INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Stále více podniků dnes sází na komunikaci prostřednictvím sociálních médií, jako jsou Facebook, Twitter či LinkedIn. Podle aktuální studie celosvětové sítě poradenských společností KPMG je společnosti nejčastěji využívají k firemní propagaci (přes 60 procent), 57 procent z nich zároveň rozšiřuje uplatnění sociálních médií v rámci inovace svých produktů a služeb, případně náboru nebo práce s vlastními zaměstnanci.

Přesto 62 procent firem svým zaměstnancům přístup na sociální média nějakým způsobem omezuje.S projekty na sociálních médiích se v poslední době setkáváme často, ne všechny jsou však zdařilé. „Klíčovým faktorem úspěchu je pro 60 procent respondentů schopnost identifikovat správné příležitosti. Úspěch firemních kampaní v sociálních médiích totiž souvisí zejména s invencí a kreativitou, tedy s kvalitou projektů, nikoli velikostí rozpočtu,“ vysvětlil David Scott, Partner odpovědný za služby pro technologie, média a telekomunikace, KPMG Česká republika. V České republice, potažmo v celém regionu střední a východní Evropy, zatím panuje vůči využívání zabezpečených internetových platebních systémů velká nedůvěra ve prospěch větší obliby placení on-line prostřednictvím finančních institucí.

Klíčové faktory úspěchu

Zajištění finančních zdrojů pro spuštění firemních sociálních účtů považuje za rozhodující jen devět procent firem, protože nastavení a základní komunikace prostřednictvím sociálních médií primárně nevyžaduje velké investice. Na měření sledovanosti sociálních sítí pak lpí překvapivě pouhých 15 procent respondentů. Za vůbec nejdůležitější faktor úspěchu firemních sociálních účtů považuje 60,3 procent respondentů schopnost identifikovat vhodné příležitosti, protože některé principy tradičního řízení marketingových kampaní na sociálních sítích nefungují.

Blokovat, nebo neblokovat?

Sociální média představují zejména pro společnosti působící v maloobchodním sektoru velkou příležitost. I přesto 23 procent zaměstnavatelů svým zaměstnancům přístup na sociální sítě omezuje, pět procent jej dokonce zcela blokuje. „Vedení totiž v sociálních sítích vidí strašáka, který odvádí zaměstnance od pracovních povinností,“ uvedl David Scott.

Zamezení přístupu však není řešením pro většinu společností, které je využívají pro marketingové účely. Téměř 75 procent zaměstnanců totiž očekává, že v takovém případě budou mít k moderním komunikačním nástrojům neomezený přístup. „Pokud firmy přístup na sociální sítě omezí, více než polovina jejich zaměstnanců se stejně na sociálních sítích připojí prostřednictvím vlastního zařízení. Třetina z nich se dokonce pokouší obejít bezpečnostní protokoly,“ upozornil David Scott.

Přínosy převažují nad riziky

Ačkoli společnosti v sociálních médiích spatřují jistá rizika, jako je negativní publicita vyplývající z nemožnosti blokovat nevhodné příspěvky v diskusi, jejich přínosy vnímají mnohem více. Téměř 90 procent respondentů je chápe jako nástroj, který cílovým skupinám umožňuje větší přístup k informacím, 80 procentům z nich sociální sítě pomáhají zlepšovat vztahy s veřejností. Naopak určité riziko identifikovalo pouze 40 procent podniků. Zajímavé je, že firmy, které zatím nevyužívají sociální média, se nejvíce bojí rizik spojených s IT bezpečností, ztráty citlivých informací či plýtvání časem zaměstnanců. Naopak podniky, které již sociální média zavedly, se obávají zejména nadměrného zatížení kapacity připojení nebo faktu, že je jejich IT prostředí vystaveno škodlivému softwaru.

O průzkumu

Nejnovější vydání studie Going Social: How businesses are making the most of social media zjišťovala názory 1 850 vedoucích pracovníků a 2 016 zaměstnanců v 10 zemích. Respondenti byli z různých odvětví napříč trhem, a to včetně finančního a pojistného sektoru, těžby, zemědělství, vědy i státní správy. Sběr dat proběhl on-line v dubnu a květnu 2011.

(tz)

Slovo ke dni

  • Voda a veselí

    Tvoří až 80 % lidského těla. V její molekule jsou obsaženy dva atomy vodíku a jeden atom kyslíku. Podle některých studií uspořádáním molekul dokáže reagovat na emoce. Harmonické uspořádání lze dosáhnout tím, když tuto kapalinu udržujeme v prostředí, kde vládne pohoda, pozitivní lidské emoce bez extrémních výkyvů. K opaku stačí vodu vystavit agresi, hněvu a lítosti či smutku. Je to zjištění, které vede k zamyšlení. Voda je základem procesů v lidském těle. A je-li vystavena každodennímu bohatému přísunu negace, jak na to organismus musí reagovat? A co když bychom naopak naše smysly zušlechťovali přísunem optimismu, radosti a naděje? Jak by se naše těla změnila? Dala by se tak třeba zvrátit některá psychosomatická onemocnění… Možná by se dokázaly aktivovat hluboké procesy obnovy a prodloužila by se průměrná délka dožití ve zdraví… Nebylo...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Červenec 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3