Marketingová firma WMC s.r.o. z Let u Prahy, která se specializuje výhradně na Vietnam, se opět jako v letech 2004 až 2008, 2010 i 2011 stala jediným oficiálním zástupcem největšího obchodního i prodejního veletrhu VIETNAM EXPO ve Vietnamu. I letos byla pověřena veletržní správou VINEXAD k realizaci účasti firem z ČR na VIETNAM EXPO 2015, který se uskuteční příští rok od 15. do 18. dubna v Hanoji.
V minulosti již WMC získala na tomto veletrhu 7krát zlatou medaili za svůj pavilón, ve kterém se prezentovali čeští vystavovatelé. WMC realizovala bez jakékoliv státní podpory již 7krát na tomto veletrhu "Český pavilón WMC", protože jej MPO nezařadilo (stejně jako na rok 2015, i když zájem o zařazení projevily firmy sdružené v Asociaci textilního, oděvního a kožedělného průmyslu ČR) do svých oficiálních účastí.
Jedná se o největší a seznamem komodit nejrozsáhlejší obchodní i prodejní veletrh ve VSR, na kterém se nabízejí osobní i nákladní automobily, autojeřáby, strojírenské výrobky, stavební nářadí, elektrotechnika, počítače, mobily, potraviny včetně mléčných výrobků, cukrovinky, kosmetika, textil a oděvní výrobky, obuv, potřeby pro domácnost, hračky, sportovní potřeby a mnoho dalších komodit.
Vzhledem k omezenému vývozu do Ruska je 92 milionový Vietnam s růstem HDP ve výši 5,3 %, který je členem WTO i sdružení zemí ASEAN, vhodným teritoriem pro náš export. Navíc je Vietnam zařazen MPO mezi 12 prioritních proexportních zemí ČR. Ti co rozhodují o oficiální účasti ČR na zahraničních veletrzích, asi nevědí, že letos vznikne mezi zeměmi sdruženými v ASEAN (zahrnující celkem 600 milionů obyvatel) bezcelní zóna i fakt, že Rusko se 6. září dohodlo s Vietnamem ve Vladivostoku na zvýšení vzájemných obchodů v oblasti potravin, oděvů i obuvnických výrobků a v příštím roce Vietnam bude přijat do tamní celní unie, ve které jsou členy Rusko, Bělorusko, Kazachstán, Kyrgyzstán a Tádžikistán.
WMC s.r.o. s mnohaletou praxí 19letou s prezentacemi na veletrzích v Hanoji nabízí stále mnoho let MPO pomoc, ale bezvýsledně. Kdy už konečně dojde k nápravě v zájmu našich výrobců a exportérů? Kdy se naučí MPO rychle reagovat na aktuální exportní situaci?