INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem
Zájem o neadresnou distribuce před Vánoci roste. Jak narůstají objemy tištěných letáků, klesá však úspěšnost jejich doručení. V listopadu a zejména pak prosinci tak tři z deseti letáků končí ve sběru namísto ve schránce. Distributoři se spoléhají na to, že klienti nevyužijí možnost kontroly roznosu třetí stranou.

Česká republika je již několik let evropskou letákovou velmocí. Na každého Čecha připadne podle dat ADMAZ roční objem cca 390 vytištěných letáků. Pro celou Českou republiku tedy toto číslo tvoří zhruba čtyři miliardy. Celých 70% osob přiznává, že letáky čte a často se podle nich řídí. Leták je bezesporu velmi kvalitním médiem. Pokud ovšem skončí tam, kde skončit má - tedy v poštovní schránce. A stejně jako loni, i letos se dá očekávat, že počet nedoručených letáků o Vánocích vzroste. Potvrzují to ostatně i společnosti, které se zabývají auditem roznosu.

"V loňském roce jsme realizovali 1227 kontrol a zjistili špatný roznos u dvou z deseti letáků. V předvánočním období pak toto číslo stoupá - chyba se objevuje již u tří letáků z deseti," uvedl Ondřej Prokop ze společnosti Fresh Revolution. Ta se dlouhodobě zabývá nezávislou kontrolou kvality distribuce reklamních tiskovin. Mezi její klienty patří mimo jiné Penny Market, DM Drogerie, OBI, Global Stores nebo Mediaservis.

Důvodů, proč je o Vánocích větší problém roznos uhlídat, je podle Ondřeje Prokopa hned několik.

"V první řadě se jedná o problém s odměnou za distribuci, která se v posledních letech dostala kvůli konkurenčnímu boji distribučních společností na kritickou hodnotu. Realizovat roznos v proklamované kvalitě je tak často nemožné," vysvětlil Ondřej Prokop. „Dalšími problémy v předvánočním období je přetížení roznašečů, kteří dostávají neúměrné množství letáků, případně využívání nárazových, nedostatečně proškolených či prověřených brigádníků na výpomoc. V neposlední řadě hraje roli i počasí - časté dešťové nebo sněhové srážky a mrazy způsobují časový skluz v roznosech a letáky končí v lepším případě v kontejnerech na papír nebo ve sběrnách surovin."

Přestože distribuční společnosti většinou garantují 90% úspěšnost roznosu, realita bývá podle Ondřeje Prokopa jiná: „Tím, jak ve Vánočním období stoupá objem roznosů, mají distribuční společnosti menší šanci uhlídat kvalitu vlastní služby," upozornil. Výjimkou tak nejsou ani roznosy, z jejichž objemu celých 50% neskončí ve schránkách. Ztráty přitom nejsou zanedbatelné – stačí si uvědomit, že díky nízké efektivitě roznosu čtvrtina rozpočtu na kampaň může přijít vniveč.

„Za této situace se již vyplatí zaplatit si nezávislého auditora. Pokud existuje průkazné pochybení, v 95% případů klienti vydělají – musí jim být poskytnut nový roznos anebo je ten stávající zdarma, v některých případech dokonce musí distribuční společnost uhradit tisk nových materiálů," dokončil Ondřej Prokop.

Jak postupovat, pokud naleznete vlastní letáky poházené u schránek nebo v popelnici?

 Celou situaci zdokumentovat – nejlépe vyfotografovat

 Pro hodnověrnost oslovit nezávislého auditora

 Oslovit distributora s požadavkem na kompenzaci – tedy nový roznos anebo roznos zdarma, případně příspěvek na tisk nových materiálů

O společnosti Fresh Revolution, s.r.o.

Společnost Fresh Revolution s.r.o. byla založena skupinou ostřílených profesionálů v oblasti neadresné distribuce a direct mailingu v reakci na zhoršující se kvalitu doručování letáků a reklamních tiskovin. Má zastoupení ve všech krajích ČR a SR a umožňuje rychlou a cenově dostupnou realizaci zakázek na území celé České republiky a Slovenska.

Při kontrolách se její zaměstnanci zaměřují nejen na ohledání okolí schránek, ale také přímé dotazy na obyvatele domů, kontroly popelnic, kontejnerů na papír a sběren surovin. Kontrolu je možné zrealizovat do několika hodin poté, co klient zpozoruje nedostatky svého roznosu. Pro nové klienty nabízí Fresh Revolution první audit zcela zdarma.

Více na www.freshrevolution.cz

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3