Podle čeho vybíráme fronty v obchodech?
Graf níže jasně ukazuje, podle čeho si nakupující vybírají, do jaké fronty se v obchodě postaví. Na prvním místě rozhoduje obsah košíků, na druhém místě je počet lidí ve frontě a na třetím je výběr té nejrychlejší pokladní.
Urychlení odbavení u pokladen
Na otázku, jak by respondenti urychlili obsluhu u pokladen, lidé nejčastěji uváděli , že by měl být větší počet otevřených pokladen (45 %). Jako druhou možnost volili zvýšení počtu expresních pokladen pro malé nákupy (23 %). Další urychlení odbavení u pokladen vidí lidé v samoobslužných pokladnách (17 %) a v placení kartou (14 %). „Více otevřených pokladen nebo zavedení express pokladen by sice obsluhu urychlilo, nicméně daleko ekonomičtější a stejně efektivní je využívání nových technologií, jako jsou například bezkontaktní platby PayPass. Transakce pomocí technologie PayPass trvá méně než pět sekund a už se rozšířila do několika tisícovek českých obchodů," říká Tereza Janková, marketingová ředitelka MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.
Hodnoťte obchodníky v ocenění MasterCard Obchodník roku
Každý, kdo má svůj oblíbený obchod, může podpořit daného obchodníka a dát mu svůj hlas v soutěži MasterCard Obchodník roku v kategorii GE Money Bank Cena veřejnosti. Veřejnost může hlasovat pomocí internetu a SMS do 27. ledna 2013. Více na www.obchodnik-roku.cz
Průzkum byl proveden výzkumnou společností INCOMA GfK v listopadu a prosinci 2012 na vzorku 1000 respondentů internetové populace.
(tz)