INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Manpower_logoSpolečnost Manpower Česká republika dnes zveřejnila výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce" pro druhé čtvrtletí roku 2012. V rámci průzkumu Manpower Index trhu práce pro druhé čtvrtletí 2012 byla všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 750 zaměstnavatelů v ČR položena otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v následujícím čtvrtletí do konce června 2012 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?"

Poprvé v tomto kvartálu má Manpower pro Českou republiku k dispozici i sezonně očištěná data (jelikož průzkum vstupuje v ČR do svého pátého roku), která eliminují dopad sezonních výkyvů v datech týkajících se náborových aktivit.

Zaměstnavatelé v České republice očekávají pro druhé čtvrtletí 2012 utlumené náborové aktivity. 6% zaměstnavatelů očekává nárůst počtu pracovních sil, 9% předpovídá snížení počtu pracovních sil a 84 % zaměstnavatelů nepředpokládá žádné změny. Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce pro Českou republiku pro druhé čtvrtletí 2012 hodnotu -3%. Po sezónním očištění je index -4%.

„Jarní období obvykle znamená oživení ve stavebnictví, zemědělství, ubytování a stravování. V letošním druhém čtvrtletí jsou tyto tři sektory zdrženlivější v nabírání nových zaměstnanců než v předchozích letech. I přes celkový negativní výhled evidujeme stále celou řadu velkých zaměstnavatelů, kteří budou nadále nabírat nové zaměstnance, jako například technologická centra, call centra a někteří výrobci z automobilového průmyslu. I přes rostoucí nezaměstnanost firmy nadále těžko hledají vhodné uchazeče o zaměstnání s technickým vzděláním nebo obchodní zástupce", řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka Manpower Česká a Slovenská republika.

Porovnání dle odvětví

Zaměstnavatelé v sedmi z 10 odvětví předpovídají pro nadcházející čtvrtletí pokles počtu pracovních sil. Nejslabší náborové aktivity hlásí Zpracovatelský průmysl -9% a Finance, pojištění, nemovitosti a další služby podnikům -6%. Mírný nárůst počtu pracovních sil se očekává v odvětví Výroba a rozvod elektřiny, plynu a vody +4% a Státní správa, zdravotnictví, vzdělávání a kultura +7%. V porovnání s předchozím čtvrtletím se Index snížil ve třech a v meziročním srovnání v sedmi z deseti odvětví.

Regionální srovnání v rámci ČR

Zaměstnavatelé ve dvou regionech očekávají pro druhé čtvrtletí 2012 negativní náborové prostředí. Nejnižší Čistý index trhu práce -10% hlásí Čechy, následuje Morava s Indexem -1%. Zaměstnavatelé v Praze předpovídají opatrné náborové aktivity s Indexem +1%. V

Manpower Index trhu práce Q2 2012: v porovnání s minulým čtvrtletím došlo ke zhoršení v Čechách a meziročně je index nižší ve všech regionech.

Globální pohled

Více než 65 000 zaměstnavatelů ve 41 zemích a oblastech světa se zúčastnilo průzkumu náborových plánů pro období leden–březen 2012. I přes trvající nejistotu, zaměstnavatelé ve 32 ze 41 zemí a oblastí, kde se průzkum ManpowerGroup provádí, očekávají, že ve druhém čtvrtletí roku budou v různé míře zvyšovat počet svých zaměstnanců. Náborový optimismus posílil ve srovnání s předchozím čtvrtletím ve 23 zemích a oblastech. Pozitivní zprávou pro toto čtvrtletí je, že získaná data ukazují na lepší stabilitu a proti minulému čtvrtletí zaměstnavatelé na 37 trzích práce očekávají relativně stabilní nebo zlepšené náborové aktivity. V meziročním srovnání se náborové prostředí zhoršilo ve 24 zemích.

Další výsledky průzkumu Manpower Index trhu práce budou zveřejněny 12. června 2012.

O průzkumu „Manpower Index trhu práce"

Průzkum Manpower Index trhu práce se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je jednou ze 41 zemí a oblastí, ve které průzkum probíhá. V rámci projektu Manpower Index trhu práce pro 2. kvartál roku 2012 byli osloveni zaměstnavatelé reprezentativního vzorku 750 zaměstnanců v České republice a byla jim položena stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti ve druhém čtvrtletí 2012 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?"

Průzkum „Manpower Index trhu práce" se provádí každé čtvrtletí za účelem sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Průzkum probíhá již 50 let a za tuto dobu se stal jedním z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. Manpower Index trhu práce je založen na dotazování více než

65 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 41 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

Průzkum Manpower Index trhu práce nyní probíhá v těchto 41 zemích a oblastech světa: Argentina, Austrálie, Belgie, Brazílie, Bulharsko, Česká republika, Čína, Francie, Guatemala, Hongkong, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru, Polsko, Rakousko, Rumunsko, Řecko, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Tchaj-wan, Turecko, USA a Velká Británie. Projekt odstartoval ve Spojených státech a Kanadě v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila také Velká Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává v roce

2004, Čína, Indie, Švýcarsko a Tchaj-wan v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika, Guatemala, Kolumbie, Polsko, Rumunsko a Řecko, v roce 2009 Maďarsko a Brazílie, v roce

2010 Panama a pro rok 2011 Bulharsko, Izrael, Slovensko, Slovinsko a Turecko.

Více informací o průzkumu a detailní výsledky za všechny země najdete na stránkách

www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na http://www.manpower.cz/index- trhu-prace.php

O společnosti ManpowerGroup

O společnosti ManpowerGroupSpolečnost ManpowerGroup(tm) (NYSE: MAN) je světovým lídrem v poskytování služeb a řešení na míru, které pokrývají životní cyklus zaměstnance a pomáhají jejím klientům dosáhnout svých cílů a zvýšit svoji konkurenceschopnost. ManpowerGroup, společnost s obratem $22 miliard a s více než 60letou zkušeností v oboru, nabízí komplexní nabídku řešení v oblasti lidských zdrojů, která pomáhají klientům uspět v nastupujícím éře „talentismu". Tato řešení pokrývají všechny potřeby zaměstnavatelů od vyhledání a náboru talentů, jejich hodnocení, trénink a rozvoj, řízení kariéry, po agenturní zaměstnávání a outsourcing. ManpowerGroup disponuje největší světovou sítí v oblasti lidských zdrojů s téměř 3900 pobočkami ve více než 80 zemích světa. Vytváří tak dynamickou kombinaci bezkonkurenční globální působnosti se znalostí a zkušenostmi na regionálních trzích práce, aby vyhověla potřebám svých 400 000 zákazníků ročně, k nimž se řadí jak menší a střední podniky všech odvětví, tak největší světové nadnárodní korporace. ManpowerGroup poskytuje svá řešení v rámci svých společností ManpowerGroup(tm) Solutions, Manpower(r), Experis(tm) a Right Management(r).

Manpower v České republice

V České republice se Manpower každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8.000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracuji u jeho klientů. V roce 2011, díky své sítí 25 poboček, Manpower našel pro 1.000 klientů 19.000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti Manpower naleznete na www.manpower.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3