INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Stále více podniků dnes sází na komunikaci prostřednictvím sociálních médií, jako jsou Facebook, Twitter či LinkedIn. Podle aktuální studie celosvětové sítě poradenských společností KPMG je společnosti nejčastěji využívají k firemní propagaci (přes 60 procent), 57 procent z nich zároveň rozšiřuje uplatnění sociálních médií v rámci inovace svých produktů a služeb, případně náboru nebo práce s vlastními zaměstnanci.

Přesto 62 procent firem svým zaměstnancům přístup na sociální média nějakým způsobem omezuje.S projekty na sociálních médiích se v poslední době setkáváme často, ne všechny jsou však zdařilé. „Klíčovým faktorem úspěchu je pro 60 procent respondentů schopnost identifikovat správné příležitosti. Úspěch firemních kampaní v sociálních médiích totiž souvisí zejména s invencí a kreativitou, tedy s kvalitou projektů, nikoli velikostí rozpočtu,“ vysvětlil David Scott, Partner odpovědný za služby pro technologie, média a telekomunikace, KPMG Česká republika. V České republice, potažmo v celém regionu střední a východní Evropy, zatím panuje vůči využívání zabezpečených internetových platebních systémů velká nedůvěra ve prospěch větší obliby placení on-line prostřednictvím finančních institucí.

Klíčové faktory úspěchu

Zajištění finančních zdrojů pro spuštění firemních sociálních účtů považuje za rozhodující jen devět procent firem, protože nastavení a základní komunikace prostřednictvím sociálních médií primárně nevyžaduje velké investice. Na měření sledovanosti sociálních sítí pak lpí překvapivě pouhých 15 procent respondentů. Za vůbec nejdůležitější faktor úspěchu firemních sociálních účtů považuje 60,3 procent respondentů schopnost identifikovat vhodné příležitosti, protože některé principy tradičního řízení marketingových kampaní na sociálních sítích nefungují.

Blokovat, nebo neblokovat?

Sociální média představují zejména pro společnosti působící v maloobchodním sektoru velkou příležitost. I přesto 23 procent zaměstnavatelů svým zaměstnancům přístup na sociální sítě omezuje, pět procent jej dokonce zcela blokuje. „Vedení totiž v sociálních sítích vidí strašáka, který odvádí zaměstnance od pracovních povinností,“ uvedl David Scott.

Zamezení přístupu však není řešením pro většinu společností, které je využívají pro marketingové účely. Téměř 75 procent zaměstnanců totiž očekává, že v takovém případě budou mít k moderním komunikačním nástrojům neomezený přístup. „Pokud firmy přístup na sociální sítě omezí, více než polovina jejich zaměstnanců se stejně na sociálních sítích připojí prostřednictvím vlastního zařízení. Třetina z nich se dokonce pokouší obejít bezpečnostní protokoly,“ upozornil David Scott.

Přínosy převažují nad riziky

Ačkoli společnosti v sociálních médiích spatřují jistá rizika, jako je negativní publicita vyplývající z nemožnosti blokovat nevhodné příspěvky v diskusi, jejich přínosy vnímají mnohem více. Téměř 90 procent respondentů je chápe jako nástroj, který cílovým skupinám umožňuje větší přístup k informacím, 80 procentům z nich sociální sítě pomáhají zlepšovat vztahy s veřejností. Naopak určité riziko identifikovalo pouze 40 procent podniků. Zajímavé je, že firmy, které zatím nevyužívají sociální média, se nejvíce bojí rizik spojených s IT bezpečností, ztráty citlivých informací či plýtvání časem zaměstnanců. Naopak podniky, které již sociální média zavedly, se obávají zejména nadměrného zatížení kapacity připojení nebo faktu, že je jejich IT prostředí vystaveno škodlivému softwaru.

O průzkumu

Nejnovější vydání studie Going Social: How businesses are making the most of social media zjišťovala názory 1 850 vedoucích pracovníků a 2 016 zaměstnanců v 10 zemích. Respondenti byli z různých odvětví napříč trhem, a to včetně finančního a pojistného sektoru, těžby, zemědělství, vědy i státní správy. Sběr dat proběhl on-line v dubnu a květnu 2011.

(tz)

Slovo ke dni

  • Bez předsevzetí? Bez cíle?

    Mnoho z nás na novoroční předsevzetí zanevřela. Nedivím se. Vždycky, když si nějaké dávám, nakonec jsem z něj vystresovaná. Jednoduše proto, že si do hlavy člověk vtiskne slovo musím. O to víc mám chuť na čokoládu, ke které bych začátkem ledna neměla ani přivonět. O to víc mě rozčiluje, že v jógovém studiu je každé úterý pořádná zima a vlastně se mi tam vůbec nechce. A tak jsem nad předsevzetími zlomila hůl. Takhle to prostě nemá smysl. Teď to dělám jinak. Sepisuju si cíle. A každý den, podle zásad Čtyř dohod, velmi inspirativního filozofického díla, dělám to nejlepší, co v daný moment mohu. Ne více, ne méně. Tak, aby mi činila každá moje volba radost. Slovo musím jsem vygumovala ze scénářů, které si v hlavě vytvářím. A nahradila je pocitem hřejivého potěšení, kdy je srdce, mysl i čin v rovnováze. A tak si jógu zacvičím doma, pěkně v...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Březen 2025

INZERCE

Partneři

 

Partneři plus:

 
 

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

budova UPV 2 copy

Co jsou dodatková ochranná osvědčení 3. prosinec 2024

Uplynutím platnosti patentu průmyslověprávní ochrana léčiva nebo účinné látky na ochranu rostlin nemusí končit V důsledku období, které uplyne mezi podáním patentové přihlášky na nový léčivý přípravek a jeho registrací, není doba patentové ochrany vždy postačující k pokrytí investic vložených do výzkumu. Obdobná situace je i v rostlinolékařské oblasti.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto  cmsm105caim200 AVLOGOM3