INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

videohovorTuzemské firmy se stále více poohlížejí po nových způsobech jak oslovit potenciální zaměstnance. Díky moderním technologiím je snadněji shání i v cizině a na pracovních podmínkách se s nimi domlouvají třeba pomocí videohovorů.

Při přijímání zaměstnanců 21. století se začaly využívat zcela jiné formy. Jednou z nich jsou videohovory, jejichž popularita roste s každým novým měsícem. Tato moderní metoda je nejčastěji uskutečňována přes Skype. V současné době 10 až 15 % ruských společností používá pro pohovory Skype a v USA je to dokonce 72 % společností. V Česku se pohybujeme do 10 %, ale některé firmy jako například Webnode v případě náboru zahraničních zaměstnanců atakují hranici 50 %. „Přijímací řízení touto formou je u nás stále populárnější. Ve vícekolovém řízení nabízí jasné výhody – všem šetří čas. Zaměstnavatel takto odbaví bez zbytečného čekání či složitého plánování časů osobních schůzek více uchazečů. Kandidáti zase nemusí strávit čas cestováním či jezdit na pohovory několikrát, a to třeba nejen v rámci republiky, ale především mezi zeměmi,“ řekl Slawomír Jakub Budziak, Head of Team Leaders ve Webnode.

Videopohovory ušetří nejen spoustu peněz spojených s dopravou, ale také odbourají nutnost si brát dovolenou. A to i v případě, že kandidát a vedení firmy, které rozhoduje o přijetí uchazečů, se nachází například v zahraničí. Proto Webnode, jeden z největších celosvětových poskytovatelů webových stránek zdarma, rozjel náborovou kampaň, která cílí nejen na tuzemské specialisty, ale i ty zahraniční. Firmy dnes působí totiž nejen na vyspělých trzích v EU, ale i v dalších zemích, pro které zajišťují svoji zákaznickou podporu nikoliv pouze v angličtině, ale rovnou v místním jazyce.

Velkou výhodou v době digitálního nomádství je to, že pokud to pracovní pozice a samotná firma umožňuje, může zaměstnanec práci vykonávat na pobočce či dokonce odkudkoliv na světě. Tím odpadá složité a zdlouhavé zařizování povolení, která je nutné mít před příjezdem do Česka. Avšak řada firem stále preferuje klasickou podobu zaměstnaneckého poměru: „S našimi zaměstnanci jsme rádi v kontaktu. Nasloucháme jim a bavíme se s nimi nejen o práci. Velká část z nich jsou cizinci, a proto pro ně máme vypracované programy umožňující pohodlný „přesun“ a začlenění do společnosti. Už před nástupem u nich řešíme otázky spojené nejen s firmou, ale také s žitím v Česku, pomáháme s vytipováním ubytování, vyřizujeme důležité věcí v rámci institucí, nabízíme české jazykové kurzy, informujeme o anglicky mluvících lékařích, doporučujeme banky s anglicky mluvícími zástupci a informujeme je průběžně o českých zvyklostech, normách či zákonech,“ dodal Slawomír Jakub Budziak.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3