Pokles ekonomické výkonnosti se na domácím pracovním trhu ještě plně neprojevil. Vzhledem k pokračující recesi lze počítat s postupným růstem nezaměstnanosti v dalších měsících a na začátku příštího roku.
Míra nezaměstnanosti v říjnu oproti předchozímu měsíci vzrostla o 0,1 % na 8,3 %. Celkový počet uchazečů o zaměstnání se oproti září zvýšil o 0,7 % na 496 762 osob. Nárůst nezaměstnanosti lze vysvětlit především ukončováním sezonních prací. Počet volných pracovních míst nabízí neměnný obrázek. V říjnu úřady práce hlásily 40 729 volných pracovních míst. Na jedno volné pracovní místo tak v současnosti připadá více jak 12 uchazečů.
Pokles ekonomické výkonnosti se na domácím pracovním trhu ještě plně neprojevil. Vzhledem k pokračující recesi lze počítat s postupným růstem nezaměstnanosti v dalších měsících a na začátku příštího roku. Nezaměstnanost poroste jak díky ukončování sezonních prací, tak i vzhledem k horší situaci v domácí ekonomice. Na konci letošního roku by již míra nezaměstnanosti měla dosahovat úrovně 9 %.
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.