INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Více než 2,4 miliardy Kč dosáhly tržby skupiny STUDENT AGENCY za prodané letenky v roce 2013. Největší prodejce letenek v České republice a jeden z největších na Slovensku tak meziročně vzrostl o 6 %, když v roce 2012 činily tržby za prodané letenky 2,26 miliardy Kč. V samotné České republice pak celkové tržby holdingu STUDENT AGENCY za prodané letenky dosáhly 2,15 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 5 %. Podle údajů týkajících se celkového nárůstu trhu – ten se v roce 2013 zvětšil o 2 %. STUDENT AGENCY, coby největší prodejce letenek v ČR tak vykázala více než dvojnásobně rychlejší růst.

„Na tempu růstu prodeje letenek se neprojevilo ani listopadové oslabení koruny“, říká Věra Janičinová, obchodní ředitelka prodeje letenek holdingu STUDENT AGENCY a dodává: „O dalším růstu jsme přesvědčeni i v letošním roce.  V současné době se dá vybrat z velkého množství destinací za velmi příjemné ceny po Evropě okolo 2000 Kč, nicméně do obliby se dostal např. Tel Aviv za cca 4 000 Kč, Bělehrad za cca 3 000 Kč a další destinace – například v Karibiku za ceny od 13 tisíc Kč.“

I v roce 2013 zůstaly hlavním produktem letenky traidčních síťových dopravců. Prodejci letenek zaznamenali nárůst ve všech segmentech – včetně mírného růstu poptávky ze strany korporátních záazníků. Ti sice nevyužívají tolik cestování například první třídou či business jako v minulosti, ale na druhou stranu velkou odezvu u nich našly právě produkty tzv. vyšších ekonomických tříd – Economy Premium či nejrůznější akční nabídky dopravcu na letenky do třídy Business.

„Přestože je stále vidět, že firmy šetří na služebním cestování, dá se říci, že po relativně hubenějších předchozích letech, je co se týče intenzity korporátní cestování zpět a například STUDENT AGENCY zaznamenalo v tomto segmentu 3 % meziroční nárůst, i přesto, že trh celkově hlásí stagnaci.“ dodává Věra Janičinová, obchodní ředitelka prodeje letenek STUDENT AGENCY.

Před rokem STUDENT AGENCY vedla na trh unikátní internetové řešení, které umožňuje na jednom místě si srovnat ceny letenek od tradičních i nízkonákladových dopravců a vyhovět tak všem skupinám cestujících – těm, kteří hledají nejlevnější letenku na trhu nebo třeba let se svým oblíbeným dopravcem apod. Nízkonákladových dopravců  je v nabídce přibližně 50 od nejčastěji využívaných jako například EasyJet, Ryanair či Wizzair a také nízkonákladový dopravci v USA, Austrálii apod.)

V roce 2013 dále pokračoval trend přesunu nákupu letenek on-line přes internet, , kdy si zákazník sám v pohodlí domova nebo kanceláře zvolí nejvýhodnější letenku, tu si sám zarezrvuje i zaplatí a ná sledně si vytiskne i palubní vstupenku, aniž by musel kamkoli chodit. Aktuální podíl internetových prodejů letenek na celkovém objemu činí více než 60 % a je předpoklad, že tento podíl bude dále růst právě ve prospěch nákupu přes internet.

V roce 2013 nedošlo k nijak výrazné změně preferencí, co se týče poptávaných destinací. V Evropě je na vrcholu dlouhodobě Londýn, následovaný Paříží, Římem a Barcelonou; z dálkových destinací se pak mezi top destinace dají zařadit Bangkok, New York, Dubaj, Miami či Colombo na Srí Lance. Výraznému nárůstu se těšily již zmíněné lety do Tel Avivu, do Ruska, stejně jako rezervace do destinací v Jihoafrické republice. Ta se s meziročním nárůstem ve výši 13 procent dá označit za skokana prodejů letenek v roce 2013.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3