INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

TEKO M475dn obr-3 Přestože trh tiskáren hlásí úbytek prodaných jednotek v Česku až o čtvrtinu, s konečnými čísly by mohly zamíchat vánoční prodeje. Pod stromečkem i v tomto roce najdou lidí zejména elektroniku. Mnozí si pořizují rovněž domácí tiskárny. Nákupy na poslední chvíli mohou snížit pokles podle odborníků z Teko Technology, předního tuzemského výrobce a distributora kancelářské techniky i o několik procent.

Rodiče na mateřské dovolené, drobní živnostníci či začínající firmy dnes mohou pracovat jen prostřednictvím počítače a telefonu. Často je ale nutné výsledky předložit či prezentovat v tištěné podobě. Vlastní tiskárna tak může zefektivnit a usnadnit práci jednotlivce i malé kanceláře a to si mnozí uvědomují. Nákupy nechávají část i na konec roku a Vánoce jsou k tomu vhodnou příležitostí. Výběrem té správné techniky se dají snížit celkové výdaje na tisk materiálů a ušetřit čas věnovaný obíhání externích dodavatelů.Potvrdili to i zástupci společnosti Teko Technology. „Pokud tisknete prezentace, loga či fotografie ve větším množství, laserovou tiskárnu jednoznačně oceníte. Mnozí lidé si to uvědomují, s nákupem ale nespěchají a nechávají ho na Vánoce,“ komentoval Petr Kempa, zástupce Teko Technology.

Laserová, jehličková či inkoustová tiskárna se hodí pro tisk různých tipů dokumentů a pro potřeby rozdílných uživatelů. Liší se v rozlišení, barevností i výkonu a ceně. Nejkomplexnější řešení dnes poskytují tiskárny All-in-One, které v kombinaci s kompatibilními tiskovými náplněmi ušetří až 60 % nákladů na tisk.

Prodejní čísla?

Podle analytické společnosti IDC v České republice meziročně klesl o 25,1 % v první polovině roku kvůli nové strategii výrobců, netýká se to příliš světového trhu, avšak i tam došlo k nižším prodejům. V druhém čtvrtletí letošního roku se světově prodalo více jak 13 tisíc produkčních tiskáren včetně multifunkcí. To znamená meziroční růst o 15 % v prodaných jednotkách.

Na číslech za světový trh sice došlo ke zpomalení poklesu, ale i tak jsou prodeje tiskáren nižší, jak co do počtu zařízení (-1,8 %), tak do obratu (-1,7 %), než před rokem. Dva největší světové trhy, USA a Západní Evropa, přitom již zaznamenaly ve druhém čtvrtletí 2013 mírný nárůst prodejů. Ve Střední a Východní Evropě trh poklesl meziročně o 10,3 %. Příčinou je ekonomická situace a orientace na sdílení dokumentů resp. elektronická podoba, nikoli tisk.

Na tento fakt reagují výrobci podle Petra Kempy z Teko Technology i snahou nabídnout levnější spotřební materiál pro inkoustové tiskárny tak, aby uživatelé nemuseli mít obavy z vysokých nákladů na tisk.

Teko Technology radí, jak vybrat správný tip tiskárny pro konkrétní kancelář

Existují tři základní tipy tiskáren – jehličková, inkoustová a laserová. Použitelnost jehličkové tiskárny má bohužel značné limity. Využívá se hlavně k tisku faktur či k vyplňování tiskopisů. Jejím velkým negativem může být značná hlučnost, proto se příliš nehodí do domácího prostředí, a dále pomalý a většinou jednobarevný tisk.

Inkoustové tiskárny umožňují plnobarevný tisk a jsou méně hlučné. Jsou rozšířené v malých a středních firmách, které nemají vysoké nároky na tisk. Jejich pořizovací cena je poměrně nízká, ale spotřební materiál se může velmi prodražit. Životnost inkoustových tiskových náplní je v porovnání s tonery do laserových tiskáren krátká a díky technologii rozstřiku barvy může docházet k pokroucení papíru. Inkoust se navíc na papíru často rozpouští a životnost tiskových kazet snižuje i jejich vysychání. Hodí se pro tisk textů, nikoliv pro prezentační materiály s obrázky a grafy.

Na zcela opačné straně stojí laserové tiskárny, které vládnou dnešním domácím i firemním kancelářím. Jsou jednoznačně ekologičtější a ekonomičtější než jejich výše zmíněné předchůdkyně. Poskytují kvalitní tisk díky vysoké rozlišovací schopnosti. Ostrost znaků, úspornost, tichý chod a spolehlivost i při vyšším množství výtisků, to jsou jejich hlavní přednosti. Pořizovací cena je sice vyšší, ale investice do kvality se vyplatí.

Více informací můžete získat na http://www.teko-toner.cz.

O TEKO TECHNOLOGY s.r.o.

Společnost TEKO TECHNOLOGY je přední český specialista na profesionální renovace tonerů, kazet a pásek do laserových, inkoustových a jehličkových tiskáren, kopírek a faxů. Na českém trhu působí od roku 1998 a od té doby získala desetitisíce spokojených zákazníků. Vyrábí vlastní značku tonerů TEKO, které jsou zcela kompatibilní se zařízeními značek, Brother, Canon, Epson, HP, IBM, Lexmark, Konica, Kyocera, Lanier, Minolta, Mita, Oki, Olivetti, Panasonic, Philips, Printronix, Ricoh, Samsung, Sharp, Star, Tally, Tektronix, Toshiba, Utax a Xerox.

Svým zákazníkům nabízí TEKO TECHNOLOGY s.r.o. možnost odběru zboží na sedmi místech po České republice, dáleodbornou pomoc na všech prodejnách a dopravu objednaného zboží zdarma. Všechny prodávané výrobky jsou šetrné k životnímu prostředí a jsou vyrobeny z recyklovatelných materiálů. Zárukou kvality služeb TEKO TECHNOLOGY s.r.o. jsou oborovécertifikáty ČSN EN ISO 9001:2009.Více informací naleznete na stránkách http://www.teko-toner.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3