INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

KvětinovýSpolečnost Flow East zveřejnila ekologický audit, podle kterého odpovídá Květinový dům nesrovnatelně lepším ekologickým standardům než stávající budova, známá jako Václavské náměstí 47. Design navržený společností Chapman Taylor navíc nastavuje novou „zelenou“ úroveň Václavského náměstí.

Květinový dům přináší úspory v energetické spotřebě o 80 % a snížení znečišťujících látek z technických zařízení o 60 %. Emise oxidu uhličitého, oxidů dusíku a tuhých znečišťujících látek jsou nulové.

James Woolf, zakladatel a předseda představenstva společnosti Flow East, poznamenal: „Navržení zcela nové budovy nám dalo příležitost přijmout závazek environmentálního řešení a využít nejmodernější technologie. Květinový dům má potenciál stát se symbolem pražské ‚zelené‘ budoucnosti. Ano, zvýšilo to naše náklady na výstavbu, ale součástí naší filosofie je vždy dělat správné věci, takže jsme neváhali. Květinový dům bude příkladem pro ostatní, kteří si váží Prahy a chtějí z ní udělat lepší město k životu, práci i pro turisty.“

Společnost Flow East pověřila ateliér Chapman Taylor, aby v návrhu Květinového domu byl kladen důraz na kvalitu prostředí. Vizuální dopad návrhu nové budovy je zřejmý – transparentní fasáda vnese do interiéru přirozené světlo.

Méně viditelná jsou mnohá opatření, která architekti přijali k minimalizaci dopadu budovy na životní prostření. Květinový dům pomůže vyřešit problém s parkováním v ulici (protože poskytne podzemní parkoviště); podporuje auta na elektrický pohon (protože garážové stání nabídne dobíjecí stanice); podporuje dojíždění na kole (protože nabídne zázemí pro cyklisty);  snižuje spotřebu energie o tři čtvrtiny a úplně eliminuje škodlivé emise.

James Woolf je přesvědčen, že Květinový dům symbolizuje pražskou zelenou budoucnost: „Květinový dům je nejen v souladu se všemi standardy, dokonce je převyšuje. Toto je způsob, jakým developeři a architekti musí myslet, pokud si má naše město zachovat svoji krásu a obyvatelnost v nadcházejících letech.“

Pavel Srb, člen představenstva České rady pro šetrné budovy, také podporuje plány na výstavbu Květinového domu: „Česká rada pro šetrné budovy s potěšením podporuje rozvojové projekty, jako je právě Květinový dům, s inovativními environmentálními a udržitelnými závazky a postupy. Je zcela jasné, že Květinový dům přispěje k zlepšení okolního prostředí a pomůže oživit Václavské náměstí v nadcházejících letech. Z hlediska ochrany životního prostředí a udržitelnosti splňuje Květinový dům nejen naše pevná pravidla, ale nastavuje vyšší laťku pro veškerou budoucí výstavbu v Praze, a proto vítáme předvídavost společnosti Flow East.“

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3