INZERCE
Přední podnikatelský časopis
Vychází již 26. rokem

Nezaměstnanost absolventů vysokých škol vzbuzuje obavy především u samotných studentů. Pouze polovina z nich se domnívá, že nebude mít po dokončení studia problém s hledáním práce. Jistých si je pouhých 12 %. Právě proto se většina mladých lidí (81 %) snaží získávat informace o možnostech svého budoucího pracovního uplatnění již během studia. Vyplynulo to z průzkumu společnosti Studenta Media, který se zaměřil na kariérní očekávání vysokoškolských studentů.

„Čím dál více studentů si uvědomuje, že samotné akademické vzdělání k profesnímu úspěchu nestačí. Mnoho z nich se proto snaží získat praxi již během studia, například formou stáže či jiných firemních aktivit určených pro vysokoškolské studenty. Díky tomu mají mladí lidé větší šanci uspět na pracovním trhu i jako čerství absolventi,“ řekl k tématu Tomáš Rašner, ředitel společnosti Studenta Media a kariérního portálu pro studenty UNIjobs.cz.

Více než polovina VŠ studentů by přijala nástupní plat 15 – 20 000 Kč hrubého

Celá čtvrtina studentů (25 %) očekává v prvním zaměstnání nástupní plat ve výši 25 000 Kč hrubého, jsou však ochotni přizpůsobit se konkrétní pracovní nabídce. Padesát dva procent mladých lidí by přijalo finanční ohodnocení v rozmezí 15 – 20 000 Kč hrubého. Méně než 15 000 Kč by ve svém prvním zaměstnání akceptovalo 16 % studentů, kteří však očekávají zvýšení platu s postupně získanými zkušenostmi. Po roční praxi očekává pouze 54 % studentů finanční ohodnocení pod 25 000 Kč. Po pěti letech práce má tuto platovou představu 27 % studentů.

„S přibývajícími roky v zaměstnání očekávají studenti jak zvyšování mzdy, tak i kariérní postup. Pouze necelých deset procent mladých lidí se domnívá, že po pěti letech praxe bude stále na stejné pracovní pozici. Nejčastěji se studenti vidí ve středním managementu firmy,“ doplnil výsledky průzkumu Tomáš Rašner.

Každý desátý student VŠ chce začít po škole podnikat

Naprostá většina studentů (90 %) chce pracovat v oboru, který studuje. Lákají je především střední a malé firmy (43 %). Vedle toho však stejně velká část studentů připouští, že by nejraději pracovala v mezinárodní společnosti. Z průzkumu dále vyplynulo, že 12 % vysokoškoláků chce po absolvování studia začít podnikat a založit si vlastní firmu.

Při výběru zaměstnaní je pro mladé lidi nejdůležitější nabízený plat (69 %), ale i vidina profesního růstu (55 %) a atraktivita pracovní pozice (49 %). Téměř polovina studentů (48 %) navíc uvedla, že si svého zaměstnavatele bude vybírat i podle pracovního prostředí (atmosféra ve firmě, pracovní doba, kolegové apod.). Přednost dávají hlavně flexibilní pracovní době a možnosti částečné práce z domova. Za to svému prvnímu zaměstnavateli nabízí nadstandardní pracovní nasazení. Více než polovina vysokoškolských studentů (51 %) je také ochotna pracovat 10 a více hodin denně.

Výsledky průzkumu doplňuje i studentka Karlovy Univerzity Jana (21 let): „Mojí prioritou je atraktivita pracovní pozice a možnost kariérního postupu. Plat samozřejmě hraje také svou roli, ale jako studentce by mi nižší nevadil. Pokud by se jednalo o neplacenou stáž, pak bych chtěla pracovat takovou dobu, abych měla zároveň čas věnovat se placeným činnostem. Jednalo-li by se o velmi atraktivní pozici, která by mě pohltila a vyškolila, pak jsem ochotná pracovat i déle než 8 hodin denně. Nikdy ale na úkor ostatních zájmů a rodiny.“

Čeká Českou republiku „odliv mozků“?

Výzkum mezi studenty se zaměřil i na chuť sbírat pracovní zkušenosti v zahraničí. 42 % mladých lidí chce po absolvování vysoké školy odcestovat za prací mimo Českou republiku. Studenty nejvíce lákají anglicky mluvící země jako Velká Británie (48 %) či Spojené státy a Kanada (41 %). Pozadu však nezůstávají ani evropské země jako Německo (25 %) či Rakousko (9 %).

Průzkum společnosti Studenta Media byl realizován formou kvantitativního online dotazování mezi 1 002 vysokoškolskými studenty.

(tz)

Slovo ke dni

  • Úžasná tiskovka Grady

    Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...

    Pokračování ...

Objednejte si zasílání časopisu Prosperita s přílohami - bezplatně!

Plnohodnotné vydání skutečně zdarma.

Kompletní PDF s našimi časopisy - Listopad 2024

INZERCE

Partneři

Hlavní partneři:

TOSlogo 172 JPF

 

Partner plus:

  
         

Partneři:

logo-grada3    logo-dtocz upv logo 56
dk logo 2 audepor

Duševní vlastnictví - ve spolupráci s ÚPV

foto upv

Ochrana průmyslových vzorů 19. leden 2024

Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.

Pokračování ...

Zaregistrujte se do našeho newsletteru

 

 

Navštivte také naše další portály

madambusinesscz RGB freshtimecz

Odborní partneři

csj105 cia 60 copy kzps 2024 acto cma 30 let  Svaz květinářů a floristů ČR  cmsm105caim200 AVLOGOM3