Tuzemské firmy se stále více poohlížejí po nových způsobech jak oslovit potenciální zaměstnance. Díky moderním technologiím je snadněji shání i v cizině a na pracovních podmínkách se s nimi domlouvají třeba pomocí videohovorů.
Při přijímání zaměstnanců 21. století se začaly využívat zcela jiné formy. Jednou z nich jsou videohovory, jejichž popularita roste s každým novým měsícem. Tato moderní metoda je nejčastěji uskutečňována přes Skype. V současné době 10 až 15 % ruských společností používá pro pohovory Skype a v USA je to dokonce 72 % společností. V Česku se pohybujeme do 10 %, ale některé firmy jako například Webnode v případě náboru zahraničních zaměstnanců atakují hranici 50 %. „Přijímací řízení touto formou je u nás stále populárnější. Ve vícekolovém řízení nabízí jasné výhody – všem šetří čas. Zaměstnavatel takto odbaví bez zbytečného čekání či složitého plánování časů osobních schůzek více uchazečů. Kandidáti zase nemusí strávit čas cestováním či jezdit na pohovory několikrát, a to třeba nejen v rámci republiky, ale především mezi zeměmi,“ řekl Slawomír Jakub Budziak, Head of Team Leaders ve Webnode.
Videopohovory ušetří nejen spoustu peněz spojených s dopravou, ale také odbourají nutnost si brát dovolenou. A to i v případě, že kandidát a vedení firmy, které rozhoduje o přijetí uchazečů, se nachází například v zahraničí. Proto Webnode, jeden z největších celosvětových poskytovatelů webových stránek zdarma, rozjel náborovou kampaň, která cílí nejen na tuzemské specialisty, ale i ty zahraniční. Firmy dnes působí totiž nejen na vyspělých trzích v EU, ale i v dalších zemích, pro které zajišťují svoji zákaznickou podporu nikoliv pouze v angličtině, ale rovnou v místním jazyce.
Velkou výhodou v době digitálního nomádství je to, že pokud to pracovní pozice a samotná firma umožňuje, může zaměstnanec práci vykonávat na pobočce či dokonce odkudkoliv na světě. Tím odpadá složité a zdlouhavé zařizování povolení, která je nutné mít před příjezdem do Česka. Avšak řada firem stále preferuje klasickou podobu zaměstnaneckého poměru: „S našimi zaměstnanci jsme rádi v kontaktu. Nasloucháme jim a bavíme se s nimi nejen o práci. Velká část z nich jsou cizinci, a proto pro ně máme vypracované programy umožňující pohodlný „přesun“ a začlenění do společnosti. Už před nástupem u nich řešíme otázky spojené nejen s firmou, ale také s žitím v Česku, pomáháme s vytipováním ubytování, vyřizujeme důležité věcí v rámci institucí, nabízíme české jazykové kurzy, informujeme o anglicky mluvících lékařích, doporučujeme banky s anglicky mluvícími zástupci a informujeme je průběžně o českých zvyklostech, normách či zákonech,“ dodal Slawomír Jakub Budziak.
(tz)