INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

work m954244 960 720Přestože v uplynulých letech došlo k zásadním pokrokům v oblasti bezpečnosti práce, teprve po březnu 2020 se stala klíčovým tématem. Pandemie Covid-19 donutila firmy investovat do bezpečnosti svých zaměstnanců bezprecedentní sumy. O tom, zda jsou dnes podniky skutečně bezpečnější, lze ale pochybovat. Přesvědčeni o tom nejsou ani zaměstnanci. To vyplývá z výsledků britské studie německé společnosti Dräger.

V březnu 2020 bylo téma bezpečnosti a ochrany zdraví při práci povýšeno na jednu z hlavních priorit firem napříč segmenty. Zásady 3R – roušky, ruce, rozestupy – se v podnicích mnohem obtížněji prosazovaly než v běžném životě. Především se to týkalo výrobních závodů.

Navzdory tomu, že investice firem do ochrany zaměstnanců bezprecedentně rostly, nelze říct, že by se dnes díky tomu lidé v práci cítili bezpečněji. Z průzkumu společnosti Dräger naopak vyplývá, žepři odhlédnutí od problémů souvisejících s Covid-19, se 37 % zaměstnanců cítí ve větším riziku než před dvěma lety.

Příčinou skepse jsou podle německé technologické společnosti především nedostatky v oblasti školení. Problémy spojené s Covid-19totiž v mnoha firmách zastínily běžná pravidla a každodenní rizika na pracovištích jsou přehlížena, a to i kvůli vysokým výdajům na zamezení šíření viru.

„Naše zkušenosti ukazují, že technické revize pracovišť probíhají dle pravidelných plánů, v tomto ohledu se ve firmách ani v době koronaviru v naprosté většině případů nic nezměnilo. Kde ale často docházelo k ústupkům, jsou školení zaměstnanců. Školení při nástupu nového zaměstnance nebo implementaci nové technologie povinné a dodržované jsou. V případě běžného tréninku ale mohou firmy od pravidel čas od času upustit,“ vysvětluje Libor Novák, výkonný ředitel společnosti Dräger.

Stejný pocit mají i britští zaměstnanci, kteří se průzkumu zúčastnili. Prioritou se stala ochrana před Covid-19. Další bezpečnostní problémy přitáhly méně pozornosti i investic. To platí napříč odvětvími a vůbec nehraje roli, o jak velkou společnost jde.

„V Česku jsme na tom velmi podobně. Firmy se musely ze dne na den zaměřit na nové postupy spojené s ochranou zaměstnanců před Covid-19. Další hrozby se týkaly kybernetické bezpečnosti. Běžné postupy tak šly často stranou, a to navzdory rostoucím investicím do bezpečnosti. Nyní je v řadě podniků příležitost se opět vrátit k povinnostem, které zůstávaly stranou,“ dodává Libor Novák.

% ZAMĚSTNANCŮ, KTEŘÍ VNÍMAJÍ, ŽE V DŮSLEDKU PANDEMIE DOŠLO K UPUŠTĚNÍ OD TRÉNINKŮ A INVESTIC V OBLASTI BEZPEČNOSTI PRÁCE

70 %

Bezpečnostní služby, ochrana a bezpečnost

64 %

Nemocnice a zdravotnictví

43 %

Zpracování ropy, plynu a obnovitelné energie

50 %

Výroba a průmysl

38 %

Doprava a logistika

33 %

Ostatní

54 %

Firmy s 50–499 zaměstnanci

48 %

Firmy s více než 500 zaměstnanci

(tz)

Ilustrace Pixabay.com

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3