INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Společnost   Manpower  Česká  republika zveřejnila výsledky průzkumu „Manpower Index trhu práce“ pro třetí čtvrtletí roku 2013. V rámci průzkumu Manpower Index trhu práce pro třetí čtvrtletí 2013 byla všem účastníkům vybraného reprezentativního  vzorku  750  zaměstnavatelů  v ČR  položena  otázka:  „Jak očekáváte,  že se změní  celkový  počet zaměstnanců ve vaší  společnosti v následujícím čtvrtletí do konce září 2013 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Manpower  má  pro Českou  republiku  k dispozici  i sezonně očištěná  data  SAD  (jelikož průzkum  v ČR  se provádí již  pět  let),  která  eliminují  dopad sezonních  výkyvů v datech týkajících se náborových aktivit. Tisková zpráva uvádí všechna data sezonně neočištěná.

Zaměstnavatelé v České republice očekávají pro třetí čtvrtletí 2013 pomalé náborové aktivity. 5 % zaměstnavatelů  očekává  nárůst  počtu  pracovních  sil,  3 %  předpovídají  snížení  počtu pracovních sil a 91 % zaměstnavatelů nepředpokládá žádné změny. Na základě těchto údajů vykazuje Čistý index trhu práce pro Českou republiku pro třetí čtvrtletí 2013 hodnotu +2 %.

„Jarní a letní období obvykle znamená oživení ve stavebnictví a  zemědělství.  V letošním třetím  čtvrtletí  jsou  tyto  dva  sektory  zdrženlivější  v nabírání  nových zaměstnanců  než v předchozích  letech.  I  přes částečnou  zdrženlivost  v náborových  plánech,  firmy  podle průzkumu Manpower Nedostatek lidí s potřebnou kvalifikací nadále těžko hledají řemeslníky, obchodní  zástupce, IT  specialisty  nebo  techniky”  řekla  Jaroslava Rezlerová,  generální ředitelka Manpower Česká a Slovenská republika.

Porovnání dle odvětví
Zaměstnavatelé  v osmi z 10 odvětví předpovídají  pro nadcházející  čtvrtletí  nárůst  počtu pracovních  sil.  Nejsilnější  náborové  aktivity  hlásí  odvětví Výroba  a rozvod  elektřiny,  plynu a vody s Indexem +10 %. Zvýšení počtu pracovních sil očekávají zaměstnavatelé v odvětví Ubytování a stravování a Státní správa, zdravotnictví, vzdělávání a kultura +7 %. Negativní náborové plány očekávají zaměstnavatelé ve dvou odvětvích. Nejhorší situaci na trhu práce hlásí Stavebnictví, kde je Index na úrovni -6 %. Zpracovatelský průmysl hlásí Index -2 %.

Regionální srovnání v rámci ČR
Zaměstnavatelé v Praze očekávají pro třetí čtvrtletí 2013 mírné zvýšení počtu pracovních sil s hodnotou  Čistého  indexu  trhu  práce  +4  %,  stejně  tak  na Moravě.  Zaměstnavatelé v Čechách  hlásí stabilní prostředí s hodnotou Indexu 0 %.

Globální pohled
Zaměstnavatelé ve 31 zemích  a oblastech plánují zvyšování počtu  zaměstnanců. Avšak průzkum  ukázal,  že nelze  očekávat,  že globální  náborové  aktivity  se významně  zvýší.

Naopak, nejistota stále snižuje důvěru zaměstnavatelů a z průzkumu vyplývá, že v porovnání se stejným obdobím minulého roku se náborové aktivity zpomalí ve většině zemí a oblastí. Čistý index trhu práce se v meziročním srovnání zlepšil nebo zůstal relativně stabilní pouze v 19 zemích  a oblastech. Z celosvětového hlediska je nejsilnější předpověď na Tchaj-wanu, v Brazílii,  Panamě,  Peru  a  Turecku. Oproti tomu, nejslabší náborové prostředí očekávají zaměstnavatelé v Itálii, Irsku a Španělsku.

