INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

zlato copyČeská mincovna vloni utržila o 20 procent více než v roce předcházejícím. Podobný růst zaznamenali v Jablonci nad Nisou i u prodeje zlata. Češi v Mincovně nakoupili téměř o čtvrtinu více žlutého kovu než v roce 2015, bezmála šest set kilogramů.

I proto si největší český výrobce pamětních mincí a medailí hodně slibuje od kilové zlaté medaile, kterou právě uvádí na trh a uzavírá úspěšnou sérii na motivy bankovkových grafik Oldřicha Kulhánka.

„Investování do „fyzického“ zlata se stalo velmi vyhledávanou záležitostí,“ uvedl obchodní ředitel České mincovny, Aleš Brix: „Prodej tohoto kovu nám rychle roste, a to jak v segmentu pamětních produktů, tak i investičních mincí a slitků,“

Volných prostředků je na trhu v současnosti přebytek. Češi se snaží své finance více přesouvat z bankovního sektoru, který nabízí prakticky jen minimální  nebo žádné zhodnocení. Zlatu nahrává i globální nejistota – loni o něj zájem rostl během Brexitu i po volbě amerického prezidenta.

Prodej zlata stoupl o čtvrtinu

Česká mincovna zlato a stříbro nabízí ve dvou hlavních segmentech. Mimořádné oblibě se těší obchod s pamětními mincemi a medailemi, které činí více jak dvě třetiny objemu prodaného množství drahých kovů v České mincovně – konkrétně 1 660 kilogramů. Potvrzuje to i trend tržeb. V tržbách pamětní mince a medaile rostly meziročně o čtvrtinu a na celku se podílely více jak polovinou resp. blíží se dvěma třetinám.

„Tento fakt nás těší i proto, že výroba pamětních mincí a medailí zaměstnává v regionu přes sedmdesát vysoce kvalifikovaných pracovníků,“ dodává Brix.

Druhým segmentem jsou investiční mince a slitky. Tržby zde meziročně vzrostly o necelých třináct procent.

Ražba českých peněz na vzestupu

Pro Českou národní banku je jablonecká Česká mincovna jediným dodavatelem oběžných mincí ( 1 - 50 Kč ), se kterými se denně setkává téměř každý, ať už občan nebo jen návštěvník naší republiky. Tato produkce je pro tradičního jabloneckého výrobce mincí a medailí mimořádně prestižní a v loňském roce vzrostla dvojnásobně.  Z produkce jediné mincovny na našem území pocházejí také zlaté a stříbrné pamětní mince s korunovým nominálem, jejichž emitentem je právě ČNB.   

Celkové tržby společnosti za minulý rok přitom dosáhly 763 milionů.

Přemysl Otakar I. v kilogramu zlata

Právě uvedená kilová medaile z ryzího zlata je nejdražší ražba České mincovny. Série přináší v plastice motivy slavného grafika Oldřicha Kulhánka z českých bankovek. Teď série „kilovek“ dospěla do svého závěru, k nejnižší hodnotě dvacetikorunové bankovky. Medaile je o to zajímavější, že portrétuje bankovku, která už není v oběhu, protože byla nahrazena 20ti korunovou mincí (raženou též v Jablonci nad Nisou).

Mincovna kilových medailí razí padesát kusů. Jsou ze zlata ryzosti 999,9/1000. Ceníková cena jednoho kusu je 1 470 000 korun.

Na druhé straně spektra se letos objevila nová zlatá mince, která váží půl gramu a výrazně posouvá hranici dostupnosti žlutého kovu směrem dolů. Přijde na 1 250 korun a jejím motivem je Praha resp. Pražský hrad.

Více informací naleznete na internetových stránkách www.ceskamincovna.cz.

Česká mincovna sídlící v Jablonci nad Nisou svým vznikem navázala na dlouholetou tradici ražby mincí na území Čech, Moravy a Slezska. České mince vyrábí od roku 1993, od závěru roku 1994 vyrazila všechny dosavadní stříbrné a zlaté mince a od roku 1996 i všechny oběžné mince České republiky vydávané Českou národní bankou. Rozvíjí vlastní výrobu mincí a medailí, zabývá se také distribucí zlatých investičních slitků. V říjnu 2012 zprovoznila svůj vlastní investiční portál ČM AURUM.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3