INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Současná celosvětová krize je označována za krizi finanční, ale skutečnou příčinou jsou především politicky motivované zásahy do ekonomiky. Krize v tržních hospodářstvích bývají přirozenou součástí hospodářského cyklu a mají obvykle samočisticí efekt. Slabé, neschopné objekty zanikají a ty schopné, silné či nové se stávají motorem ekonomiky, jejichž růst je součástí přirozeného procesu sloužícího k tolik potřebnému ukončení krize.

Nynější krize přestává být krizí čistě ekonomickou a stále více se stává krizí politickou, jenž svými dopady narušuje politickou stabilitu nejenom Evropy, ale i celého světa. Důsledky stále pokračujících politicky motivovaných státních zásahů do ekonomik na politickou i ekonomickou stabilitu celého světa si zatím ani nedovedeme představit. Avšak již nyní je více než jasné, že je poneseme několik dalších let, možná i desetiletí.

Konkrétní politické dopady je velice těžké odhadnout a budou se lišit země od země. Při ekonomických a následně sociálních nejistotách může dojít k uchýlení voličů k radikálnějším názorům, čehož jsme byli svědky při nedávných volbách v Řecku nebo Francii. Ve většině Evropy je také více zakořeněný sociální systém bohatý na přerozdělování, od kterého se voliči při současné ekonomické situaci budou jen velice neradi odklánět. I když napjatě očekávané opakované volby v Řecku nakonec dopadly vítězně pro proevropskou Novou demokracii a ukázaly tak, že řečtí občané stojí o svoji budoucnost v eurozóně, růst preferencí stran pohybujících se v levé až radikálně levé části politického spektra je očividný. Sílí ale také radikální hlasy z druhé, pravé, strany politického spektra, a prostor pro rozumnou, dlouhodobě udržitelnou politiku hospodářské a sociální stability se tak zužuje. A to vše v době stále ještě přetrvávajícího relativního blahobytu, kdy do opravdové nouze chybí Evropanům pořádný kus cesty.

Těžko se pak divit nervozitě na kapitálových trzích. Avšak najdou se i země s voliči uvědomujícími si výhody zdravých veřejných financí, které se projevují ve stabilitě ekonomiky a poskytují možnost reakce na neočekávané události. Nerozvážnému zadlužování příštích generací řekli například nedávno jasné ne estonští a lotyšští voliči, kteří dali hlasy stejným stranám, jež dříve zavedly tvrdé škrty a vyvedly zemi z krize. Dosud váhající země a jejich obyvatelé tak mají příkladů na obou stranách vyhlídek do budoucnosti celkem dost a bude jen na nich, jak jejich země touto zkouškou projdou.

Martin Pavlík, Conseq Investment Management, a. s.

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Prosinec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partneři plus:

 
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3