INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

9 54 49 WindowPrázdniny, které skončily, byly už podruhé za sebou v mnohém netypické. I když se letošní a loňská situace liší, část lidí tráví léto jinak, než byli zvyklí. Jak vypadá letošní dovolená podle výsledků ankety na stránkách Profesia.cz? 28 % respondentů odpovědělo, že se nechtějí stresovat a omezovat měnícími se opatřeními a raději stráví dovolenou v ČR. Dalších 18 % zůstane také v tuzemsku, ale dovolenou by zde trávili i bez vlivu covidu. Třetina respondentů vyráží do zahraničí – 14 % i přes komplikace s omezeními, a dalších 19 % s tím, že jim tento fakt dovolenou nezkazí. To, že letos neplánují žádnou dovolenou, odpovědělo 21 % lidí.

Zatímco vloni většina lidí vnímala předprázdninové uvolnění jako konec covidových trampot a v létě fungovala podobným způsobem jako před pandemií, letos je léto pandemií poznamenané více. „Nedá se ale mluvit o nějakém jednoznačném trendu, spíš se pod vlivem dalších vln onemocnění lidé rozhodli „bezpečné“ letní měsíce využít různě. Jsou obory, které se snaží alespoň zčásti obnovit činnost, zejména kultura, gastronomické provozy, služby volnočasového, relaxačního či zábavního charakteru, nebo ty spojené s cestovním ruchem. Řada firem má v létě velmi napilno z toho důvodu, že se jim po útlumu podařilo získat velké množství zakázek a potřebují je splnit. Ale mnoho lidí se naopak rozhodlo letní měsíce využít k relaxaci, protože jim uplynulé období dalo zabrat,“ říká Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

Volno si dopřáli

Prvním rozdílem oproti loňsku je to, že více lidí se rozhodlo letos dovolenou nevynechat. Vloni v anketě na stránkách Profesia.cz 64 % lidí odpovědělo, že v létě volno mít nebudou – 34 % z finančních důvodů, 15 % si vybralo dovolenou na jaře v době karantény a zbývajících 15 % proto, že v létě na dovolenou prostě nejezdí.
Nezměnilo se to, že většina lidí tráví svou dovolenou v tuzemsku, i když vloni jich bylo více. Jako důvody pro toto rozhodnutí v průzkumu agentury STEM/MARK uváděli především snahu podpořit tuzemský cestovní ruch, obavy o zdraví s blížícím se létem ustupovaly do pozadí. Letos je důvodů nevycestovat více, k obavám z epidemické situace v některých částech světa přibyly zákazy cestování do určitých zemí, a především měnící se podmínky pro vycestování i návrat z dovolené. Měsíce uzávěr ale zcela evidentně podpořily chuť lidí cestovat.
Třetina do zahraničí
Jak tedy vypadá letošní dovolená podle odpovědí návštěvníků stránek Profesia.cz? 28 % respondentů odpovědělo, že se nechtějí stresovat a omezovat měnícími se opatřeními a raději stráví dovolenou v ČR. Dalších 18 % zůstane také v tuzemsku, ale dovolenou by zde trávili i bez vlivu covidu. Třetina respondentů vyráží do zahraničí – 14 % i přes komplikace s omezeními, a dalších 19 % s tím, že jim tento fakt dovolenou nezkazí. To, že letos neplánují žádnou dovolenou, odpověděla pětina lidí (21 %).

Kam letos Češi mířili

„U leteckých zájezdů vede jednoznačně Řecko a řecké ostrovy, u autokarových zájezdů a pobytů s vlastní dopravou pochopitelně Chorvatsko. Preference českých turistů se u nás nemění, drží se stejně po mnoho let,“ prozrazuje Eva Němečková, tisková mluvčí cestovní kanceláře Čedok.
Stále více Čechů vyráží letos na dovolenou karavanem či obytným vozem. „Zájem o obytná auta začal růst již na jaře minulého roku, během první vlny pandemie. Zkomplikovala se možnost cestovat letadlem, ale i ubytovaní v hotelech či penzionech. To platí i pro letošní rok, kdy zážitek z dovolené kazí různá proticovidová opatření, která se navíc nepředvídatelně mění. Stále více Čechů, tak volí dovolenou v kombinaci obytný vůz a kemp. Letos jsou velice žádané a navštěvované kempy například v okolí rakouských jezer či italského pobřeží,“ dodala Pavla Skolil z Morelo CZ a doplnila: „Podle údajů Asociace kempování a karavaningu zájem o obytná auta meziročně vzrostl až o 200 %.“

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3