INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Většina českých firem nemá přehled o své korespondenci, pouze 17 procent by s jistotou dokázalo do hodiny najít tři roky staré pracovní dopisy. Téměř třetina společností poštu centrálně nearchivuje a z toho jen čtvrtina nějakým způsobem řeší předání korespondence zaměstnanců, kteří firmu opouštějí. Podniky se tak vystavují nebezpečí, že nebudou schopny předložit potřebné doklady soudu, státním orgánům či auditorům. Ztěžují si tím také předávání agendy mezi zaměstnanci. Vyplynulo to z průzkumu společnosti ČP Cloud mezi 210 středními a velkými firmami.

I v době internetu zůstává listovní korespondence jedním ze zásadních a v mnoha ohledech nenahraditelných způsobů obchodní komunikace. „Často se jedná o objednávky, nabídky, dohody či jiné důležité dokumenty, které slouží jako důkazy v případě obchodních sporů či kontroly. Většina českých firem však nemá zřízený centrální archiv korespondence, což může hledání především starší pošty ztížit nebo zcela znemožnit a firmu ve výsledku stát nemalé peníze,“ vysvětlil Daniel Bartek, generální ředitel společnosti ČP Cloud, a dodal: „Přitom v dnešní době existuje řada elegantních a cenově dostupných systémů, které dokáží korespondenci ukládat v elektronické podobě nebo pomoct v orientaci v klasickém papírovém archivu.“

Z průzkumu ČP Cloud vyplývá, že jen malá část firem by dokázala starou poštu rychle najít. Na dotaz směrovaný manažerům a majitelům firem, zda by byli schopni do hodiny nalézt dopis, který někdo ze zaměstnanců odeslal před třemi lety, odpovědělo pouze 17 procent s jistotou „ano“ a 34 procent „spíše ano“. Zbylých téměř 49 procent by dopis pravděpodobně (36 procent) či určitě (13 procent) nenašlo.

ČP Cloud dále zjistil, že jen 37 procent firem vede centrální archiv odeslané pošty na úrovni firmy a 32 procent na úrovni oddělení či divize. „Archiv mají v podniku na starosti nejčastěji dva až tři pracovníci,“ doplňuje Bartek. Celých 31 procent firem však centralizovanou archivaci odeslaných dopisů vůbec neřeší a spoléhá na svědomitost jednotlivých zaměstnanců. Navíc jen čtvrtina takových podniků má jasné procesy či předpisy, které by řešily předávání korespondence odcházejících pracovníků.

Společnost ČP Cloud ve sdružení s Českou poštou provozuje on-line službu, která umožňuje odesílat papírové dopisy z počítače podobně jako e-mail. Na rozdíl od jiných služeb podobného charakteru aplikace vede také zabezpečený a strukturovaný archiv a evidenci dopisů v elektronické podobě. V případě potřeby tak dokáže prokázat obsah odeslaných zásilek. Služba je dostupná na www.cpcloud.cz bez nutnosti instalace a písemných smluv a díky automatizaci zjednodušuje a zlevňuje celý proces odesílání dopisů až o desítky tisíc korun ročně.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3