Mikroskop unikátní i ve světovém měřítku. To je jeden z výsledků výzkumu vědců ze Středoevropského technologického institutu Vysokého učení technického (CEITEC VUT), kteří tak mohou současně jít příkladem v čerpání evropských peněz. Díky vhodně zvoleným přístrojům a technologiím pořízeným z účelové podpory ERDF – Evropského fondu regionálního rozvoje, určené pro velké infrastruktury a schvalované přímo vládou ČR, se jim daří získávat a realizovat evropské výzkumné projekty udělované přímo Evropskou komisí. Výsledkem synergie národních a evropských dotačních politik je například i účast vědců z CEITECu VUT ve vědeckovýzkumném projektu UnivSEM. Ten je financovaný z hlavního nástroje Evropské unie pro financování výzkumu a vývoje, 7. rámcového programu (7. RP).
Vyznat se ve stále měnícím právním systému České republiky je leckdy problém pro vystudované právníky. Daleko větší úsilí musí vynaložit manažeři firem, kteří se chtějí v komplikovaném právu alespoň trochu vyznat, zorientovat se a mít vodítka pro každodenní rozhodování. V Česku v posledních letech přibývají školy a instituce, které posilují obory o postgraduální právní studium, které ještě donedávna bylo možné získat jen na zahraničních univerzitách.
Domněnka, že patent je věcí omezující volné šíření inovativních myšlenek, je neopodstatněná. Předseda Úřadu průmyslového vlastnictví (ÚPV), Josef Kratochvíl, vysvětlil, že právě existence patentového systému umožňuje nebývale účinné a rychlé šíření inspirace čerpané ze světově nových technických řešení. Nahrává také podnikání. Pro český trh je z 80 milionů platných patentů blokováno pouze necelých 30 tisíc.
Zájem zákazníků hradit doručené zásilky dobírkou v posledních letech klesá. Zatímco ještě v roce 2010 ji podle nejnovějších údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jako nejčastější platební metodu uvádělo 44 % internetových zákazníků, loni tento podíl poklesl na 32 %. Stále více příjemců totiž volí raději možnost vyzvednout si zboží osobně na pobočce a uhradit jej platební kartou či hotovostí na místě. Aktuální trend v chování zákazníků vyplývá podle odborníků ze snahy o větší komfort a finanční úsporu.
„Naše schopnost nabídnout výhodné cenové podmínky nám přinesla dalšího zákazníka z řad státních organizací, u kterých se v posledních letech staly hlavním tématem úspory za dodávky energií. Společnost Lesy ČR se zařadila mezi naše významné zákazníky,“ komentuje zahájení dodávek elektřiny pro Lesy ČR obchodní ředitel a člen představenstva CENTROPOL ENERGY Lukáš Pokrupa.
Eaton Elektrotechnika s.r.o. uvádí novou komunikační bránu, která umožňuje konstruktérům strojních zařízení a systémů integrovat technologii SmartWire-DT do automatizačních systémů se sběrnicí Powerlink. SmartWire-DT nyní komunikuje přes Ethernet Powerlink, a to i v rámci náročných automatizačních úloh v reálném čase. Jednotlivé součásti rozváděče elektrické energie lze nyní instalovat s větší transparentností datových přenosů. Projektování, konfiguraci a přejímky sítě SmartWire-DT usnadňuje Eaton software SWD Assist.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.
Pokračování ...