Našim vývozcům potravin asi chybí odvaha, protože v 90 milionovém Vietnamu nikde v obchodech s potravinami nenajdete ani českou sušenku. Vzít příklad by si měli od Američanů, kteří se odvážili v této vývozní zemi čaje (ale také kávy, rýže a krevet) prodávat svůj zelený čaj "Bigelow GREEN TEA", který je v regálech vietnamských obchodů.
Našinci je líto, když vedle čaje a hořčice z USA vidí krabicové čerstvé mléko ze SRN, Holandska, Nového Zélandu i z Uruguaye, sýry se zajímavými názvy Edam, Gouda a Cheddar z Holandska, těstoviny z Itálie, čokolády ze Švýcarska, másla z Belgie, Austrálie i z Francie, která zde nabízí i jedlou mořskou sůl. Přál bych si, aby příští rok od 9. do 12.dubna se naši potravináři představili na 24.mezinárodním obchodním veletrhu Vietnam Expo 2014 v Hanoji, na kterém jsou potraviny jednou z hlavních komodit a letos na něm vystavovaly firmy ze 17 států, jejichž expozice shlédli návštěvníci ze 40 zemí. Je to i vhodný typ pro MPO, aby zařadilo mezi oficiální účasti ČR na zahraničních veletrzích právě tento dubnový veletrh v hlavním městě VSR, protože Vietnam je zařazen mezi prioritní proexportní země České republiky. Pomohlo by to nejen českým potravinářům. Jinak nám prostě ve Vietnamu ujede "exportní vlak".
Byl to mimořádný zážitek. Nakladatelský dům Grada uspořádal 11. září v Praze tiskovou konferenci, na níž představil, jaké zajímavé tituly do konce tohoto roku vydá. Na tom by nebylo nic neobvyklého. Vystupující aktéři včetně několika autorů byli rychlí, dynamičtí a časově úsporní. Přesto dokázali sdělit vše, co bylo v plánu. Za hodinu čistého času jsme se dověděli spousty informací nabitých emocemi, vtipem i zaujetím pro věc. Bylo to velmi poutavé divadlo, nikdo neusínal a všichni jsme hořeli zvědavostí. Co mne ještě zaujalo, bylo oblečení přítomných odbornic. Osobnosti, o nichž by si leckdo myslel, že jsou to introverti a knihomolové neznající nic víc než písmenka na papíru, byly oděny s šarmem, vkusem a nápaditostí. Takže to celé dění byla tak trochu i módní přehlídka. Což vůbec neškodilo. Ženskému osazenstvu Grady to totiž náramně...
Anglické slovo design je odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit. Postupně dostalo také významy „navrhnout“ či „návrh“. Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a na reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků, včetně češtiny, v užším významu „výtvarného návrhu užitkových předmětů“.