Pokles ekonomické výkonnosti se na domácím pracovním trhu ještě plně neprojevil. Vzhledem k pokračující recesi lze počítat s postupným růstem nezaměstnanosti v dalších měsících a na začátku příštího roku.
Míra nezaměstnanosti v říjnu oproti předchozímu měsíci vzrostla o 0,1 % na 8,3 %. Celkový počet uchazečů o zaměstnání se oproti září zvýšil o 0,7 % na 496 762 osob. Nárůst nezaměstnanosti lze vysvětlit především ukončováním sezonních prací. Počet volných pracovních míst nabízí neměnný obrázek. V říjnu úřady práce hlásily 40 729 volných pracovních míst. Na jedno volné pracovní místo tak v současnosti připadá více jak 12 uchazečů.
Pokles ekonomické výkonnosti se na domácím pracovním trhu ještě plně neprojevil. Vzhledem k pokračující recesi lze počítat s postupným růstem nezaměstnanosti v dalších měsících a na začátku příštího roku. Nezaměstnanost poroste jak díky ukončování sezonních prací, tak i vzhledem k horší situaci v domácí ekonomice. Na konci letošního roku by již míra nezaměstnanosti měla dosahovat úrovně 9 %.
Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.