Více než padesát tisíc českých zaměstnanců již používá k platbám za oběd nejrozšířenější stravenkovou kartu Ticket Restaurant Card. Oblíbenou se stala zejména pro možnost rychlého placení celé částky za útratu v restauraci. „Máme již celorepublikovou síť akceptačních míst, celkem lze s kartou zaplatit ve více než 12 tisících provozovnách,“ říká Marek Pražák, mluvčí společnosti Edenred.
Trend přechodu z papírových poukázek na elektronické není jen výsadou obědů, dotýká se i dalších firemních benefitů. „Jednoznačným trendem je digitalizace platebních nástrojů. Uživatelé stále častěji využívají k platbám za benefity platební karty a online platby,“ potvrzuje šéf cafeterií společnosti Edenred Jan Burian.
Volnočasové benefity Ticket Benefits od Edenredu nyní využívá téměř tři tisíce firem. Průměrná výše jedné útraty je 200 korun a zaměstnanci průměrně čerpají benefity dvakrát měsíčně.
Stále více firem přitom nechává na samotných zaměstnancích, jaké benefity si vyberou. „Z našich průzkumů vyplývá, že „svobodná volba“ v čerpání benefitů nijak nenarušuje strategii a podporované oblasti firmy, ba naopak je podporuje. Zaměstnanci si sami vybírají oblasti benefitů, jako je vzdělávání a zdraví, přičemž k tomu nemusejí být nuceni,“ říká Jan Burian.
Pokročilou správu a čerpání benefitů umožňují právě firemní cafeterie. V moderních cafeteriích jako je Benefity Café se snadno orientují i méně erudovaní uživatelé, kteří v nakupování na internetu nemají příliš zkušeností.
Dnešní uživatelé cafeterie stále častěji nakupují benefity v e-shopech, využívají elektronické benefitní poukázky nebo si převádějí své prostředky z cafeterie na benefitní kartu Ticket Benefits. „V loňském roce zaznamenaly digitální způsoby čerpání benefitů v cafeterii pětiprocentní nárůst a v letošním roce očekáváme, že se tento trend ještě zrychlí,“ uvedl Jan Burian.
Cafeterie přitom již není výsadou jen velkých firem. „To ostatně dokládají i čísla – 43 procent našich klientů tvoří firmy do tří set zaměstnanců, společnosti do tisíce zaměstnanců pak představují tři pětiny všech uživatelů,“ doplnil Jan Burian.
(tz)