DHL spouští druhý ročník soutěže Innovation Challenges a vyzývá studenty, startupy a vynálezce po celém světě, aby zaslali své nápady do dvou soutěží, jejichž společným tématem je logistika. Účastníci mohou vyvinout buď prototyp mobilního vychystávacího robota, nebo řešení logistického problému na základě obchodního modelu, platformy či konceptu postaveného na principech sdílené ekonomiky. Účastníci musejí do září odevzdat písemný dokument a video, vysvětlující jejich nápad, a to prostřednictvím webových stránek soutěže na adrese www.dhlinnovationchallenge.com.
Všechny příspěvky budou posuzovány vrcholovými manažery DHL v rámci předvýběrového řízení. Z nich budou vybráni tři finalisté každé soutěže, jejichž koncepty budou splňovat kritéria funkčnosti, estetiky, potenciálu vyřešit příslušný problém a komerční realizovatelnosti. Kandidáti představí svá řešení 16. listopadu na akci DHL Innovation Day v Německu před 180 zkušenými odborníky z oblastí dodavatelských řetězců a trendů.
Vítězové budou zvoleni hlasováním na místě, přičemž dva účastníci s nejvyšším počtem hlasů obdrží peněžní odměnu a jejich koncepty budou vystaveny v Inovačních centrech DHL v Německu a Singapuru. Budou mít také příležitost vyvinout společně s DHL prototypy a koncepty pro ověření využití v praxi.
Soutěž v oboru robotiky
Letošní soutěž v oboru robotiky staví nově založené firmy a nadějné inženýry před úkol sestrojit prototyp mobilního vychystávacího robota, který si poradí s tradičními regálovými systémy ve skladech a autonomně vyskladňuje jednotlivé položky na vozík. Mezi další požadavky patří schopnost pohybovat se rychlostí chůze a autonomně řídit plně naložené vozíky zpět do balicí zóny. Prototypy budou podrobeny reálným testům na akci DHL Innovation Day.
„Odhadujeme, že využívání robotiky se v našem odvětví stane do pěti let normou. Nasazení robotů usnadní proces vychystávání objednávky a zbaví zaměstnance skladu nutnosti nosit těžká břemena a ručně tlačit vozíky mezi regálovými systémy. Ve společnosti DHL podporujeme koncepty, které pomáhají zaměstnancům při každodenních činnostech a snižují jejich fyzickou námahu,“ říká Matthias Heutger, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, zodpovědný za strategii, marketing a inovace.
Soutěž na téma sdílené ekonomiky
Druhý pilíř letošní soutěže Innovation Challenges se zaměřuje na budoucí trendy logistiky ve sdílené ekonomice. Úkolem je vyvinout originální nápady nebo praktická řešení, jež mohou umocnit výhody obchodního modelu založeného na sdílené ekonomice a zpochybnit konvenční koncepty vlastnictví majetku a přístupu k němu. Předložená řešení týkající se produktu nebo služeb by měla vytvářet hodnoty pro všechny zúčastněné strany – podniky i společnost – díky novým a inovativním obchodním modelům, vycházejícím z logistiky.
„Modely postavené na principech sdílené ekonomiky se dosud nejvíce rozšířily v oblastech ubytování a mobility. Vzhledem k tomu, že digitální technologie i nadále podporují trend snižování transakčních nákladů a zvyšování transparentnosti, jsme přesvědčeni, že prakticky neexistuje žádné omezení pro možnosti využití těchto modelů. Naším cílem je vytvářet sdílené hodnoty a plně využívat zdroje a logistické prostředky k poskytování trvale udržitelných, férových a potenciálně ziskových služeb pro spotřebitele a podniky,“ říká Markus Kückelhaus, viceprezident divize DHL Customer Solutions & Innovation, zodpovědný za inovace a výzkum trendů.
DHL Innovation Day se uskuteční poosmé dne 16. listopadu s cílem podporovat vůdčí vizionářské myšlení a zapojit vynálezce do řešení budoucnosti logistiky.
(tz)
Kontakt pro média:
DHL Supply Chain
Irena Mižďochová