Většina podnikatelů nezakládá firmy proto, aby chytračila, dělala lumpárny, pokoušela osud. Motivy bývají zpravidla morální, inspirující a vycházejí z potřeby seberealizovat se, touhy zkusit dělat věci po svém, věnovat se vášni či koníčku, umět se uživit. Platí to i pro obor maloobchodu, který se dnes potýká s řadou potíží, mimo jiné i kvůli snaze maloobchod regulovat ze strany státu. Jak některé souvislosti vidí Ing. Zdeněk Juračka, předseda představenstva Asociace tradičního českého obchodu, o tom jsou následující řádky.
Svaz průmyslu a dopravy ČR (SP ČR) v Praze ve spolupráci s CIECA (Chinese International Economic Cooperation Association), Ministerstvem průmyslu a obchodu a Inženýrskou akademií ČR uspořádal zasedání Česko-tchajwanské podnikatelské rady s cílem najít v ČR obchodní partnery pro tchajwanské firmy. Kromě zástupců českých firem se jej zúčastnili podnikatelé z desítky tchajwanských společností.
Asociace českého tradičního obchodu (AČTO) s potěšením oceňuje novelu zákona o odpadech, která vrátila logiku a zdravý rozum do oblasti vývoje české obchodní legislativy. Potěšitelný je pro nás i fakt, že touto změnou byl akceptován návrh na úpravu tohoto zákona, který podala naše Asociace v červenci 2015. AČTO totiž před rokem žádalo, aby bylo ze zákona vypuštěno pro současnou obchodní praxi zcela nesmyslné nařízení, že prodejci v prodejnách nad 200 m², kteří prodávají nápoje v jiných než vratných zálohovaných obalech, musejí nabízet stejné nápoje rovněž ve vratných zálohovaných obalech, pokud jsou v nich tyto nápoje uváděny na trh. Je prokazatelné, že výrobci nápojů se v současné době od vratných zálohovaných obalů odvracejí a pokud je nabízejí, pak pouze v malých lahvích určených převážně pro gastronomii. Pokud chtěl prodejce vyhovět zákonu, tak pouze v části sortimentu a za cenu ekonomických ztrát, neboť takové výrobky jsou dražší a i z těchto důvodů obtížně prodejné.
Obchod s investičními kovy a mincemi v Česku potřebuje transparentnější podmínky. Nejvýznamnější hráči na trhu proto zakládají Asociaci pro investiční kovy a mince (AIKM). Zákazník musí mít jistotu, že produkt ze vzácného kovu, který si kupuje, není uměle nadhodnocený, že se mu dostává odpovídajících služeb a uváděná ryzost je zaručena. Jelikož ne vždy se tak děje, nejvýznamnější subjekty na trhu zakládají asociaci, která to po svých členech bude vyžadovat.
Svaz českých a moravských výrobních družstev vyhlásil v rámci programu 25. valného shromáždění, které se konalo v pondělí 27. června v Nymburku, výsledky 5. ročníku soutěže Výrobní družstvo roku. První místo v kategorii družstev s nejlepšími ekonomickými výsledky obsadilo Dřevozpracující družstvo Lukavec. V kategorii družstev zaměstnávajících osoby se zdravotním postižením se na první pozici umístilo výrobní družstvo Otava Písek.
V pondělí 27. června se v Nymburku uskutečnilo v pořadí již 25. valné shromáždění Svazu českých a moravských výrobních družstev. Předseda svazu JUDr. Rostislav Dvořák seznámil přítomné delegáty družstev se stěžejními tématy, jimiž se v uplynulém období zabývalo představenstvo a jednotlivé odbory svazu.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...