Zhruba před čtvrt rokem jsme v Prosperitě informovali o zákonných opatřeních přijatých v Německu a Francii, zaměřených na autodopravce a řidiče nákladní dopravy z jiných zemích působící na jejich území či využívající tranzit. Hovořili jsme o německé směrnici MiLoG, francouzské Loi Macron i řadě povinností, které z nich plynou pro naše autodopravce. Ať již jde o zajištění minimální mzdy ve výši 8,50 euro na hodinu dle MiLoG nebo 9,61 euro dle Loi Macron a další náročné administrativní a jiné požadavky, včetně dodržování rozsahu týdenní práce, dovolené, a také – jak například plyne z Loi Macron – ustanovení zástupce našeho autodopravce na území Francie, aj.
Dynamický vzestup společností jako Airbnb nebo Uber postupně mění definici podnikání. Svaz obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR ČR) upozorňuje na rostoucí potřebu ekonomické a právní analýzy dopadů sdílené ekonomiky na oblast ochrany spotřebitele, daňových pravidel nebo pracovního práva v Česku. Podporuje aktivitu Evropské komise, která vyzvala 28 členských států, aby sladily pravidla pro sdílenou ekonomiku. Odhaduje se, že její podíl by měl během deseti let vzrůst až na 2 % HDP České republiky.
Dovedete si představit zdravou stravu bez ovoce, bez čerstvých domácích jablek a hrušek? Patří k nám odnepaměti, dodávají nám zdraví, krásu a ovocné zahrady českému venkovu nenapodobitelný ráz. Plní však i neméně důležité ekonomické a sociální funkce. Hovořili jsme o tom s předsedou Ovocnářské unie ČR Ing. Martinem Ludvíkem.
Česká asociace franchisingu vyhlásila další ročník soutěže Franchisa roku. Opět tak ocení kvalitní franchisové koncepty působící na tuzemském trhu. Předání ocenění proběhne v rámci mezinárodní konference Franchising Forum 2017. Stejně jako v předchozím ročníku předá Česká asociace franchisingu (ČAF) ceny v kategoriích Franchisor roku, Broker Consulting Skokan roku a Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu. Kategorie Franchisor roku ocení kvalitní tuzemský nebo zahraniční koncept. Ve druhé kategorii Broker Consulting Skokan roku má šanci uspět koncept, který v uplynulém roce otevřel nejvíce franchisových poboček. V rámci kategorie Cena ČAF za podporu a rozvoj franchisingu, kdy cenu uděluje Správní rada Asociace, bude oceněn projekt, jež se zasloužil o pozitivní rozvoj franchisingu u nás.
Finanční úřady masově porušují ústavu a zákony, podnikatelé si to zbytečně nechávají líbit. Bezmála dva roky se subjekty, které se chtějí dobrovolně zaregistrovat jako plátci DPH, setkávají s nezákonným obtěžováním ze strany finančních úřadů (FÚ). Ty registraci podmiňují doložením podnikatelského záměru, seznamem obchodních partnerů, smluv či dalších skutečností.
Hospodářská komora České republiky vítá rozhodnutí vlády personálně posílit konzulát ve Lvově a aktivně tak řešit akutní problém zaměstnavatelů s nedostatkem pracovní síly. Hospodářská komora ČR k dnešnímu dni vyřídila 398 žádostí zaměstnavatelů o 2733 pracovních sil z Ukrajiny, řada těchto zaměstnavatelů ale dnes musí čekat už šest měsíců, než jimi vybraní uchazeči na Ukrajině jsou vůbec pozváni k pohovoru na konzulát ve Lvově.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...