INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Většina českých firem nemá přehled o své korespondenci, pouze 17 procent by s jistotou dokázalo do hodiny najít tři roky staré pracovní dopisy. Téměř třetina společností poštu centrálně nearchivuje a z toho jen čtvrtina nějakým způsobem řeší předání korespondence zaměstnanců, kteří firmu opouštějí. Podniky se tak vystavují nebezpečí, že nebudou schopny předložit potřebné doklady soudu, státním orgánům či auditorům. Ztěžují si tím také předávání agendy mezi zaměstnanci. Vyplynulo to z průzkumu společnosti ČP Cloud mezi 210 středními a velkými firmami.

I v době internetu zůstává listovní korespondence jedním ze zásadních a v mnoha ohledech nenahraditelných způsobů obchodní komunikace. „Často se jedná o objednávky, nabídky, dohody či jiné důležité dokumenty, které slouží jako důkazy v případě obchodních sporů či kontroly. Většina českých firem však nemá zřízený centrální archiv korespondence, což může hledání především starší pošty ztížit nebo zcela znemožnit a firmu ve výsledku stát nemalé peníze,“ vysvětlil Daniel Bartek, generální ředitel společnosti ČP Cloud, a dodal: „Přitom v dnešní době existuje řada elegantních a cenově dostupných systémů, které dokáží korespondenci ukládat v elektronické podobě nebo pomoct v orientaci v klasickém papírovém archivu.“

Z průzkumu ČP Cloud vyplývá, že jen malá část firem by dokázala starou poštu rychle najít. Na dotaz směrovaný manažerům a majitelům firem, zda by byli schopni do hodiny nalézt dopis, který někdo ze zaměstnanců odeslal před třemi lety, odpovědělo pouze 17 procent s jistotou „ano“ a 34 procent „spíše ano“. Zbylých téměř 49 procent by dopis pravděpodobně (36 procent) či určitě (13 procent) nenašlo.

ČP Cloud dále zjistil, že jen 37 procent firem vede centrální archiv odeslané pošty na úrovni firmy a 32 procent na úrovni oddělení či divize. „Archiv mají v podniku na starosti nejčastěji dva až tři pracovníci,“ doplňuje Bartek. Celých 31 procent firem však centralizovanou archivaci odeslaných dopisů vůbec neřeší a spoléhá na svědomitost jednotlivých zaměstnanců. Navíc jen čtvrtina takových podniků má jasné procesy či předpisy, které by řešily předávání korespondence odcházejících pracovníků.

Společnost ČP Cloud ve sdružení s Českou poštou provozuje on-line službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od jiných služeb podobného charakteru aplikace vede také zabezpečený a strukturovaný archiv a evidenci dopisů v elektronické podobě. V případě potřeby tak dokáže prokázat obsah odeslaných zásilek. Služba je dostupná na www.cpcloud.cz bez nutnosti instalace a písemných smluv a díky automatizaci zjednodušuje a zlevňuje celý proces odesílání dopisů až o desítky tisíc korun ročně.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3