INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Foto NÁHLED - paní ředitelka RezlerováJaroslava Rezlerová

Globální ekonomické klima a nejistota budou nadále přispívat k velmi střídmým  náborovým  plánům  zaměstnavatelů během  druhého čtvrtletí roku 2013, jak ukazují nejnovější výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce“.

V   rámci   průzkumu   Manpower   Index   trhu   práce   pro druhé   čtvrtletí   2013  byla  všem účastníkům vybraného reprezentativního vzorku 750 zaměstnavatelů v ČR položena otázka:
„Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v následujícím
čtvrtletí do konce června 2013 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Zaměstnavatelé  v České republice  očekávají  pro  druhé čtvrtletí  2013  stabilní  náborové aktivity. 5 % zaměstnavatelů očekává nárůst počtu pracovníků, 5 % předpovídá jejich snížení a 90 % zaměstnavatelů  nepředpokládá  žádné  změny.  Na  základě  těchto  údajů  vykazuje Čistý  index  trhu  práce pro  Českou  republiku  pro druhé čtvrtletí  2013  hodnotu 0%.  Po sezónním očištění je Čistý index trhu práce  -1%, třetí čtvrtletí v řadě, kdy je záporný nebo nulový.

“Počet nezaměstnaných lidí v lednu 2013 dosáhl maxima v novodobé historii  ČR a bohužel se potvrdily negativní výhledy předchozích výsledků Manpower index trhu práce pro 1. čtvrtletí 2013. Nárůst nezaměstnanosti oproti stejnému období minulého roku není způsoben hromadným propouštěním v konkrétních sektorech, ale dlouhodobou snahou všech zaměstnavatelů zvyšovat efektivitu. V době stagnující ekonomiky, rostoucí konkurence a klesajících marží jsou společnosti nuceny produkovat stejně, nebo dokonce více s menším počtem lidských zdrojů. Výsledky našeho průzkumu pro 2. čtvrtletí 2013 ukazují pokračující opatrnost zaměstnavatelů i presto, že začíná sezóna pro zemědělství, stavebnictví a cestovní ruch,” řekla Jaroslava Rezlerová, generální ředitelka ManpowerGroup.

Porovnání dle odvětví
Zaměstnavatelé v pěti z 10 odvětví předpovídají pro nadcházející čtvrtletí nárůst počtu pracovních sil. Nejsilnější náborové aktivity hlásí odvětví Výroba a rozvod elektřiny, plynu a vody a odvětví Ubytování a stravování s Indexem +12 %. Negativní náborové plány očekávají zaměstnavatelé v pěti odvětvích. Nejhorší situaci na trhu práce hlásí Doprava, skladování a logistika s Indexem -14 %.

Regionální srovnání v rámci ČR
Zaměstnavatelé v Praze očekávají pro druhé čtvrtletí 2013 mírné zvýšení počtu pracovních sil  s hodnotou Čistého  indexu  trhu  práce  +2  %, mírně  slabší  index  hlásí  Čechy (+1 %). Naproti  tomu  zaměstnavatelé  na Moravě  předpovídají  nepříznivé  náborové  prostředí  s hodnotou Indexu -6 %.

Globální pohled
Z průzkumu vyplývá přetrvávající nejistota zaměstnavatelů v celém světě. Hodnota Čistého indexu  trhu  práce má  pro druhé čtvrtletí  2013  různou  úroveň a vypadá  to,  že mnoho zaměstnavatelů vyčkává na jasné vyřešení evropské dluhové krize a na signály ozdravení globální ekonomiky, než se trhy práce ustálí a začnou se dále rozvíjet. Zaměstnavatelé ve více než ve dvou třetinách sledovaných trhů práce hlásí pro druhé čtvrtletí pozitivní náborové plány. Proti  předchozímu  čtvrtletí  se Index  zvýšil  ve 21 sledovaných  zemích  a oblastech, avšak v 15  zemích   je  v různé  míře  nižší.     Zaměstnavatelé  v 25  zemích   a oblastech předpovídají slabší Index v porovnání se stejným obdobím minulého roku. Z celosvětového hlediska  je  nejsilnější  předpověď v Brazílii,  Tchaj-wanu,  Turecku  a  Indii.  Naproti  tomu, nejslabší    náborové    prostředí    očekávají    zaměstnavatelé    v Itálii, Španělsku,   Řecku a Nizozemí.  Index  ve  Španělsku a Itálii  odpovídá  nejnižší  dosažené  hodnotě za dobu průzkumu.

Další výsledky průzkumu Manpower Index trhu práce budou zveřejněny 11. června 2013.

