Tempo růstu spotřebitelských cen v červenci zvolnilo. V meziročním srovnání ceny vzrostly o 3,1 % po červnových 3,5 %. Ve srovnání s předchozím měsícem došlo k poklesu cen o 0,1 %. Důležitým faktorem, který ovlivnil meziměsíční snížení cen, byl především jejich pokles u potravin a nealkoholických nápojů. V meziročním srovnání však ceny potravin výrazně vzrostly, podobně jako v oddíle bydlení a u energií.
Cenový vrchol byl v tomto roce již dosažen v březnu, kdy míra inflace byla na úrovni 3,8 %. V druhém pololetí letošního roku bude postupný pokles tempa růstu cen pokračovat a v závěru roku lze očekávat meziroční míru inflace již pod hladinou 3 %.
Relativně vyšší růst cen v porovnání s předchozími roky nadále trápí velkou část českých domácností. Nepříjemný je především fakt, že ceny rostou nejvíce u tzv. nezbytných statků, což se dotýká hlavně nízkopříjmových domácností a také důchodců. Vzhledem k tomu, že ve spotřebním koši seniorů jsou položky zastoupeny v jiném poměru, je i celkový růst spotřebitelských cen u této skupiny obyvatel jiný. V červenci tak činil 4,5 %, tedy o téměř 1,5 % nad úhrnnou míru inflace. Reálný pokles příjmů obyvatel v důchodovém věku i velké části populace se negativním způsobem odráží na slabé poptávce a ochotě nakupovat.
Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl.
Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.