INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Rostoucí trend elektronických poptávek pokračuje. „Největším tahounem v počtu i objemu poptávek jsou stále stavební práce a materiály. Značné oblibě se také těší dřevo, doprava, stroje či služby,“ říká Otto Kočí, ředitel služby ePoptávka.cz, která šetření provedla. „Nejvyšší nárůst byl zaznamenán v oblasti poradenských služeb, jejichž počet vzrostl o 106 % a objem dokonce o 184 %,“ upozornil na zajímavý trend Kočí.

Češi nejčastěji vyhledávají dodavatele stavebních prací a materiálů. V první polovině tohoto roku bylo v této oblasti zadáno 19 373 poptávek, což v meziročním srovnání znamená 43% nárůst. Dalšími nejčastěji poptávanými artikly jsou dřevo se 4 593 poptávkami (66% nárůst), doprava se 3 521 poptávkami (27% nárůst) či auto-moto se 2 755 poptávkami (9% nárůst). TOP5 doplňují i přes svůj 20% pokles stroje se 3 369 poptávkami. Nejmarkantnější přírůstek v počtu poptávek však zaznamenávají poradenské služby (106% nárůst) a IT telekomunikace (54% nárůst). „Je zřejmé, že oblíbenost poptávkových systémů koresponduje s ekonomickou situací na trhu. Od stavebnictví, strojního a automobilového průmysl se zájem uživatelů přesouvá k informačním technologiím, poradenství a jiným druhům služeb, jež napomáhají firmám zlepšit jejich výkonnost,“ vysvětlil ředitel ePoptávka.cz, Otto Kočí.

Obdobné tendence můžeme pozorovat i v objemu poptávek. První příčky v celkovém objemu poptávek si opět drží stavebnictví s více jak 2 miliardami Kč, což v meziročním srovnání znamená 10% nárůst. Následují reality s více jak 1 miliardou Kč (7% pokles), služby s cca 500 miliony Kč (30% nárůst), auto-moto s cca 350 miliony Kč (23% nárůst) a stavební materiály s cca 330 miliony Kč (14% nárůst). Nejsignifikantnější přírůstek v objemu poptávek však opět zaznamenávají poradenské služby (184% nárůst) a IT software (179% nárůst). Sílící poptávka je patrná i v oblasti cestování (9% nárůst), elektroniky (4% nárůst) a reklamy (16% nárůst).

„Vývoj trhu elektronických poptávek značně podléhá sezónním výkyvům,“ dodal Otto Kočí z ePoptávka.cz. „Zvýšený zájem o dodavatelské služby můžeme pozorovat především od března do května. Červen je naopak díky prázdninovému období spíše umírněný.“

Pokud se na vývoj elektronických poptávek podíváme z pohledu geografického, zjistíme, že nejčastěji vyhledávají dodavatele tradičně v Praze a Středočeském kraji. Významný podíl  v počtu poptávek má i Jihomoravský, Moravskoslezský a Ústecký kraj. Největšího pokroku dosáhl naopak Středočeský (20% nárůst), Liberecký (17% nárůst) a Ústecký kraj (16% nárůst). Meziroční pokles byl zaznamenán pouze v kraji Vysočina, kde počet poptávek klesl oproti minulému roku o jedno procento.

 

Největší změny v počtu elektronických poptávek na ePoptávka.cz dle segmentů, ČR

(meziroční srovnání počtu poptávek za 1. pololetí 2012-2013)

 

 

2.Q 2013

2.Q 2012

změna

Poradenství

576

279

106,5 %

Dřevo

4 593

2 760

66,4 %

IT telekomunikace

94

61

54,1 %

Stavebnictví

13 206

8 687

52,0 %

Stavební materiál

6 167

4 861

26,9 %

Doprava

3 521

2 782

26,6 %

Cestování

615

514

19,6 %

Nábytek

1 363

1 230

10,8 %

Auto-Moto

2 755

2 521

9,3 %

 

Největší změny v objemu elektronických poptávek na ePoptávka.cz dle segmentů, ČR

(meziroční srovnání objemu poptávek za 1. pololetí 2012-2013 v Kč)

 

 

2.Q 2013

2.Q 2012

změna

Poradenství

25 816 500

9 104 500

183,6 %

IT software

26 920 000

9 650 500

178,9 %

Doprava

79 718 500

59 503 500

34,0 %

Služby

561 573 500

432 257 500

29,9 %

Auto-Moto

346 499 500

282 079 500

22,8 %

Reklama

23 098 000

19 833 500

16,5 %

Stavební materiál

326 271 500

285 778 000

14,2 %

Stavebnictví

2 072 925 500

1 889 049 000

9,7 %

Cestování

18 614 000

17 131 500

8,7 %

IT telekomunikace

1 807 500

1 710 500

5,7 %

Elektronika

160 649 500

154 148 000

4,2 %

Dřevo

168 648 500

164 440 000

2,6 %

Stroje

322 813 000

321 390 500

0,4 %

Změny v počtu elektronických poptávek na ePoptávka.cz dle krajů, ČR

(meziroční srovnání počtu poptávek za 1. pololetí 2012-2013)

 

 

2.Q 2013

2.Q 2012

změna

Středočeský kraj

7 890

6 600

19,55%

Liberecký kraj

1 880

1 601

17,43%

Ústecký kraj

3 032

2 621

15,68%

Moravskoslezský kraj

5 291

4 731

11,84%

Zlínský kraj

2 628

2 351

11,78%

Královéhradecký kraj

2 508

2 247

11,62%

Olomoucký kraj

2 902

2 652

9,43%

Plzeňský kraj

2 327

2 142

8,64%

Karlovarský kraj

956

880

8,64%

Jihomoravský kraj

5 392

4 999

7,86%

Jihočeský kraj

2 696

2 526

6,73%

Praha

8 388

7 955

5,44%

Pardubický kraj

2 365

2 269

4,23%

O společnosti B2M.CZ

Společnost B2M.CZ, která je vlastníkem systému ePoptávka.cz, je specialistou na B2B on-line poptávkové výběrové řízení. Kromě České republiky působí i na Slovensku, v Polsku a Maďarsku. Na všech trzích dosahuje postavení lídra ve své oblasti. Cílem společnosti B2M.CZ je poskytovat vysoce kvalitní a cenově nenáročné služby s maximální orientací na potřeby firem a podnikatelů. Více informací naleznete na www.b2m.cz a také na www.ePoptavka.cz.

To, že je služba ePoptávka.cz efektivní a stále oblíbenější, dokazují i konkrétní počty poptávajících. Od doby, kdy společnost v roce 2004 vstoupila na český trh, počet poptávajících každoročně narůstá o desítky procent. Službu využívají především malé a střední firmy, státní instituce i živnostníci. Poptávající oceňují zejména rychlost, jednoduchost a výhodnost systému výběrového řízení, které portál svojí podstatou nabízí. Používání systému ePoptávka.cz je pro ně bezplatné a přitom ještě mohou při samotném nákupu ušetřit až 30 % průměrné ceny.

(tz)

 

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3