O průzkumu „Manpower Index trhu práce“

Průzkum  Manpower Index  trhu práce se provádí každé  čtvrtletí za účelem sledování záměrů  zaměstnavatelů snížit nebo  zvýšit počet  zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je  jednou ze 42 zemí a oblastí,  ve které průzkum probíhá. V rámci  projektu Manpower  Index  trhu  práce pro  2. kvartál  roku  2013 byli osloveni zaměstnavatelé reprezentativního  vzorku 750 zaměstnanců v České republice a byla jim položena  stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti v druhém čtvrtletí 2013 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Průzkum  „Manpower  Index  trhu  práce“ se provádí  každé čtvrtletí  za  účelem  sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Průzkum probíhá již 50 let a za tuto dobu se stal jedním z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě.  Manpower Index trhu práce je založen na dotazování více než 66 000 zaměstnavatelů z veřejného i soukromého sektoru napříč 42 zeměmi a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

Průzkum Manpower Index trhu práce nyní probíhá v těchto 42 zemích  a  oblastech  světa: Argentina,  Austrálie,  Belgie,  Brazílie,  Bulharsko,  Česká  republika,  Čína, Finsko, Francie, Guatemala, Hongkong, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru,  Polsko,  Rakousko,  Rumunsko,  Řecko,  Singapur,  Slovensko,  Slovinsko, Španělsko, Švédsko,  Švýcarsko, Tchaj-wan,  Turecko,  USA  a  Velká  Británie.  Projekt  odstartoval  ve Spojených státech a Kanadě v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila také Velká Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává  v roce  2004, Čína, Indie,  Švýcarsko  a Tchaj-wan  v roce  2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika,  Guatemala,  Kolumbie,  Polsko,  Rumunsko  a Řecko,  v roce  2009  Maďarsko  a Brazílie,  v roce  2010  Panama,  pro  rok  2011  Bulharsko,  Izrael,  Slovensko,  Slovinsko  a Turecko, v roce 2012 Finsko.
Více  informací  o průzkumu a detailní  výsledky  za všechny země  najdete  na stránkách www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na http://www.manpower.cz/index- trhu-prace.php


O společnosti ManpowerGroup
Společnost  ManpowerGroup™  (NYSE:  MAN)  je  světovým  lídrem  v oblasti  inovativních řešení otázek lidských zdrojů. Společnost vytváří a poskytuje účinná řešení, která pomáhají jejím  klientům  dosáhnout  svých  cílů  a zvýšit  svoji  konkurence schopnost.  Manpower, společnost s obratem $21 miliard a s více než 60letou zkušeností v oboru, nabízí jedinečnou komplexní  nabídku  inovativních  řešení,  která  pomáhají  klientům  uspět  v Lidském  věku (Human Age). Tato řešení zahrnují všechny aspekty potřeb získat nové talenty, od náboru a hodnocení, školení a rozvoj, řízení kariéry, po outsourcing a poradenské služby.  ManpowerGroup  disponuje  největší  světovou sítí  v oblasti  lidských  zdrojů  s téměř  3500 pobočkami   v 80  zemích.   Vytváří   tak   dynamickou   kombinaci   bezkonkurenční   globální působnosti s cennými zkušenostmi a místními znalostmi, aby  vyhověla potřebám svých 400
000 zákazníků ročně, k nimž se řadí jak menší a střední podniky všech odvětví, tak největší světové   nadnárodní   korporace.   Propojením   hlubokého  chápání   lidského   potenciálu
s ambicemi klientů, pomáhá Manpower Group společnostem i jednotlivcům dosáhnout více, než si představovali – protože jejich úspěch vede k našemu úspěchu. A vytvořením těchto
mocných spojení vytváříme sílu, která žene společnosti dopředu, urychluje osobní úspěch a buduje dlouhodobě úspěšné  společnosti. Zvyšujeme potenciál světa práce. ManpowerGroup
poskytuje svá řešení v rámci svých společností ManpowerGroup™ Solutions,  Manpower®,
Experis™ and Right Management®.

Zjistěte si více informací o tom, jak vám ManpowerGroup může pomoci uspět na
www.manpowergroup.com.

ManpowerGroup je nejvíce důvěryhodnou značkou ve svém  oboru a opět byla jako jediná společnost z oboru lidských zdrojů jmenována na seznamu Světových etických společností
2012 Institutem Ethisphere za svoje principy a závazky k etickému chování, včetně etického řízení a dodržování etických postupů a za svoji společenskou odpovědnost.

V lednu  2011 ManpowerGroup  upozornil  na Světovém  ekonomickém  fóru  ve švýcarském Davosu na začátek nové éry – Věku lidstva (Human Age), kde kapitál byl nahrazen talentem, který nyní tvoří hlavní konkurenční výhodu. Koncept talentismu jako nového kapitalismu se ujal a stal se hlavním tématem Světového ekonomického fóra v Davosu v roce 2012. Více informací o této nové éře najdete na www.manpowergroup.com/humanage.

Získejte  přístup  k rozsáhlým  dokumentům  ManpowerGroup,  jako  je  např. výroční  zpráva Průzkumu    nedostatku    talentů    a  Manpower    Index    trhu    práce.   Tyto    zprávy   jsou nejvěrohodnější  zdroje  informací  o aktivitách  zaměstnavatelů  na celém světě a můžete  je získat přes aplikaci ManpowerGroup World of Work Insight iPad. Tato  aplikace  zkoumá výzvy, kterým  současní  zaměstnavatelé  musí  čelit,  a  pomáhá  jim  orientovat  se ve světě práce, poskytuje detailní komentáře, analýzy a doporučení vhodných strategií.

Jeffa Joerres,  generální  ředitel  a předseda představenstva  Manpowergroup  na Twitter: twitter.com/manpowergroupjj.   Joerres   je   jedním   z   pouze  šesti  generálních   ředitelů uvedených na seznamu Fortune 500, kteří ke komunikaci využívají Twitter.

ManpowerGroup v České republice
V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8 000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2012, díky své sítí 25 poboček, ManpowerGroup našel pro 1 000 klientů 19 000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na  www.manpowergroup.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3