INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

17-03-17 Ilustracni_fotoDHL spouští druhý ročník soutěže Innovation Challenges a vyzývá studenty, startupy a vynálezce po celém světě, aby zaslali své nápady do dvou soutěží, jejichž společným tématem je logistika. Účastníci mohou vyvinout buď prototyp mobilního vychystávacího robota, nebo řešení logistického problému na základě obchodního modelu, platformy či konceptu postaveného na principech sdílené ekonomiky. Účastníci musejí do září odevzdat písemný dokument a video, vysvětlující jejich nápad, a to prostřednictvím webových stránek soutěže na adrese www.dhlinnovationchallenge.com.

Všechny příspěvky budou posuzovány vrcholovými manažery DHL v rámci předvýběrového řízení. Z nich budou vybráni tři finalisté každé soutěže, jejichž koncepty budou splňovat kritéria funkčnosti, estetiky, potenciálu vyřešit příslušný problém a komerční realizovatelnosti. Kandidáti představí svá řešení 16. listopadu na akci DHL Innovation Day v Německu před 180 zkušenými odborníky z oblastí dodavatelských řetězců a trendů.

Vítězové budou zvoleni hlasováním na místě, přičemž dva účastníci s nejvyšším počtem hlasů obdrží peněžní odměnu a jejich koncepty budou vystaveny v Inovačních centrech DHL v Německu a Singapuru. Budou mít také příležitost vyvinout společně s DHL prototypy a koncepty pro ověření využití v praxi.

Soutěž v oboru robotiky

Letošní soutěž v oboru robotiky staví nově založené firmy a nadějné inženýry před úkol sestrojit prototyp mobilního vychystávacího robota, který si poradí s tradičními regálovými systémy ve skladech a autonomně vyskladňuje jednotlivé položky na vozík. Mezi další požadavky patří schopnost pohybovat se rychlostí chůze a autonomně řídit plně naložené vozíky zpět do balicí zóny. Prototypy budou podrobeny reálným testům na akci DHL Innovation Day.

„Odhadujeme, že využívání robotiky se v našem odvětví stane do pěti let normou. Nasazení robotů usnadní proces vychystávání objednávky a zbaví zaměstnance skladu nutnosti nosit těžká břemena a ručně tlačit vozíky mezi regálovými systémy. Ve společnosti DHL podporujeme koncepty, které pomáhají zaměstnancům při každodenních činnostech a snižují jejich fyzickou námahu,“ říká Matthias Heutger, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, zodpovědný za strategii, marketing a inovace.

Soutěž na téma sdílené ekonomiky

Druhý pilíř letošní soutěže Innovation Challenges se zaměřuje na budoucí trendy logistiky ve sdílené ekonomice. Úkolem je vyvinout originální nápady nebo praktická řešení, jež mohou umocnit výhody obchodního modelu založeného na sdílené ekonomice a zpochybnit konvenční koncepty vlastnictví majetku a přístupu k němu. Předložená řešení týkající se produktu nebo služeb by měla vytvářet hodnoty pro všechny zúčastněné strany – podniky i společnost – díky novým a inovativním obchodním modelům, vycházejícím z logistiky.

„Modely postavené na principech sdílené ekonomiky se dosud nejvíce rozšířily v oblastech ubytování a mobility. Vzhledem k tomu, že digitální technologie i nadále podporují trend snižování transakčních nákladů a zvyšování transparentnosti, jsme přesvědčeni, že prakticky neexistuje žádné omezení pro možnosti využití těchto modelů. Naším cílem je vytvářet sdílené hodnoty a plně využívat zdroje a logistické prostředky k poskytování trvale udržitelných, férových a potenciálně ziskových služeb pro spotřebitele a podniky,“ říká Markus Kückelhaus, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, zodpovědný za inovace a výzkum trendů.

DHL Innovation Day se uskuteční poosmé dne 16. listopadu s cílem podporovat vůdčí vizionářské myšlení a zapojit vynálezce do řešení budoucnosti logistiky.

(tz)

Kontakt pro média:

DHL Supply Chain

Irena Mižďochová

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3