O průzkumu „Manpower Index trhu práce“

Průzkum  Manpower Index  trhu práce se provádí každé  čtvrtletí za účelem sledování záměrů  zaměstnavatelů snížit nebo  zvýšit počet  zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Česká republika je  jednou  ze 42 zemí a oblastí,  ve které průzkum  probíhá. V rámci  projektu Manpower  Index  trhu  práce pro  3. kvartál  roku  2013 byli  osloveni zaměstnavatelé reprezentativního  vzorku 750 zaměstnanců v České  republice a byla jim položena  stejná otázka: „Jak očekáváte, že se změní celkový počet zaměstnanců ve vaší společnosti ve třetím čtvrtletí 2013 v porovnání s aktuálním čtvrtletím?“

Průzkum  „Manpower  Index  trhu  práce“ se provádí  každé čtvrtletí  za  účelem  sledování záměrů zaměstnavatelů snížit nebo zvýšit počet zaměstnanců během následujícího čtvrtletí. Průzkum  probíhá  již  více  než  50 let  a za tuto  dobu se stal jedním  z nejdůvěryhodnějších průzkumů náborové aktivity na světě. Manpower Index trhu práce je založen na dotazování téměř  66 000 zaměstnavatelů  z veřejného i  soukromého sektoru  napříč 42 zeměmi  a je považován za vysoce důvěryhodný ekonomický indikátor.

Průzkum Manpower Index trhu práce nyní probíhá v těchto 42 zemích  a  oblastech  světa: Argentina,  Austrálie,  Belgie,  Brazílie,  Bulharsko,  Česká  republika,  Čína, Finsko,  Francie, Guatemala, Hongkong, Indie, Irsko, Itálie, Izrael, Japonsko, Jihoafrická republika, Kostarika, Kanada, Kolumbie, Maďarsko, Mexiko, Německo, Nizozemí, Nový Zéland, Norsko, Panama, Peru,  Polsko,  Rakousko,  Rumunsko,  Řecko,  Singapur,  Slovensko,  Slovinsko,  Španělsko, Švédsko,  Švýcarsko,  Tchaj-wan,  Turecko,  USA  a Velká Británie.  Projekt  odstartoval  ve Spojených  státech  a Kanadě  v roce 1962 a v roce 1966 se zapojila  také  Velká  Británie. V roce 2002 se připojují Mexiko a Irsko, o rok později pak dalších 13 zemí. Nový Zéland se přidává  v roce  2004, Čína, Indie,  Švýcarsko  a Tchaj-wan  v roce 2005 a Argentina, Peru, Kostarika a Jihoafrická republika v roce 2006. V roce 2008 se do projektu zapojují i Česká republika,  Guatemala,  Kolumbie,  Polsko,  Rumunsko  a Řecko,  v roce  2009  Maďarsko a Brazílie,  v roce  2010  Panama,  pro  rok  2011  Bulharsko,  Izrael,  Slovensko,  Slovinsko a Turecko, v roce 2012 Finsko.
Více  informací  o průzkumu a detailní  výsledky  za všechny země  najdete  na stránkách www.manpowergroup.com v sekci Research Center nebo na http://www.manpower.cz/index- trhu-prace.php

O společnosti ManpowerGroup
Společnost  ManpowerGroup™  (NYSE:  MAN)  je  světovým  lídrem  v oblasti  inovativních řešení otázek lidských zdrojů. Společnost vytváří a poskytuje účinná řešení, která pomáhají jejím  klientům  dosáhnout  svých  cílů  a zvýšit  svoji  konkurence schopnost.  Manpower, společnost s obratem $21 miliard a s více než 65letou zkušeností v oboru, nabízí jedinečnou komplexní  nabídku  inovativních  řešení,  která  pomáhají  klientům  uspět  v Lidském  věku (Human Age). Tato řešení zahrnují všechny aspekty potřeb získat nové  talenty, od náboru a hodnocení, školení a rozvoj, řízení kariéry, po outsourcing a poradenské služby.

