INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

quarantine 5032788 960 720Dvě třetiny českých firem si nemyslí, že vláda ve zbytku letošního roku omezí jejich činnost. Vyplývá to z průzkumu Instant Research1 pro poradenskou skupinu Moore Czech Republic, realizovaného v období 2.–7. září 2021.

Současně jich 66 % pro zbytek roku nepřipravuje protiepidemická opatření, pokud jim to vláda nenařídí nebo nedoporučí. Společnosti, které z vlastní vůle realizují vlastní preventivní opatření, nejčastěji přistupují k testování zaměstnanců a umožnění práce z domova.

Firmy se další vlny a s ní spojených omezení podnikání neobávají. Z 315 zástupců oslovených firem jich 65 % neočekává, že by státní orgány zasáhly do jejich podnikání. „Důvodem je optimistické naladění z průběhu léta, kdy byla epidemie na ústupu. Dalším faktorem je důvěra v očkování, ostatně část firem k němu své zaměstnance motivovala například dnem volna či finanční odměnou,“ popisuje Marcela Hrdá, partnerka poradenské skupiny Moore Czech Republic a dodává: „Ačkoli v současnosti stále určitá omezení platí, společnosti se s nimi v rámci jednotlivých odvětví naučily fungovat a věří, že nedojde k jejich zpřísnění.“

Fakt, že optimismus v podnikatelské sféře převládá, potvrzují i šetření, které provedla Hospodářská komora ČR. „Podle dostupných informací nic nenasvědčuje tomu, že v průběhu letošního podzimu dojde k omezení firem a podnikatelů v takové míře jako minulý rok. Očkování jako účinný nástroj proti onemocnění je všem k dispozici, není tedy důvod k zavádění jakýchkoli celoplošných či sektorových omezení. Budeme usilovat o to, aby se případné problémy řešily včas a bez zásadního omezení poskytovaných služeb,” doplňuje Zdeněk Zajíček, viceprezident Hospodářské komory ČR.

Připravuje se pouze 1/3 firem

Podle průzkumu 66 % společností nepřipravuje pro zbytek letošního roku protipandemická opatření, pokud je nenařídí nebo nedoporučí vláda. „Ve většině firem se dodržují základní pravidla, nabádá se k dodržování 3R. Ochranná opatření nad tento rámec realizuje či má v plánu pouze třetina firem. Bezpečnost zaměstnanců je ochranou i jejich byznysu. Proto v některých společnostech zaměstnanci stále pracují rozděleni do skupin, které se nepotkávají,“ uvádí Marcela Hrdá.

Z šetření pro Moore Czech Republic dále vyplynulo, že čtvrtina společností, které pro zbytek roku protiepidemická opatření připravují, spoléhá na testování. V podobné míře umožňují práci z domova. „Zajímavé je, že téměř polovina firem, které omezení ze strany veřejné správy očekávají, se na takovou situaci nijak zvlášť nepřipravuje,“ uzavírá Marcela Hrdá.

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3