INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Hutnictví a slévárenství patří mezi tradiční a významná odvětví české ekonomiky s bohatou historií, přičemž se řadí mezi náročné průmyslové obory s vysokými požadavky na spotřebu energie. Po odeznění globální ekonomické krize se zvýšila poptávka po produkci odvětví, nicméně v roce 2012 došlo opět k útlumu, který byl zapříčiněn zejména poklesem v navazujících sektorech.

V případě hodnocené skupiny 65 firem v letech 2009 – 2011 tržby vzrostly o více než 50 % na 177,2 miliardy korun, zatímco hospodaření se přehouplo z červených čísel v roce 2009 na zisk 4 miliardy v roce 2011. Informace vyplývají ze sektorové analýzy Hutnictví a slévárenství, kterou zveřejnila společnost Bisnode.

V rámci sektorové analýzy Hutnictví a slévárenství společnost Bisnode hodnotila vzorek 65 nejvýznamnějších firem dle tržeb v období 2009 až 2011. Jejich celkové tržby vzrostly ze 117,8 miliard korun v roce 2009 na 177,2 miliard v roce 2011, tedy více než o 50 %. V menší míře vzrostly firmám náklady (v uvedeném období o více než 46 %), díky tomu hospodářský výsledek skupiny zaznamenal pozitivní vývoj ze ztráty ve výši 2,3 miliardy korun v roce 2009 na zisk převyšující 4 miliardy korun v roce 2011. Počet zaměstnanců ve sledovaném období vzrostl o 2,3 %. Počet ztrátových společností se oproti krizovému roku 2009 snižuje. V roce 2009 v rámci analyzované skupiny vykázalo 31 subjektů záporný hospodářský výsledek, zatímco v roce 2011 se jednalo o 14 firem. „Po propadu v roce 2008 v důsledku globální hospodářské krize zaznamenal obor hutnictví a slévárenství značný růst tak, jak docházelo k oživování ekonomik, a to zejména ČR a Německa. Nárůst nových zakázek také podpořily rozsáhlé investice v USA a Číně. Nicméně z dlouhodobějšího hlediska sledujeme, že ve srovnání s rokem 2005, tento obor na celkové produkci ČR i na HDP mírně ustupuje,“ komentuje výsledky studie analytik Bisnode Michal Řičař s tím, že v tuzemské ekonomice roste především zastoupení služeb na úkor zemědělství, průmyslu a stavebnictví.

Pozitivní trend v letech 2009 až 2011 však zbrzdí vývoj sektoru v roce 2012. Dle údajů Českého statistického úřadu nastal v roce 2012 meziroční pokles tržeb v rámci NACE 24 (Výroba základních kovů, hutní zpracování kovů; slévárenství) o 9,4 %. V rámci hutnictví a slévárenství byl v roce 2012 zřejmý pokles průmyslové produkce, jež byl zapříčiněn útlumem navazujících sektorů (především stavebnictví) a nejvýznamnější podniky, jako jsou EVRAZ VÍTKOVICE STEEL, a.s. a ArcelorMittal Ostrava a.s., cíleně omezovaly výrobu, aby se přizpůsobily oslabené poptávce.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3