ManpowerGroup   disponuje   největší   světovou  sítí   v oblasti   lidských   zdrojů   s  téměř
3500 pobočkami v 80 zemích.  Vytváří tak dynamickou kombinaci  bezkonkurenční  globální působnosti  s cennými  zkušenostmi  a  místními  znalostmi,  aby   vyhověla  potřebám  svých
400 000 zákazníků  ročně,  k nimž  se řadí  jak  menší  a střední  podniky  všech odvětví,  tak
největší světové nadnárodní korporace. Propojením hlubokého chápání lidského potenciálu s ambicemi klientů, pomáhá Manpower Group společnostem i jednotlivcům dosáhnout více, než si představovali – protože jejich úspěch vede k našemu úspěchu. A vytvořením těchto mocných  spojení  vytváříme  sílu,  která  žene  společnosti  dopředu,  urychluje  osobní úspěch a buduje     dlouhodobě     úspěšné     společnosti.     Zvyšujeme    potenciál     světa   práce. ManpowerGroup   poskytuje   svá   řešení  v rámci   svých  společností   ManpowerGroup™ Solutions,  Manpower®,  Experis™  and Right  Management®.  Již  po  třetí  byla v roce  2013 společnost  ManpowerGroup  jmenována  nejvíce etickou společností, a potvrdila tak svoji  pozici nejdůvěryhodnější značky v oboru.

Zjistěte   si  více informací   o  tom,   jak   vám   ManpowerGroup   může   pomoci   uspět   na
www.manpowergroup.com.

ManpowerGroup je nejvíce důvěryhodnou značkou ve svém  oboru a opět byla jako jediná společnost z oboru lidských zdrojů jmenována na seznamu Světových etických společností
2012 Institutem Ethisphere za svoje principy a závazky k etickému chování, včetně etického řízení a dodržování etických postupů a za svoji společenskou odpovědnost.

V lednu  2011 ManpowerGroup  upozornil  na Světovém  ekonomickém  fóru  ve švýcarském Davosu na začátek nové éry – Věku lidstva (Human Age), kde kapitál byl nahrazen talentem, který nyní tvoří hlavní konkurenční výhodu. Koncept talentismu jako nového kapitalismu se ujal a stal se hlavním tématem Světového ekonomického fóra v Davosu v roce 2012. Více informací o této nové éře najdete na www.manpowergroup.com/humanage.

Získejte  přístup  k rozsáhlým  dokumentům  ManpowerGroup,  jako  je  např. výroční  zpráva Průzkumu    nedostatku    talentů    a  Manpower    Index    trhu    práce.   Tyto    zprávy   jsou nejvěrohodnější  zdroje  informací o aktivitách zaměstnavatelů na celém světě a můžete je získat  přes aplikaci  ManpowerGroup  World  of Work  Insight  iPad.  Tato  aplikace  zkoumá výzvy, kterým  současní  zaměstnavatelé  musí  čelit,  a pomáhá  jim  orientovat  se ve světě práce, poskytuje detailní komentáře, analýzy a doporučení vhodných strategií.

Sledujte Jeffa Joerrese, generálního ředitele a předsedu představenstva Manpowergroup na Twitter:  twitter.com/manpowergroupjj. Joerres je jedním z pouze šesti  generálních  ředitelů uvedených na seznamu Fortune 500, kteří využívají Twitter ke komunikaci svých sdělení.

ManpowerGroup v České republice
V České republice se ManpowerGroup každý měsíc stará o personální a mzdovou agendu pro téměř 8.000 zaměstnanců, které vyhledal a kteří pracují u jeho klientů. V roce 2012, díky své sítí 25 poboček, ManpowerGroup našel pro 1.000 klientů 19.000 nových zaměstnanců. Více informací o společnosti ManpowerGroup naleznete na www.manpowergroup.cz.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3