÍ

Hexpeak s.r.o. – Chytrý kurník

Projekt Chytrý kurník představuje alternativu pro klecový chov drůbeže. Cílem tohoto projektu je zjednodušení domácího chovu drůbeže a jeho následné rozšíření. Klíčovým produktem projektu Chytrý kurník jsou automatická kurníková dvířka Chickdoor, která v závislosti na denním osvětlení ráno otevírají a večer zavírají vchod pro drůbež. Zajišťují tak chovateli ochranu drůbeže před nočními predátory a šetří starosti s každodenním ručním zavíráním kurníku.

http://chickdoor.com/cs/

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Únor 2025

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

JPF

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3